w211 laturi kärähti..

Vastaa Viestiin
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

w211 laturi kärähti..

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Lakkasi mese lataamasta ja laturista tulee sähkönkäry, eli uutta/käytettyä laturia lähdettävä hommaamaan, kysymys: onko sama laturi vitoissa ja sprintereissä, jos alkunumerot on samat eli: A6421540402 eli kyseessä valeon valmistama 180A generaattori vai pitääkö kaikki numerot olla täsmälleen samat?
W639 130cdi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29252
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin alkupään 211:ssa on viisainta valita oikea osa, jonka varaosanumero löytyy tietysti itse laturista mutta myös vaihtoehtoisia numeroita EPC:stä katsoen.
Ei ole mukava jos vaihtaa laturin vain todetakseen että latausvalo palaa ajossa.
wiimax.fi
Avatar
maxpower07
Viestit: 158
Liittynyt: 27.1.2008 11:33
Paikkakunta: alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower07 »

Ok, eli mitkä kaikki numerosarjat tuosta pitää raapustaa ylös?
W639 130cdi
Avatar
jassukata
Viestit: 76
Liittynyt: 28.6.2006 20:33
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja jassukata »

Laitetaas jatkokyssärii tähän eli onko se laturi menossa vai mikä kun yön tai päivän seisonnan jälkeen käynnistää niin sytyttää punaisen akku workin ja samalla sammuttaa puhaltimen ja jopa tupakansytkän virran jossa tökättynä volttinäyttö. Ja kohta ilmoittaa ettei noita ylimääräisiä mukavuuksia voi käyttää virran vähyyden takia. Eli kun seuraa tuota volttinäyttöä niin startissa putoaa 11 - 11.5 ja jää sitä näyttämään kunnes vikailmoitus tulee ja sammuttaa näytön. Eli ei lähde lataamaan kun ei voltit heti nouse käynnistyessä. Mittasin juuri aamulla ennen starttia akut , takana oli 12.6 v ja pikkuakku 12.8 v eli niiden pitäisi olla kunnossa ja konttiakku onkin uusittu tammikuulla muistaakseni kun ei lähtenyt käyntiin enää pakkasella. Akku on samanlainen mitä tuossa oli eli Bosch S 5 .
No mittailun jälkeen käynnistin ja taas tuli herjat ja virrat hävisi laitteista, kun punaisen ollessa taulussa ja moottorin käydessä mittasin ison akun niin navoissa oli vaan 12.15 v ja kun sammutin niin virtaa oli 12.5 v . Miten se käynnissä ollessaan pudottaa voltit ?? Vai onko vaan jotain kulutusta kuitenkin sen verran, en tajunnut mitata pelkät virrat päällä mitä silloin näyttää. Mutta mitä v*ttua .... ?
Kuitenkin aina vielä on hetken ajon jäjkeen alkanut lataamaan ja toiminut normaalisti ja jos silloin sammuttaa ja starttaa niin alkaa heti lataamaan kyllä. No kipaisin tuossa mittaamassa ison akun, pelkät virrat päällä oli 12.5 volttia.....
Niin ja kun toimii niin käydessä akun jännite on hiukka yli 14 volttia eli lataa kyllä.
Jos olis vaan hiilihässäkkälataussäädin laturissa menossa niin saako vaihdettua ilman laturin irroitusta ??
Ja onko noissa laturissa hihnapyörän vapaakytkin mitä motonet myy ??
Sattui silmään tuollanenkin mahdollinen vika....
Mb E 200 CDI -04

" Siihen sammui Johtotähti, jätkä kävelemään lähti..."
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”