w211 takaluukku

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Vastaa Viestiin
pekanpoika
Viestit: 22
Liittynyt: 13.1.2011 16:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

w211 takaluukku

Viesti Kirjoittaja pekanpoika »

Pakkasia vähän piteli niin sehän herjasi akun varauksesta.

Akku irti ja latailin sitä yön yli lämpimässä tilassa. Takaisin asennus ei onnistunutkaan, en saanut konttia auki, rauta-avaimen lukkopesä on näköjään paskana. Lisäksi samalla muistin että luukun kahva ei ole tominut vuosikausiin vaan luukku on pitänyt avata joko kuskin ovesta tai avaimen napista.

Onko vinkkejä miten saisi syötettyä virtasta autoon sen verran että luukkun sais avattua ?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Apuvirtapistokkeen kautta luulisi onnistuvan.
Riskinä on tietty, että jotain hajoaa jos plussakenkä sattuu ottamaan luukussa johonkin väärään paikkaan kiinni :roll:
pekanpoika
Viestit: 22
Liittynyt: 13.1.2011 16:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja pekanpoika »

Kiitos vinkistä,

Osaatko sanoa missä tuo apuvirtapistoke sijaitsee?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos on farmari niin konetilassa tuulilasin lähellä vänkärin puolella, jos sedan niin ei missään (vai oliko airmaticissa tai nelimaticissa tms. sedanissakin)
oulaistenliikenne.fi
pekanpoika
Viestit: 22
Liittynyt: 13.1.2011 16:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja pekanpoika »

Sedan on kysymyksessä ja ihan perus 200 cdi.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeile tupakansytyttimen sulakkeesta, ovet kiinni ja avain pois virtalukosta.
Löytyy konetilan sulakerasiasta.
Omalla vastuulla...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Jos on farmari niin konetilassa tuulilasin lähellä vänkärin puolella, jos sedan niin ei missään (vai oliko airmaticissa tai nelimaticissa tms. sedanissakin)
:shock: mää jotenkin kuvittelin kaikissa olevan, ei päivää ettei jotain uutta oppis :lol:
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Joo sedanista sen saksalainen insonööri jätti konehuoneen navat pois, olis hauska kuulla syy... mutta asiaan, apparin jalkatilasta löytyy pre-fuse box mihin tulee suoraan akulta plussa, ja siitä edelleen konetilan laitteille syötö,joten kun sen kaivaa esille ja kytkee ylääpidon niin pitäis onnistua...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
pekanpoika
Viestit: 22
Liittynyt: 13.1.2011 16:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja pekanpoika »

Kokeilin tupakansytkärin sulakkeen kautta ja luukun avausnappi ei puhunut mitään. Testasin sitten ovien lukitusta (kerran kiinni ja auki) ja ne toimi ihan normaalisti. Menin kuskin penkille istumaan (ovi kiinni) yritin avata ovessa olevalla kytkimellä, ei puhunut mitään.

Vänkärin jalkatilan plussaan syötetty virta herätteli mittarinvaloja ja kellokin näytti pyörivän vinhaa vauhtia mutta luukun kansi pysyi kiinni. Nyt ei toiminut myöskään ovien lukitus.

Voihan olla että pakkanenkin vaikuttaa ja jokin jäätynyt ym yhteensattumaa. Ainakin itellä on kohtuu kylmää tuolla pihalla näillä pakkasilla remppailla :shock:

Kiitos kuitenkin vastauksista ja kyllä se vielä joku päivä avautuu kun lukosta (tai päästä) kuuluu se kuuluisa naps.



:D
pekanpoika
Viestit: 22
Liittynyt: 13.1.2011 16:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja pekanpoika »

Vänkärin jalkatilasta virtaa (kiitos vielä tästä vinkistä) ja starilla sain luukun auki. Loppujen lopuksi laturi sekä pikku akku meni vaihtoon. Nyt pelittää kaikki taas ja matka jatkuu mutta.. takaluukku ei aukea kuin starilla ohjaamalla. Täytyy yrittää korjilla myöhemmin ajan kanssa. Mittariin pyörähti koeajolenkillä tasaluku 680 000.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Heitänpä tänne, paremmin aihetta hipaisevaan kohteeseen.

