pikkuakku
pikkuakku
tutkin tota omaa kulkinetta 220-06 niin siitä löytyi se lisä akku näytti vanhalta oisko peräti alkuperäinen mihin tuo akku vaikutaa ja pitäskö se uusia?
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
MB 211-06MB 123 240D-83
ok. eipä vielä ilmoitele, millanen tuon akun tulee olla onko siihen joku oma vai käykö mikä vaan joka sopii paikalledealer kirjoitti:Punainen ilmoitus tulee tauluun kun pikkuakku on vaihtokunnossa.
Ilmoitus voi johtua muustakin, esim. laturi rikki.
ESCORT-74 TRANS AM -83 CEVY VAN G30-97 datsun cerry-79
MB 211-06MB 123 240D-83
MB 211-06MB 123 240D-83
AGM:äähän ne sinnekin suosittelevat. Varmaan on joku mopon akkuakin kokeillut. En oo kuullut, miten se oisi toiminut.cvan kirjoitti:ok. eipä vielä ilmoitele, millanen tuon akun tulee olla onko siihen joku oma vai käykö mikä vaan joka sopii paikalle
Kun omaa ostin, niin Puuilotalosta oisi saanut Vartan akun vähän edullisemmin kuin esmes. Akkutalosta. Akkutalossa kuitenkin hapottivat ja varmistivat täyden latingin etukateen, joten otin sieltä samalla kun ostin sen pääakunkin.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei ole mitään tekemistä mukavuus juttujen kanssaSakari kirjoitti:Eikai sitä uusia tarvi jos se hyvin toimii. Kyllä se yleensä rupee herjaamaan siitä akusta sitten kun se alkaa olemaan heikko, sen akun tarkoitus on pitää mukavuuselektroniikkaa käynnissä (radio jtn valoja jne) kun käynnistää auton, silloinhan normaalisti esim vanhemmissa autoissa radiot yms sammuu hetkeksi koska starttaus aiheuttaa hetkellisen oikosulun ja kaikki sähkö karkaa sinne hetkellisesti.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei tämä kinastelu oikein threadin otsikon alle kuulu mutta aika vahvasti viittaa tuohon syöttöhommaan.Sakari kirjoitti:On. Ainakin muissa malleissa/uudemmissa, 211 voi ollakin sitten sbc jarruihin liittyvää. Joko se on näin tai sitten mulle on syötetty väärää tietoa.
Tupla-akkuja on monenlaisia, ihan uusimmissa se Stop/Start-akku joka ylläpitää koko muun auton sähköjä sillä aikaa kun pääakkua käytetään starttiin. Ei sekään ihan aiempaan kuvaukseen sovi.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- Mukavuuselektroniikkaa ja kaikkea muutakin oleellista, vaiSakari kirjoitti:Uskon kyllä ettei pätenyt tuo sitten tähän 211 malliin. Uudemmissa, joissa on tämä tupla-akku start stopit jne niin siinä ainakin maahantuojan koulutuksien mukaan sen akun tehtävä on pitää yllä mm. Mukavuuselektroniikkaa sekä tietysti kaikkea muutakin oleellista.
- Tupakinsytytintä ja kaikkea muutakin oleellista?
Jotenkin luontevampaa sanoa vaan "kaikkea muuta", myös vähemmän oleellista, paitsi starttimoottoria joka käy pääakusta.
Hyvä pointti tuo 213:n ja vastaavien ero vanhempiin, en ollut siitä aiemmin kuullut.
211:ssä se SBC akku on suurimman osan ajasta irti muusta autosta yhtä sensoripiuhaa lukuun ottamatta. Tarvittaessa isolointirele kytketään kiinni jos pikkuakkua pitää ladata ja sitten hätätilanteessa pääakun notkahtaessa syystä tai toisesta SBC-akku kytketään isolointireleellä pääakun rinnalle. Syöttää sähköjä väistämättä muuallekin mutta tarkoituksena taata "sähköjarrujen" toimivuus.cvan kirjoitti:onko tämä pikkuakku ja varsinainen akku keskenään yhdessä, jos toinen huono niin syö sitä parempaa ainakin perinteisissä kaks akku vehkeissä?