-04 keskuslukituksen ohjausboksi
-04 keskuslukituksen ohjausboksi
Tutun autosta moinen todettiin merkkihuollossa pimentyneeksi, uus boksikin kuulemma ehti kotiin asti saapua. Mites vaihto, tarviiko muuta kuin tökätä piuhat kii vai täytyykö starin nokassa käydä asioimassa?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä se kaken viestejä lukeva 3 voltin prosessori toimii vielä mukavasti 10 voltin akkujännitteestä.sv22 kirjoitti:Farkku kyseessä. Taitaapi resetointi tapahtua vähä itekseen, akkujännite 10.4V et purkaa huolella, se irroteltu lataukseen. Seuraavaksi pihtimittari kaupoille. Mutta itse antennivahvistinta varten ei * tarvita?
Pihtimittari on hyvä jos kuluttaja ei ole joku "itsestäänselvyys", sähköinen lisälämmitin, muistipenkkien ohjainlaite tms.
Ei sen antennivahvistimen vaihtoon tarvita Staria.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tietenkin kaukosäätimen vastaanottimen antennivahvistin ja itse vastaanotin kuluttavat virtaa vaikka avaimet ei ole virtalukossa. Pitäähän niiden koko ajan odottaa avaimelta viestejä. Virrankulutus on kyllä olematon, ei se saa auton akkua tyhjäksi muutamassa viikossakaan.sv22 kirjoitti:Ei kait nuo virtaa vie jos avaimet ei virtalukossa? Lähinnä sitä meinasin et akku lähtee kuitenkin sieltä lataukseen, nollaantunee siinä. Missä tuo farkussa sijaitsee, liekö D-pilarin tai peräluukun verhoilujen alla?
Miten se prosessori nollaantuisi siitä että akkujännite palaa normaaliksi jos se on kuitenkin koko ajan ollut riittävä sen prosessorin käynnissä pysymiseen?
Sitä varaosanumeroa ei ole täällä nähty, varustuksesta riippuen tuossa autossa voi olla neljä, viisi tai enemmänkin antennivahvistimia. Todennäköisesti haet kuitenkin sitä joka on farkussa takaluukun "katossa".
Tällasella numerolla: a211 820 29 89, Control Unit Antenna Amplifier.
Tarkotin et se akku on otettu sisälle lataukseen, ei sitä et niin tyhjä et olis nollaantunu. Kyllähän se virtaa itekseenkin tietysti ottaa, mutta sitä hain takaa ettei tuon ny kai kuuluis kuudes päiväs syödä akkua loppuun, eli johonkin se hävittää ylimäärästä.
EDIT: Aikansa ku taisteli osasin EPC:stä ettiä, näyttäs kuskin puolen D-pilarissa olevan
Tarkotin et se akku on otettu sisälle lataukseen, ei sitä et niin tyhjä et olis nollaantunu. Kyllähän se virtaa itekseenkin tietysti ottaa, mutta sitä hain takaa ettei tuon ny kai kuuluis kuudes päiväs syödä akkua loppuun, eli johonkin se hävittää ylimäärästä.
EDIT: Aikansa ku taisteli osasin EPC:stä ettiä, näyttäs kuskin puolen D-pilarissa olevan
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Nyt toivottavasti meni meikäläisellekin perille. Tietenkin Taka-SAM on resetoitunut jos akku on otettu irti sisälle lataukseen.sv22 kirjoitti:Tällasella numerolla: a211 820 29 89, Control Unit Antenna Amplifier.
Tarkotin et se akku on otettu sisälle lataukseen, ei sitä et niin tyhjä et olis nollaantunu. Kyllähän se virtaa itekseenkin tietysti ottaa, mutta sitä hain takaa ettei tuon ny kai kuuluis kuudes päiväs syödä akkua loppuun, eli johonkin se hävittää ylimäärästä.
EDIT: Aikansa ku taisteli osasin EPC:stä ettiä, näyttäs kuskin puolen D-pilarissa olevan
D-pilarissa A2/64 antennivahvistin ja tuon kautta pitäisi mennä ne lukkojen kauko-ohjauksen signaalit.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Veikkaan että jätit jotain oleellista kertomatta (tai en sitä huomannut). Kyllä ihan uusi ehjä akku helposti putoaa neljään volttiin ja allekin. Jätät vaan valot ja virrat päälle, puhaltaja ja takalasinlämmitin ym. päälle ja odotat jonkin aikaa (moottori sammuksissa).sv22 kirjoitti:Korjatkaahan jälleen jos kovin pahoin metsään ajatukset menee, mutta eikös 4V jännite ala tarkoittaa melko vahvasti sitä että akussa itessään pahasti vikaa eikä pelkästään tyhjä?
Jos se akkujännite tipahti maajohto irrotettuna 4 volttiin, täyteen latauksen jälkeen niin sitten se on pahasti pilalla.