w211 moottoriäänet

Luukut, ovet, keskuslukitus, valot.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

w211 moottoriäänet

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta :roll:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Olen itse ihmetellyt ihan samaa, kaikki läpiviennit olen tarkastanut. Mitään vikaa en ole mistään löytänyt? Liekö ominaisuus?
Olisi kiva tietää miten tuon ominaisuuden saisi deletoitua.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No johan on... luulisi että tässä olisi corollaa parempi äänieristys ku tämän nyt piti kuitenkin olla taas oikea MERSU väyrysen jälkeen mutta kovin tuntuu räpyskältä kaikin puolin ko. malli w210:n jälkeen IMHO :(
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juu minäkin vaihdoin väykyn 203:en ja ei olis pitänyt... alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli. :wink:
Tuohon tulokseen minäkin olen tullut ja tosi tyytyväinen että tähän paljon parjattuun malliin hairahduin. Toki tuota kukintaa vois pikkuisen taas hillitä eli ainakin pahimmat rikkaruohot :lol:
nikopu
Viestit: 89
Liittynyt: 25.8.2007 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nikopu »

Kopsaan tähän omia tekstejäni toisesta forumista parin viikon takaa.. yritin diiseli miehiä vähän herätellä keskusteluun ;)
Mulle ei kyllä W211 diisseli herättänyt mitään innostusta... bensakone toi sitten helpotuksen :oops:

"Ei ollu tähän kuumeeseen kuin yksi lääke.. eli E200 Kompressor -04 (Elegance, Vario Steering) 120tkm hommattu :)

Ja kyllä, olen lukenut täältä että nämä ruostuu puhki, sähköpuoli sekoaa, ketju paukahtaa....

Yritin kovasti diiseliin taas päätyä, mutta tämä tuntui niin hyvältä ja hiljaiselta ajossa ettei voinut vastustaa ( sekä 220CDI ja 270CDI kanssa koeajoin, mutta kyllä ne aika traktoreita oli tähän bensakoneeseen verrattuna ;) ). Kilsoja tulee kuitenkin kohtuullisesti n. 20tkm/v.

Nyt sitten riimun vaihtoon ja nuo alustan suojaukset kuntoon! :) "
jartuo
Viestit: 280
Liittynyt: 29.10.2010 22:37

Viesti Kirjoittaja jartuo »

No ei ne nyt sentään traktori ole, vaikka diesel onkin :) Mitä olet oikein ollut ajamassa ?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eldorado kirjoitti:Juu minäkin vaihdoin väykyn 203:en ja ei olis pitänyt... alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli. :wink:
203:sta ei kyllä vissii tarvi harkita edes tulevaisuudessakaan jos ero tähän on sama ku C:llä ja E:llä yleensä :lol:
Melkein 5v. tuli väykyllä ajeltua ja vähiten tuossa on mitään ongelmia ollu ku missää omassa tai perhepiirin autossa (CLK:ta ei lasketa ku sillä tulee ehkä se 5tkm ajettua yleensä vuodessa ja vain kesäisin :D) ja ruosteetkin pysyy pienellä vaivannäöllä poissa.
Eniten tässä noiden moottoriäänien lisäksi häiritsee halvat ikkunoiden, lämppärin ym. katkaisijat ja se niiden sijoittelu! Mitä h*lvettiä on liikkunu sen ihmisen päässä kenen idea on ollut siirtää ikkunoiden ja peilien namiskat omalta loogiselta paikaltaan keskikonsolista oveen, varsinki peilien säätö on melkoinen akrobaattisuoritus :shock:
No kai noihinkin sitten tottuu mutta väkisinkin tulee mieleen ajatus että onko tuo nyt kuitenkaan teknisesti sen suurehkon välirahan arvoinen mitä tuollaisesta joutuu väykän lisäksi pulittamaan... mutta toisaalta odotuksetkin oli melko korkealla kaikken maailman haippien jälkeen kun väyryseltä en taas odottanu mitää johtuen ainaisesta mollaamisesta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: w211 moottoriäänet

Viesti Kirjoittaja mese is best »

sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta :roll:
Taitaapi olla ominaisuus. Onneksi rengasäänt peittävät osan moottorimelusta... :wink:
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: w211 moottoriäänet

