Olipa hilpeä huomata mitä tuo Euro NCAP sanoo "Turvallisesta perheautosta" (eli Volvosta) ja "Ökyjuppien kuolemanpesästä" (eli E-sarjalaisesta Mersusta)
Volvo S60 (V70 samalla alustalla): http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =3&id2=103
Volvo S80: http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=4&id2=55
Mersu E: http://www.euroncap.com/content/safety_ ... =4&id2=130
Ehkä hienointa antia oli tämä:
Volvossa ei ole vakiona matkustajan airbagia , kuljettajan polvet ovat suojaamattomat ja turvavyöt aiheuttaa liikaa rasitetta rintakehälle. Muistetaan että Volvo mainostaa niitä monivaiheturvavöitään televisiossa asti.
-Fantsu (Hankkii Mersun ensi vuoden puolella. E-farmarin.)
W211 ja Törmäysturvallisuus
W211 ja Törmäysturvallisuus
"Jos ajan Volvolla, olen vastuuni tunteva perheenisä.
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Jos ajan Mersulla, olen ällöttävä ökyjuppi."
Oliko tuossa testissä 2000 mallin S80? Mersu taisi olla 2003? Vai miten tuo suomennetaan. Uutta S80:stä ei vissiin ole vielä virallisesti testattu.
Itse törmäsin kans tuohon turvatyyny hommaan. Aidoissa "suomiautoissa" ei monessakaan ollut matkustajan turvatyynyä. Tuossa Belgiasta tuodussa malmivaunussa taasen on... Taitaa tämä suomen verottaja tehä tepposet turvallisuuden kustannuksella kun turvalaitteet nostattavat auton verotusarvoa maahantuotaessa... (850).
Mitä olen nähnyt harrastukseni tiimoilta kolaroituja autoja niin kyllä siinä polvet on koetuksella vaikka missä merkissä kun kojelauta on melekeen kuskin penkissä kiinni. Monesti miettii tuolla tien päällä kun katsoo joidenkin ajoasentoa, että mitenhän tuollekkin kuskille käy kun tiukka paikka tulee.
Ootellaas uusimpien mallin testit.
Ensimmäisen S70:sen testi:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=4&id2=54
Itse törmäsin kans tuohon turvatyyny hommaan. Aidoissa "suomiautoissa" ei monessakaan ollut matkustajan turvatyynyä. Tuossa Belgiasta tuodussa malmivaunussa taasen on... Taitaa tämä suomen verottaja tehä tepposet turvallisuuden kustannuksella kun turvalaitteet nostattavat auton verotusarvoa maahantuotaessa... (850).
Mitä olen nähnyt harrastukseni tiimoilta kolaroituja autoja niin kyllä siinä polvet on koetuksella vaikka missä merkissä kun kojelauta on melekeen kuskin penkissä kiinni. Monesti miettii tuolla tien päällä kun katsoo joidenkin ajoasentoa, että mitenhän tuollekkin kuskille käy kun tiukka paikka tulee.
Ootellaas uusimpien mallin testit.
Ensimmäisen S70:sen testi:
http://www.euroncap.com/content/safety_ ... 1=4&id2=54
Viimeksi muokannut Pappi, 30.9.2006 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersut on kokoluokassaan ehkäpä jopa kaikkein turvallisimpia sisälläolijoille, mutta ei niin kauhean suurta möykkää pidä siitä asiasta.
Volvokin ilmeisesti nyt sitten uusien mallien myötä on tulossa siihen viiden tähden kerhoon, en sitäkään huonona pitäisi, mutta esim (omasta mielestä) on turha puhua, että nykyinen V70 muka olisi turvallisempi kuin C-sarja.
Kaikki uudet autot, lukuunottamatta "Itä-Chevroletteja" on turvallisia nykyisin, tosin isompi aina parempi.
Volvoissa ei sitä apparin bagia ole lastenistuimen takia, sen takia se on lisävarusteena ollut, saattaa olla vieläkin. Käsittääkseni uudenkin Volvon voi tilata ilman etubagia jos haluaa
Volvokin ilmeisesti nyt sitten uusien mallien myötä on tulossa siihen viiden tähden kerhoon, en sitäkään huonona pitäisi, mutta esim (omasta mielestä) on turha puhua, että nykyinen V70 muka olisi turvallisempi kuin C-sarja.
Kaikki uudet autot, lukuunottamatta "Itä-Chevroletteja" on turvallisia nykyisin, tosin isompi aina parempi.
Volvoissa ei sitä apparin bagia ole lastenistuimen takia, sen takia se on lisävarusteena ollut, saattaa olla vieläkin. Käsittääkseni uudenkin Volvon voi tilata ilman etubagia jos haluaa