W211 facelift elegance ja etupään korkeus jousten vaihd.jälk

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

W211 facelift elegance ja etupään korkeus jousten vaihd.jälk

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mitäs raati sanoo seuraavasta.

Eemelistä oli mennyt kuskin puolen etujousi poikki ja kävin tutulla korjaamolla vaihdattamassa uudet jouset eteen molemmille puolelle. Aiemmin etupää oli (mielestäni) reilusti matalammalla. Ehkä vanhat jouset olivat vähän kuoleentuneetkin, mutta aiempi korko oli oikein hyvä. Valitettavasti mulla ei ole kuvaa vanhasta tilanteesta.

Mitä raati sanoo, menenkö jututtamaan korjaamoa jousien korkeudesta? Omaan silmään korkeutta on liikaa.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
sompio
Viestit: 136
Liittynyt: 14.11.2007 20:42
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja sompio »

Minustahan (vanhankansan mies) tuo näyttää oikein hyvältä. Ei ole sen näköinen niin kuin olisi jouset poikki. Nykyään näkyy olevan muodissa erittäin ruma tyyli, eli ns"tontittaminen" jossa pyritään mahdollisimman matalaan maavaraan.
Joskus 70-80 luvulla oli taas muotia persepystyssä olevat autot, rumia nekin.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

Komian ryhdikäs kerrankin :idea:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jos oli tilattu vain jousien vaihto ja vaihtaneet sovitut jouset, niin mitäpä siinä muuta kun tilata lisätyö mahdollisten jousikumien vaihtoon. Vaikkakin korjaamo olisi voinut soittaa että säädetäänkö korkeutta kun keulii vähän...

Jos vaihtaneet tarvikejouset vaikka pyydetty orkkiksia tms niin sitten voi mennä juttelemaan. Tai väärin lasketut orkkisjouset tms.

Tokihan se vähän laskee kun ajelee muttei nyt entiselle tasolle kuitenkaan.

Miten jousikumit. Onko niitä 211 korisessa käytössä eri paksuisena? Ja jos on niin miten korkeat nyt alla edessä ja takana?

Rautajousisten kanssa kuitenkin pieniä ongelmat ja helppo ratkaista... Ilmajousien kanssa sitten saattaa mennä vaikeammaksi pulmien kanssa. Vaikka voikin "säätää helposti".
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
650000tuttavuus
Viestit: 2123
Liittynyt: 20.1.2007 17:37

Viesti Kirjoittaja 650000tuttavuus »

AK47 kirjoitti: Miten jousikumit. Onko niitä 211 korisessa käytössä eri paksuisena? Ja jos on niin miten korkeat nyt alla edessä ja takana?
211:ssa siitä hyvä, että niitä kumiläpyköitä voi kasailla sinne päällekkäin haluamansa määrän. Suositukset muistaakseni 1...4 kpl, mutta 5:kin näkyy pysyvän, ja keskinastaa jatkamalla mahd. enämpikin.
Kannattaa siis hinnan puolesta tilata kerralla se neljän paketti, ja heittelee liioilla vaikka rispiitä :lol:
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ylhäällä on. Ostaa SUV:n, jos sellaista haluaa... :lol: :wink:
Eikun oikeasti, varmaan niiden kumien kanssa vähän pitäisi jumpata, kuten tuossa jo edellä tulikin.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Eikö olisi järkevämpää säätää sillä "support ring" osalla jos haluaa low riderin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ikävän näköinen, ilman muuta oikeaan korkeuteen joko iskarin lautasta säätämällä jos säätövaraa on tai sitten vaihtamalla jouset.
Miten jousikumit.
Ei ole etupäässä sellaisia.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”