Viesti Kirjoittaja xr »

mese is best kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta :roll:
Taitaapi olla ominaisuus. Onneksi rengasäänt peittävät osan moottorimelusta... :wink:
:lol: :lol: :lol: Kuva
Messersmith
Viestit: 57
Liittynyt: 13.9.2012 12:13

Re: w211 moottoriäänet

Viesti Kirjoittaja Messersmith »

sonikki kirjoitti:Eli moottorin äänet kantautuu konttorin puolelle melko kuuluvasti. Onko tämä ominaisuus vai onko tuollakin joku rattiakselihärdelli mikä voi tuon tehdä? Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa (tai siis kokoisessa, eri koneshan tässä on) w210:ssa mikä ei oikein tunnu loogiselta :roll:
Moro. Aika myöhässä tulee tämä mutta tulkoon. Mulla on e200 cdi -09, ja mun mielestä todellä hiljainen verrattuna vanhaan väyryseen joka kylläkin ilman linkoa. 2vuotta ollu ja todella tyytyväinen. (koputtaa samalla puupäätä)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Re: w211 moottoriäänet

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Messersmith kirjoitti:
sonikki kirjoitti:Äänet on siis selvästi kovemmat kuin vastaava moottorisessa w210:ssa
Mulla on e200 cdi -09, ja mun mielestä todellä hiljainen verrattuna vanhaan väyryseen joka kylläkin ilman linkoa.
-09 täälläkin eikä tuo metelöi sen enempää ku väykkykään :shock: Oisko jotain eroja pre:n ja faceliftin välillä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hiljainen tuo oma nykyinen 2009 faceliftikin on. Tuossa aikaisemmassa pressä kuului tosin myös jotain narinaa sieltä rattiakselin suunnalta kun rattia käänsi, joten olisko tuolla joku (läpivienti)kumi tms. ollut kulahtanut ja päästi ääniä läpi?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

sonikki kirjoitti:Tuossa aikaisemmassa pressä kuului tosin myös jotain narinaa sieltä rattiakselin suunnalta kun rattia käänsi, joten olisko tuolla joku (läpivienti)kumi tms. ollut kulahtanut ja päästi ääniä läpi?
Todnäk. Mulla oli väykyssä tuo gummi rikki ja kun sen vaihdoin niin hiljeni niin että aivan kuin eri auto olis ollut.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

XUX63 kirjoitti: Todnäk. Mulla oli väykyssä tuo gummi rikki ja kun sen vaihdoin niin hiljeni niin että aivan kuin eri auto olis ollut.
Kuuluiko narinaa? Kosteana aamuna ääntä ei kuulunut mutta hetken ajon jälkeen se taas ilmestyi ja samoiten ohjaus oli hivenen tahmeampi kuin tuossa nykyisessä.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

kyllä tuo ekan polven 211 on selkeästi äänekkäämpi konemelultaan kuin facelift.ja muutenkin uudempi ajolleen yllättävän paljon parempi.
no onhan siinä muistaakseni yli tuhat parannusta edeltäjään vai miten se oli..
ite oon tuota väykkyä vältelly kun ruttoa, mutta kai se pitää kokeilla jossain vaiheessa sitäkin, kun työ autoa taas uusii.
bensafarkkua en hävitä(s124) ikänä.
sukulaismiesten jutut ei ole vain rohkaisseet väykkyä hommaamaan ja se ulkonäkö ei oikein käy itselle silmään.mutta jos halavalla niin..
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mulla narinat oli yläpallot... no se kyllä kuulu kun avas ikkunan ja käänteli rattia, lopuks kuulu ihan kabiiniin asti. Mutta pienestä narinasta lähti liikkeelle.

Ei kait näissä sitä rattiakselin tiivistysongelmaa enää ole?

