Vetokoukun asennus,[orig] + puskurin irroitus+ kiin, [kuvia]
Vetokoukun asennus,[orig] + puskurin irroitus+ kiin, [kuvia]
Asensin niinsanotun alkuperäis koukun W211 farkkuun ja monen mutkan kautta kaikki pelittää.
Koukun ostin ebayn kautta ja mukana oli kaikki muu paitsi tuo johtosarja .
Meni oma aikansa ennenkuin sille löytyi varaosanumero ja vehon kautta ei saanut sitä ,aika outoa palvelua ja yleensä koko koukusta ei löytynyt kunnon varaosa kuvaa.
Liekkö ollut varaosapuolen saamattomuutta?
Lopulta sain johtosarjan KL-varaosan kautta.
Oli jopa Tampereella,en vaan hokanut heti kusyä-
Johtosarja on A211 540 97 06 kuvassa näkyy myös varaosa numero.
Itse koukun ja virtojen asentaminen ei ole vaikea .
Puskurin saa pois 10mm pienellä hulsy sarjalla.
Aluksi joutuu ottamaan suojia peräkontista irti ,ovat ruuveilla kiinni ,ei tartte repiä paikkoja.
Puskuri on sivuilta kolmella ruuvilla ,yksi täytyy ottaa lokarin takaa .
Vaatii lokarin irroituksen renkaan takapuolelta ja sitten voi puskurin ja lokarin raosta ottaa ruuvin irti.
Loput ruuvit on peräkontissa kaksi on molemmilla sivuilla ja taka pellissä yksi molemmilla puolilla ,kuvassa punaiset ympyrät.
Kaksi ruuvia on vielä puskurin alareunassa ,punaiset täplät.
Nyt puskurin voi vetää pois.
Kuvassa koukku on asennettuna.
Takaisin laitettaessa huomioi puskurin ohjaimet alhaalla renkaitten läheisyydessä.
Parkkitutkan piuha lähtee hyvin irti vasemmasta taka kulmasta.
Vetokoukun piuha tulee (samaan)vasempaan kulmaan ,låpivienti on jo valmiina ,reiässä on kumitulppa joka pois ja piuha reästä sisään jossa on valmiina läpivienti kumi.
<<<<<<<<<<<<<<<<käsikahvalle on paikka puskurin kiinnitys pulttien yhteydessä vararengas kotelon vasemmassa reunassa.
Kuvassa käsikahva on kiinni.
Koukun releelle on jo alunperin olemassa paikka ,joka tulee yhdellä ruuvilla kiinni toisesta päästä ,toinen pää tulee pellin pokkauksen alle.
Johdot on merkattu väri pisteillä joten ne on helppo laittaa oikeille paikoille.
Jokainen liitin on eri muotoinen joten niitä ei voi väärin asentaa siinä mielessä helppoa ja kätevää.
Koukun vaijeri ja sähköliitin tulee omasta läpiviennistään sylinterin päästä,
myös sille on läpivienti ja suojat jo valmiina.
Mitään omia virityksiä ei tartte tehdä.
Johtosarjassa on useta liittimiä.
Sarja on rakennettu niin ettei väärin voi asentaa .
Yksi liitin (violetti tulee auton alkuperäiseen liitin paneeliin kuvassa punainen ympyrä jossa liitin on.
Kaksi sulaketta tulee sulakerasian yläreunaan jossa on jo paikat valmiina ei muuta kuin painaa liittimet kiinni.
Sulakkeet on jo valmiina paikoillaan
Kolme liitintä tulee koukun releelle ja yksi vielä käsikahvaan.
Jos koukku ei lukitu paikalleen kunnolla niin kåsikahvassa vilkkuu punainen ledi valo.
Ensimmäisenä maajohdot kiinni.
Johtosarjassa on yhteensä kaksi maa johtoa (ruskea) joissa on rengasliittimet valmiina ja laitoin samoihin maa pisteisiin kuin muutkin maajohdot on laitettu.
Mitään ohjelmointia ei tarttenut tehdä ,kaikki valot toimi heti kuten pitääkin.