W 211 porrasperä kyseessä, kuten tässä topiikissa muillakin.
Entäs kun peräkontti avautuu kaukosäätimellä vain vähän, samoin myös ovitaskun avaajastakin. Siitä kylläkin hiukan vielä lisää uudestaan yrittämällä. Sitten turhan jäykkä työntää käsin auki, eikä sulkeutu luukun reunassa olevasta painonapista. Onko joku (kaasu)jousi vai ilmallako pelaa ?

Jousia siellä ainakin näyttää olevan.

Mutta onkohan kuitenkin sähkövika, minkä numeroinen sulake vaikuttanee peräpäähän ?
Muistankohan oikein, että peräkontissa paloi valot, kun luukku vielä aukesi nätisti, nyt ei ainakaan pala. Ja lisäksi mittariston näyttö alkoi just (nytkö vasta, eilen alkoi kontinkansi keljuilla) herjaamaan rekisterikilven valoista.

Vai murtuuko tästäkin mallista johdot jossakin kohtaa, mistä ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ettei olis mittaristosta takaluukun rajoitin päällä ja nyt asetus sun makuun liian ahtaalla.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tuosta avautumiskorkeuden määrittämisestä kyllä luin jostakin eilen.
En ainakaan tarkoituksella ole laittanut, ellei ole pitkästä painalluksesta ottanut jotenkin ohjeekseen. Mutta kovin vähän se kyllä aukeaa 20...30 cm.
Onkohan siellä joku ilmajousi, kun se vastustaa liikutellessa sillai ahdistavasti.
Ja mikä parasta, rek.kilven valot syttyy palamaan kohta kun luukku lyödään kiinni :lol:
Viittaisko tämä murtuneeseen johtoon ? Mutta kun aukaisee kuitenkin lukosta. Vai onko eri toiminto pelkkä avaus ja sitten ylösnosto ?
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Johtomurtumaxhan se osoittautui, niin kuin aloin jo epäilläkin, varsinkin kun valot syttyi lähellä luukun kiinnilyöntiä. Eilenillalla sitten revin vahvemman kaaren auki oletuksella, että johtonippu siellä. Ihan irtopoikki yx johto sieltä pienen rokkatorven sisältä (kuviakin löytyy, mikäli joku kaipaa). Samalla taisin löytää sen kitkamittarille tarvitsemani can-väylänkin (kuvia on, mut en jaksa nyt kaivaa esille). Ja häly-valojen sekä gepsin asennus aloitettu samalla.
Mut mut, löytyi myös tosimielenkiintoista samalla. Kontinluukun alimmassa prässäyksessä oli vettä niin, että ihan loiskui (se kuva kyllä pitää joskus liittää tänne). Oletetttuun vesireikään lisää syvyyttä, ja useampi desi ulos :lol: .
No löytyyhän sitä kaikenlaista muutakin, kuten edessä yätukivarren levy vain kahdella liian lyhyellä pultilla kiinni ( kolmelle paikka palloniveleen, ja vain puoleen väliin mutteria riittänyt pulttia :x (taas löytyy kuvat) Liekö sitten luiskahtanu yx jo mutteristaan.

Mutta natiseminen vain jatkuu ihan reippahasti. En ole päässyt tetoskoopilla kuuntelemaan joka tankoa erikseen apumiehen puutteen takia. Tosi ärsyttävä, kun ihmiset ihan kääntyy katsomaan, että mikä ankkalauma sieltä tulossa :D

Takajousien yläpään korokekumeja ei sitten kannata tilata missään nimessä kuin korkeimmat, vitoset vain. Irtolätkiä poisviskelemällä saa niistä helposti matalampia.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eihän sulla oo ilmajousia? Itellä ainakin narisi etukulmien korkeusanturien koiranluut ihan huolella?

Tai ihan normiautossakin taitaa olla toisella puolella anturi, jos on xenonit.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Xenoneita ei ole, nimittäin yksi h7 piti jo vaihtaa.
Eli ei siis tod näk antureitakaan. Mutta (lintu)koiranluuhan se oli kyllä Möhkössäkin.
Ps. (tahtooko joku ostaa Möhkön ? )
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Tänne luukkuosastollekin vielä loppukuittaus, että etummaiset alatukivarret, ja just ne sisemmät päät oli syynä narskuntaan.
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 kori”