Ja onhan se konemelu eri vrt suoran kutosen 'oikee' ääni ja V:n hyrskytys :wink:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

sonikki kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Juu minäkin vaihdoin väykyn 203:en ja ei olis pitänyt... alkaa tuntua että ruosteineenkin väykky on sentään aika hemmetin hyvä automalli. :wink:
203:sta ei kyllä vissii tarvi harkita edes tulevaisuudessakaan jos ero tähän on sama ku C:llä ja E:llä yleensä :lol:
Melkein 5v. tuli väykyllä ajeltua ja vähiten tuossa on mitään ongelmia ollu ku missää omassa tai perhepiirin autossa (CLK:ta ei lasketa ku sillä tulee ehkä se 5tkm ajettua yleensä vuodessa ja vain kesäisin :D) ja ruosteetkin pysyy pienellä vaivannäöllä poissa.
Eniten tässä noiden moottoriäänien lisäksi häiritsee halvat ikkunoiden, lämppärin ym. katkaisijat ja se niiden sijoittelu! Mitä h*lvettiä on liikkunu sen ihmisen päässä kenen idea on ollut siirtää ikkunoiden ja peilien namiskat omalta loogiselta paikaltaan keskikonsolista oveen, varsinki peilien säätö on melkoinen akrobaattisuoritus :shock:
No kai noihinkin sitten tottuu mutta väkisinkin tulee mieleen ajatus että onko tuo nyt kuitenkaan teknisesti sen suurehkon välirahan arvoinen mitä tuollaisesta joutuu väykän lisäksi pulittamaan... mutta toisaalta odotuksetkin oli melko korkealla kaikken maailman haippien jälkeen kun väyryseltä en taas odottanu mitää johtuen ainaisesta mollaamisesta.
Tuo kaikista suurin ero autojen välillä C ja E tulee kyllä oman pään sisästä mielikuvina ja siitä että E on ollut uutena kalliimpi,
C ei ole edes pikkuauto E:hen verrattuna :wink: omasta mielestä Ceellä ja Eellä ei mullistavia eroavaisuuksia ole, ainut että E:ssä hiukan suurempi takajalkatila ja joissakin pikku yksityiskohdissa enempi "luxusta", ajoiltaan ei juurikaan eroa :roll:
Mersuja
maucca
Viestit: 27
Liittynyt: 22.11.2011 0:43

Viesti Kirjoittaja maucca »

Ainakin -02 → -04 w/s211 on rattiakselin yläpuolella nyrkin mentävä reikä joka on tukittu vanupussilla. Etusamia kun nostaa niin sieltä sen löytää.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

mcee kirjoitti: Tuo kaikista suurin ero autojen välillä C ja E tulee kyllä oman pään sisästä mielikuvina ja siitä että E on ollut uutena kalliimpi,
C ei ole edes pikkuauto E:hen verrattuna :wink: omasta mielestä Ceellä ja Eellä ei mullistavia eroavaisuuksia ole, ainut että E:ssä hiukan suurempi takajalkatila ja joissakin pikku yksityiskohdissa enempi "luxusta", ajoiltaan ei juurikaan eroa :roll:
Kyllä ne jotkut ainakin väittävät isomman akseli- ja raidevälin parantavan ajo-ominaisuuksia :P Ja mulla tulee aineski "ahtaudentunne" jos lampsii w211 -> w203 puikkoihin ja siinä vaiheessa vähintään iskee epätoivo kun pitäisi saada s211 paksista kamat sullottua s203 paksiin :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Kävin koeajaa c mallin vm.2010

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

No jaa luin keskustelua,niin päätin tehdä koeajon c mallilla.Oma kokemukseni on kun hyppäsin E vm,2006 kyseiseen c malliin,ihan niinkuin ois corollaan mennyt :D
Auto on käyttöä varten
naatiskelija
Viestit: 19
Liittynyt: 19.6.2008 13:26
Paikkakunta: Naantali

Moottorin äänet

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Mulla on siis W211 vuodelta 2004. 220 cdi kone.

Osa moottorin äänistä tyhjäkäynnillä johtuu siitä, että ilmanpusarin kotelo resonoi. Kiinnityskumien uusinta auttoi hieman, mutta lissä tukea sille koetan keksiä.

Asiaa olen testannut laittamalla vaahtomuovin palan putsarin ja moottorin muovikuoren väliin. Hiljenee.
Mikko>
Viestit: 100
Liittynyt: 11.6.2007 0:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko> »

Vaihdelaatikon tukikumikin voi aiheuttaa turhaa resonointia. Omaan -03 w211 200cdi vaihdettiin se, niin tuli ihan eri auto taas. Maksaa n.30€ eikä ole paha vaihtaa.
Viimeksi muokannut Mikko>, 10.10.2013 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

maucca kirjoitti:Ainakin -02 → -04 w/s211 on rattiakselin yläpuolella nyrkin mentävä reikä joka on tukittu vanupussilla. Etusamia kun nostaa niin sieltä sen löytää.

ok, mutta onko sillä tapana kadota tai vastaavaa jotta aiheuttaa ääntä ?

naatiskelija kirjoitti:Mulla on siis W211 vuodelta 2004. 220 cdi kone.