Kokeilin ensin mittarilla ,mutta ei näyttänyt mitään virtoja.
Vasta kun laitoin kiinni peräkärryyn tuli virrat.
Oisko tuo niitä gan-väylä juttuja.
Koukkun saa piiloon puskurin taa ja toiminta on tosi jämäkkä ja helppo.
Käsikahva tulee ulos kun jatkovarsi ja on jämäkän tuntuinen kun koukun vapauttaa lukituksesta.
Tässä kuva koko koukku hässäkästä.
Releestä ja käsikahvasta on kuva tämän linkin takana.
http://koti.kainuu.com/smeek/kabel.jpg
Tässä johtosarja täydellisenä-
http://koti.kainuu.com/smeek/johtosarja.jpg
Tässä topikissa käsitellään alku metrejä koukun kanssa..
Vetokoukun piuhat,mistä?
Kuvat hävinneet pittiavaruuteen,taisi käydä kovalevylle köpelösti ??
Koukun ostin ebayn kautta ja mukana oli kaikki muu paitsi tuo johtosarja .
Meni oma aikansa ennenkuin sille löytyi varaosanumero ja vehon kautta ei saanut sitä ,aika outoa palvelua ja yleensä koko koukusta ei löytynyt kunnon varaosa kuvaa.
Liekkö ollut varaosapuolen saamattomuutta?
Lopulta sain johtosarjan KL-varaosan kautta.
Oli jopa Tampereella,en vaan hokanut heti kusyä-
Johtosarja on A211 540 97 06 kuvassa näkyy myös varaosa numero.
Itse koukun ja virtojen asentaminen ei ole vaikea .
Puskurin saa pois 10mm pienellä hulsy sarjalla.
Aluksi joutuu ottamaan suojia peräkontista irti ,ovat ruuveilla kiinni ,ei tartte repiä paikkoja.
Puskuri on sivuilta kolmella ruuvilla ,yksi täytyy ottaa lokarin takaa .
Vaatii lokarin irroituksen renkaan takapuolelta ja sitten voi puskurin ja lokarin raosta ottaa ruuvin irti.
Loput ruuvit on peräkontissa kaksi on molemmilla sivuilla ja taka pellissä yksi molemmilla puolilla ,kuvassa punaiset ympyrät.
Kaksi ruuvia on vielä puskurin alareunassa ,punaiset täplät.
Nyt puskurin voi vetää pois.
Kuvassa koukku on asennettuna.
Takaisin laitettaessa huomioi puskurin ohjaimet alhaalla renkaitten läheisyydessä.
Parkkitutkan piuha lähtee hyvin irti vasemmasta taka kulmasta.
Vetokoukun piuha tulee (samaan)vasempaan kulmaan ,låpivienti on jo valmiina ,reiässä on kumitulppa joka pois ja piuha reästä sisään jossa on valmiina läpivienti kumi.
<<<<<<<<<<<<<<<<käsikahvalle on paikka puskurin kiinnitys pulttien yhteydessä vararengas kotelon vasemmassa reunassa.
Kuvassa käsikahva on kiinni.
Koukun releelle on jo alunperin olemassa paikka ,joka tulee yhdellä ruuvilla kiinni toisesta päästä ,toinen pää tulee pellin pokkauksen alle.
Johdot on merkattu väri pisteillä joten ne on helppo laittaa oikeille paikoille.
Jokainen liitin on eri muotoinen joten niitä ei voi väärin asentaa siinä mielessä helppoa ja kätevää.
Koukun vaijeri ja sähköliitin tulee omasta läpiviennistään sylinterin päästä,
myös sille on läpivienti ja suojat jo valmiina.
Mitään omia virityksiä ei tartte tehdä.
Johtosarjassa on useta liittimiä.
Sarja on rakennettu niin ettei väärin voi asentaa .
Yksi liitin (violetti tulee auton alkuperäiseen liitin paneeliin kuvassa punainen ympyrä jossa liitin on.
Kaksi sulaketta tulee sulakerasian yläreunaan jossa on jo paikat valmiina ei muuta kuin painaa liittimet kiinni.
