211:n seisontajarrut

Vastaa Viestiin
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

211:n seisontajarrut

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Onko minkälainen operaatio säätää 211:n seisontajarru? Ilmeisesti navassa on se normiruuvi? Missä on se piste, jossa vaijeri jakaantuu pyörille? Onko sielläkin joku säätö?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilmeisesti navassa on se normiruuvi?
Jeps.
Missä on se piste, jossa vaijeri jakaantuu pyörille?
Auton alla, pakoputken suojapeltien takana piilossa.
Onko sielläkin joku säätö?
Jeps. :( Samanlainen automaattisäätö kuin vanhemman takapenkin alla...
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kiitoksia.

Eli vissiin ensin auton alta vaijereita löysemmälle, sitten ruuveista hollille ja sitten hökötys kirii itse löysät pois (toivottavasti).

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juuri niin :roll: tosin voihan se riittää kun rummuista kiristää.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Juuri niin :roll: tosin voihan se riittää kun rummuista kiristää.
Niinpä, juu.

OT:
Serkkupoika oli kolauttanut toista takapyörää aura-auton auraa vasten ja vaihtoon meni kaikkea pientä ja halpaa. :( Mm. jousituksen ilmapussi, takanapa (johon tulee ne tangot kiinni) pari tankoa, apurungon limppu ja vanne. Nyt olivat löytäneet katsastuksessa vielä sökön narinanivelen ja huonosti pitävän seisontajarrun. Kannattanee varmaan tarkistaa myös sen mekanismi ja vaijeri.

Onko tuota farkun ilmajousitetun alatukivarren puslaa tarkoitettu vaihdettavaksi? Muistaakseni jossain sanoit, että pitäisi vaihtaa koko tukivarsi. Noo. :roll: Olihan se pusla pikku urakan jälkeen saatu vaihdettua. :lol: Se alatukivarsi vaan ilmeisesti koostuu kahdesta valuosasta. Liekö se toisesta päästä yhdessä vain sen narinanivelen avulla. :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko tuota farkun ilmajousitetun alatukivarren puslaa tarkoitettu vaihdettavaksi?
Ei ole, oikein muistit.
Ilmeisesti se "tavallinen" narinahela ei ole oikean kokoinenkaan ?
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

Roisto kirjoitti:Kiitoksia.

Eli vissiin ensin auton alta vaijereita löysemmälle, sitten ruuveista hollille ja sitten hökötys kirii itse löysät pois (toivottavasti).

t.
Risto
Elikkä tässä w211 on samanlainen käsijarru kuin w124?

Samoja typeriä jousia jotka ei pysy paikallaan vai enkö minä osaa käyttää tuota?
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Kyllä ne siellä ihan hyvin pysyy.
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

laineracing kirjoitti:Kyllä ne siellä ihan hyvin pysyy.
Paskan marjat!! w210:ssa sai kokoajan nussia niitä takas paikalleen!
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Kyllä minä ne joka kerta olen sinne paikalleen saanut, ja ovatten pysyneetkin niillä sijoillaan kunnes on uudelleen tarvinnut räplätä käkkäriä.
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

skibe kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Kyllä ne siellä ihan hyvin pysyy.
Paskan marjat!! w210:ssa sai kokoajan nussia niitä takas paikalleen!
Aha ,nyt en ihan tajunnu mitkä siellä niin heikosti pysyy kiinni? :D. Eihä noita tuu ku joka viikko joku seisonajarru korjattua....
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Käsijarru hervoton?
Mitä voisi vikaa ensimmäisenä tutkailla.?
Onko kaikissa malleissa vaijerit korin alla ,vai onko vikapaikkoja sisäpuolella?

W211 sadan-06

Vaijeri oli poikki helppo korjata,samanlainen kuin 124 ,,,,,,,,,,,,,
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Mikähän minun w211 seisonta jarrussa antaa periksi kun korjaamolla muun työn ohessa kiristettiin käsi jarrua kun poljin painui tosi syvälle, niin kiristys piti jonkun päivän ja löystyi uudestaan ?
Mersu.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Varmaan sama ku mulla oli, eli käyttämättömyyttään haperunut hilppeet ja sitte ku kiristi nii lähti koko kulutuspinta kävelemää kengistä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Jackpot
Viestit: 190
Liittynyt: 07.11.2013 12:45
Paikkakunta: Tunturi lappi

Viesti Kirjoittaja Jackpot »

Käsijarrua käytän aina kun auton parkkiin laitan. Voihan ne tieten loppu olla...
Mersu.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

skibe kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Kyllä ne siellä ihan hyvin pysyy.
Paskan marjat!! w210:ssa sai kokoajan nussia niitä takas paikalleen!
Monta vuotta välissä ja edelleen pysyy hyvin 😊😊😊
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 jarrut”