Osa moottorin äänistä tyhjäkäynnillä johtuu siitä, että ilmanpusarin kotelo resonoi. Kiinnityskumien uusinta auttoi hieman, mutta lissä tukea sille koetan keksiä.

Asiaa olen testannut laittamalla vaahtomuovin palan putsarin ja moottorin muovikuoren väliin. Hiljenee.
tuo resonointi ei nyt hyttiin asti kovin mahottomia tuo vaikka resonoisi. Kumi tosiaan siihen moottorin ja putsarin väliin, omassa parhaiten auttoi kun laittoi lukkopellin päästä kumin siihen putsarin torven ja lukkopellin väliin.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

no kyllä se koneen ääni vaan on paljon vaimeampi noissa v keulaisissa kun ei v keulaisissa.
ihan omaa kokemusta kun aikanaan vaihdoin autoa.ja muutenkin tuntui tuo v keula uudemmalta mitä se toki olikin.
mutta silti..
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
toba-
Viestit: 176
Liittynyt: 25.10.2012 19:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toba- »

Tuli faceliftillä työn puolesta ajettua semmone 180tkm ja tykkäsin autosta erittäin paljon, siitä sitten syntyikin tämä mese-kuume. No mersuhan oli saatava ja lähdin koeajeskelemaan budjettiin sopivia 211 ei-faceliftejä. Ero oli aivan käsittämätön. Ulkonäöllisestihän muutokset on pieniä, mutta kaikessa muussa aivan järkyttävän suuria. 2 aivan eri autoa kyseessä.

Kyllä toi meidänkin perheen s203 vaihtuu jossain kohtaa (toivottavasti pian) s211 faceliftiin. Se on vaan niiiin kiva ajaa!
Alle puolta miljoonaa kilometriä ei lasketa.
janttu
Viestit: 342
Liittynyt: 22.10.2010 15:18
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja janttu »

juuri näin se on.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Tässä on taas tullut ajeltua useita parinsadan kilometrin matkoja viimeaikoina, ja joka kerta korvissa soi vielä monta tuntia reissun jälkeen. Rengasäänet nousee vallitsevaksi jyrinäksi n. 30km/h nopeudessa.

Mutta ehkäpä tuo vian lähde löytyi. Lauantaina siivosin autoa vähän perusteellisemmpin, ja kurkkasin sitten takakontin sivumuovien alle. Vaimennusvillat oli nätisti paikoillaan, mutta villan alla olevat vaimennusmatot oli täysin kovettuneet ja hapristuneet, ja liimauksistaan irronneet. Kurkin sitten vähän muuallekin, niin esimerkiksi takapenkkien alla oleva vaimennusmatto oli niin hapristunutta, että kevyt kosketus sai (pellistä irronneen) levyn murenemaan. Pitääpä ottaa tuo työn alle kevään mittaan, laitellaan joka paikkaan uudet vaimennusmatot.
Avatar
mazza
Viestit: 142
Liittynyt: 02.2.2006 22:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

... Ja kysytääs nyt samaan syssyyn, että onko kukaan käyttänyt kattoverhoilua irti farkusta? Josko samalla lisäisi sinnekin eristettä. Iso hommahan tuo kaiketi on, mutta mitäpä ei tekisi hiljaisen auton eteen.
tuominen
Viestit: 79
Liittynyt: 10.3.2006 15:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tuominen »

Minä olen kahdesta w211:stä - alkupään 220cdi ja facelift 280cdi - vaimentanut kaikki ovet tuplapeitolla standardplastia ja päälle 8mm spleen-solukumimatto, samoin takapenkin ja hattuhyllyn alunen on vuorattu samoilla aineilla.

Ajoäänien vähennykseen aikalailla yhtä tyhjän kanssa. Nastarenkaiden rapina ei ehkä niin kuulu sisälle ja ovet eivät pärähdä suljettaessa.

Eipä tuo nytkään mikään maailman äänekkäin peli ole, mutta rengasääniä voisi olla vähemmänkin.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 kori”