Sulakkeet on jo valmiina paikoillaan
Kolme liitintä tulee koukun releelle ja yksi vielä käsikahvaan.
Jos koukku ei lukitu paikalleen kunnolla niin kåsikahvassa vilkkuu punainen ledi valo.
Ensimmäisenä maajohdot kiinni.
Johtosarjassa on yhteensä kaksi maa johtoa (ruskea) joissa on rengasliittimet valmiina ja laitoin samoihin maa pisteisiin kuin muutkin maajohdot on laitettu.
Mitään ohjelmointia ei tarttenut tehdä ,kaikki valot toimi heti kuten pitääkin.
Kokeilin ensin mittarilla ,mutta ei näyttänyt mitään virtoja.
Vasta kun laitoin kiinni peräkärryyn tuli virrat.
Oisko tuo niitä gan-väylä juttuja.
Koukkun saa piiloon puskurin taa ja toiminta on tosi jämäkkä ja helppo.
Käsikahva tulee ulos kun jatkovarsi ja on jämäkän tuntuinen kun koukun vapauttaa lukituksesta.
Tässä kuva koko koukku hässäkästä.
Releestä ja käsikahvasta on kuva tämän linkin takana.
http://koti.kainuu.com/smeek/kabel.jpg
Tässä johtosarja täydellisenä-
http://koti.kainuu.com/smeek/johtosarja.jpg
Tässä topikissa käsitellään alku metrejä koukun kanssa..
Vetokoukun piuhat,mistä?
Kuvat hävinneet pittiavaruuteen,taisi käydä kovalevylle köpelösti ??
Viimeksi muokannut 204, 06.3.2013 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
senverta kyssäriä kehhiin että passaakos kaikki koukut tommoseen sportti-paketilla olevaan? sisko kun hommas tommosen 280cdi farkun niin pitäs värkätä koukku siihen kun ei ennestään ole
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
juu ei näy mullakkaan...jonkinverran kyllä wis:stä kattonu että joku haju tohon vetokoukkuhommaan onPappi kirjoitti:Tämän topicin kuvat ja linkit eivät jostain syystä toimi? Ainakaan minulla.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Täällä kanssa olis kiinnostusta tolle alkuperäiselle koukulle.
Käyköhän tuo amg puskurin kanssa?
Millähän nimellä tuota koukkua osaisi etsiä ebay:stä?
Käyköhän tuo amg puskurin kanssa?
Millähän nimellä tuota koukkua osaisi etsiä ebay:stä?
*STAR* Jyväskylä
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
C126 560 sec
X218 350cdi 4-matic
S212 350cdi 4-matic
EX A209, C207 coupe, S211 4-matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300D
mikähän anhaengekupplung tms oli ainaki joku ku tosa ettiin menemään....joskami kirjoitti:Täällä kanssa olis kiinnostusta tolle alkuperäiselle koukulle.
Käyköhän tuo amg puskurin kanssa?
Millähän nimellä tuota koukkua osaisi etsiä ebay:stä?
epctä ku tutkiin niin ei ainakaan siellä ollu rajattu poies tuota amg:ta tai sportti-paketilla olevaa
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Onkohan sinulla eri tietokannat, itse luin EPC:stä vetokoukulle varustekoodin -772 eli "ei AMG setin yhteydessä".InsaneMe kirjoitti:mikähän anhaengekupplung tms oli ainaki joku ku tosa ettiin menemään....joskami kirjoitti:Täällä kanssa olis kiinnostusta tolle alkuperäiselle koukulle.
Käyköhän tuo amg puskurin kanssa?
Millähän nimellä tuota koukkua osaisi etsiä ebay:stä?
epctä ku tutkiin niin ei ainakaan siellä ollu rajattu poies tuota amg:ta tai sportti-paketilla olevaa
T.Sankari
Myös WIS jälkiasennusohjeessa on kommentti "except code 772 & 950".
