-04 keskuslukituksen ohjausboksi

Vastaa Viestiin
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

-04 keskuslukituksen ohjausboksi

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tutun autosta moinen todettiin merkkihuollossa pimentyneeksi, uus boksikin kuulemma ehti kotiin asti saapua. Mites vaihto, tarviiko muuta kuin tökätä piuhat kii vai täytyykö starin nokassa käydä asioimassa?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Mistähän boksista kyse (osanumero)? ATA? Taka-SAM? Joku oviohjainlaite? KG?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Niin joo, olis ollu oleellinen tieto. Eli osanumeron perusteella ohjausyksikön antennivahvistin.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Sedan vaiko farkku? Antennivahvistin ihan eri paikoissa.

Ennen vaihtoa kannattaisi resetoida taka-SAM, aiheuttaa usein kaken toimimattomuuden (RF-yhteyden kautta, onko IR-testattu?).

Kotikonstein taka-SAMin saa resetoitua vain akun irrottamalla (tee huolella).
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Farkku kyseessä. Taitaapi resetointi tapahtua vähä itekseen, akkujännite 10.4V et purkaa huolella, se irroteltu lataukseen. Seuraavaksi pihtimittari kaupoille. Mutta itse antennivahvistinta varten ei * tarvita?
Savolaenen
Viestit: 3
Liittynyt: 16.6.2016 21:35

Viesti Kirjoittaja Savolaenen »

Missä sijaitsee farkun antennivahvistin?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Farkku kyseessä. Taitaapi resetointi tapahtua vähä itekseen, akkujännite 10.4V et purkaa huolella, se irroteltu lataukseen. Seuraavaksi pihtimittari kaupoille. Mutta itse antennivahvistinta varten ei * tarvita?
Kyllä se kaken viestejä lukeva 3 voltin prosessori toimii vielä mukavasti 10 voltin akkujännitteestä.

Pihtimittari on hyvä jos kuluttaja ei ole joku "itsestäänselvyys", sähköinen lisälämmitin, muistipenkkien ohjainlaite tms.

Ei sen antennivahvistimen vaihtoon tarvita Staria.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Ei kait nuo virtaa vie jos avaimet ei virtalukossa? Lähinnä sitä meinasin et akku lähtee kuitenkin sieltä lataukseen, nollaantunee siinä. Missä tuo farkussa sijaitsee, liekö D-pilarin tai peräluukun verhoilujen alla?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Ei kait nuo virtaa vie jos avaimet ei virtalukossa? Lähinnä sitä meinasin et akku lähtee kuitenkin sieltä lataukseen, nollaantunee siinä. Missä tuo farkussa sijaitsee, liekö D-pilarin tai peräluukun verhoilujen alla?
Tietenkin kaukosäätimen vastaanottimen antennivahvistin ja itse vastaanotin kuluttavat virtaa vaikka avaimet ei ole virtalukossa. Pitäähän niiden koko ajan odottaa avaimelta viestejä. Virrankulutus on kyllä olematon, ei se saa auton akkua tyhjäksi muutamassa viikossakaan.

Miten se prosessori nollaantuisi siitä että akkujännite palaa normaaliksi jos se on kuitenkin koko ajan ollut riittävä sen prosessorin käynnissä pysymiseen?

Sitä varaosanumeroa ei ole täällä nähty, varustuksesta riippuen tuossa autossa voi olla neljä, viisi tai enemmänkin antennivahvistimia. Todennäköisesti haet kuitenkin sitä joka on farkussa takaluukun "katossa".
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tällasella numerolla: a211 820 29 89, Control Unit Antenna Amplifier.

Tarkotin et se akku on otettu sisälle lataukseen, ei sitä et niin tyhjä et olis nollaantunu. Kyllähän se virtaa itekseenkin tietysti ottaa, mutta sitä hain takaa ettei tuon ny kai kuuluis kuudes päiväs syödä akkua loppuun, eli johonkin se hävittää ylimäärästä.

EDIT: Aikansa ku taisteli osasin EPC:stä ettiä, näyttäs kuskin puolen D-pilarissa olevan
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Tällasella numerolla: a211 820 29 89, Control Unit Antenna Amplifier.

Tarkotin et se akku on otettu sisälle lataukseen, ei sitä et niin tyhjä et olis nollaantunu. Kyllähän se virtaa itekseenkin tietysti ottaa, mutta sitä hain takaa ettei tuon ny kai kuuluis kuudes päiväs syödä akkua loppuun, eli johonkin se hävittää ylimäärästä.

EDIT: Aikansa ku taisteli osasin EPC:stä ettiä, näyttäs kuskin puolen D-pilarissa olevan
Nyt toivottavasti meni meikäläisellekin perille. Tietenkin Taka-SAM on resetoitunut jos akku on otettu irti sisälle lataukseen.

D-pilarissa A2/64 antennivahvistin ja tuon kautta pitäisi mennä ne lukkojen kauko-ohjauksen signaalit.
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Saattaa olla et turhan hätäseen autoa syytin.

Kuva
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Saattaa olla et turhan hätäseen autoa syytin.
Tuosta ei näe muuta kuin että akku on tyhjä. Tarkoitat kaiketi että akku tyhjenee vaikka auto ei kuluta normaalia enempää virtaa parkissa. Minkäslaiset lepovirtalukemat löysit?
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Korjatkaahan jälleen jos kovin pahoin metsään ajatukset menee, mutta eikös 4V jännite ala tarkoittaa melko vahvasti sitä että akussa itessään pahasti vikaa eikä pelkästään tyhjä?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1936
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

sv22 kirjoitti:Korjatkaahan jälleen jos kovin pahoin metsään ajatukset menee, mutta eikös 4V jännite ala tarkoittaa melko vahvasti sitä että akussa itessään pahasti vikaa eikä pelkästään tyhjä?
Veikkaan että jätit jotain oleellista kertomatta (tai en sitä huomannut). Kyllä ihan uusi ehjä akku helposti putoaa neljään volttiin ja allekin. Jätät vaan valot ja virrat päälle, puhaltaja ja takalasinlämmitin ym. päälle ja odotat jonkin aikaa (moottori sammuksissa).

Jos se akkujännite tipahti maajohto irrotettuna 4 volttiin, täyteen latauksen jälkeen niin sitten se on pahasti pilalla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”