Tämä tietenkin alkuperäisvarusteelle, eihän EPC:stä muuta löydykään.
eBaystä voi etsiä hakusanalla anhängerkupplung.
nopiaa vilikasin niin saatto jäähä huomaamattatähtikuljettaja kirjoitti:InsaneMe kirjoitti:mikähän anhaengekupplung tms oli ainaki joku ku tosa ettiin menemään....joskami kirjoitti:Täällä kanssa olis kiinnostusta tolle alkuperäiselle koukulle.
Käyköhän tuo amg puskurin kanssa?
Millähän nimellä tuota koukkua osaisi etsiä ebay:stä?
epctä ku tutkiin niin ei ainakaan siellä ollu rajattu poies tuota amg:ta tai sportti-paketilla olevaa
T.Sankari
Onkohan sinulla eri tietokannat, itse luin EPC:stä vetokoukulle varustekoodin -772 eli "ei AMG setin yhteydessä".
Myös WIS jälkiasennusohjeessa on kommentti "except code 772 & 950".
Tämä tietenkin alkuperäisvarusteelle, eihän EPC:stä muuta löydykään.
eBaystä voi etsiä hakusanalla anhängerkupplung.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
niin mites se nyt onkaan sitten että käykös tuohon sport- paketilla olevaan tuommonen orkkiskoukku kun eikös amgissa oo vielä erilaiset nuo puskimet jne vai mistä tuo sopimattomuus johtuu?
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikös tätä ole vähän turha arpoa, laittaa auton VIN-koodin EPC:hen ja katsoo minkä koukun se tarjoaa, jos tarjoaa mitään. Siitä näkee sopiiko alkuperäinen koukku. Jos ei ole pääsyä EPC:hen niin foorumin kautta hoituu.InsaneMe kirjoitti:niin mites se nyt onkaan sitten että käykös tuohon sport- paketilla olevaan tuommonen orkkiskoukku kun eikös amgissa oo vielä erilaiset nuo puskimet jne vai mistä tuo sopimattomuus johtuu?
T.Sankari
Ei kai Sport-paketin puskuri poikkea perusautosta muuten kuin tuplaputkille (ellei ole nekin perusautossa)?
Myös hinnasto selittää yhteensopivuuden, vetokoukulle (550) sanotaan vain "ei 950 yhteydessä". Jos ei sopisi Sport-paketille niin tuossa pitäisi olla 952 myös mainittuna.
Asensin yllä olevien ohjeiden mukaan koukun W211 -05 mersuuni. Meni 5 tuntia.
Koukun (Thule+Jäger) tilasin Tampereelta KL Varaosasta, maksoi vajaan 700 koko paketti.
Asennus muuten ongelmitta mutta parin limun reiät piti isontaa 12mm kokoon kun olivat 10mm.
Tutka pitänee huollossa ohjelmoittaa, napistahan sen saa kyllä pois päältä.
Kiitos 204lle ohjeista.
-Keijo
Koukun (Thule+Jäger) tilasin Tampereelta KL Varaosasta, maksoi vajaan 700 koko paketti.
Asennus muuten ongelmitta mutta parin limun reiät piti isontaa 12mm kokoon kun olivat 10mm.
Tutka pitänee huollossa ohjelmoittaa, napistahan sen saa kyllä pois päältä.
Kiitos 204lle ohjeista.
-Keijo
-
- Viestit: 24
- Liittynyt: 01.5.2007 22:04
- Paikkakunta: Isojoki
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Oikeassa olit, toimii ilman testereitäkin. Kovin on muuttunut nuo johtosarjat siitä, mitä viimeksi asennellut. Hienoa kun tökkii valmiit liittimet paikoilleen, ei tartte rosvojen kanssa säätää..Meissenkeri kirjoitti:Ei tarvitse "joka tapauksessa". Ei siinä mitään mene rikki jos ohjeiden mukaan sähkösarjan asentaa. Jos toimii ilman koodausta, niin hyvä. Jos ei toimi, niin käytää sitten koodauksessa.ruikku kirjoitti:Tarviiko koukun olemassaolo jokatapauksessa opettaa autoon?
Ei ole mitään parkkitutkia.
Koko koukun asennuksen kanssa meni reilu 5 tuntia, tähän aikaan vuodesta ei paras ulkoilmakeli värkätä
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"