W211 takatukivarren sisemmän helan vaihto?

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
rubE
Viestit: 8
Liittynyt: 29.10.2016 14:12

W211 takatukivarren sisemmän helan vaihto?

Viesti Kirjoittaja rubE »

Onko kukaan itse vaihellut nuita taka alatukivarren sisempiä heloja? Pro tipsejä kaivattaisiin. Kärsi varmaan jousien vaihdossa kyseiset helat.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Lämpöä, crctä ja nitkuttamalla irti puoliskot toisistaan. Prässi olis hyvä olla mutta meneehä ne ruuvipenkissäkin kasaan.

Puslista ottaa iha muutaman satkun pituutta pois laikalla niin ei tarvii tapella tuntikausia napaan takas.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

epk kirjoitti:Lämpöä, crctä ja nitkuttamalla irti puoliskot toisistaan. Prässi olis hyvä olla mutta meneehä ne ruuvipenkissäkin kasaan.

Puslista ottaa iha muutaman satkun pituutta pois laikalla niin ei tarvii tapella tuntikausia napaan takas.
Onko nyt kyse sisä vai ulkopäistä? Jos epk meinas narinanivelen vaihtoa ni siinä navassa on liikkuva holkki mitä lyömällä saa tilaa eikä tarvi narinahelaa lyhentää.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Narinoita meinasin juu, milläs kilsoilla muuten ne sisemmät menee moro ? Ei oo tullut vastaan.

Ihan totta tuo holkki ! En oo koskaan sopivaa tuurnaa jaksanut ettiä mikä ei viistoon lyödessä sitä ite holkkia moukaroisi, pikkasen näyttänyt laikkaa narinalle ni hyvä o. Nosturi olis tietty kiva tässäkin niin ylipäätään näkis kunnolla mihi lyö 😁
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

epk kirjoitti:Narinoita meinasin juu, milläs kilsoilla muuten ne sisemmät menee moro ? Ei oo tullut vastaan.

Ihan totta tuo holkki ! En oo koskaan sopivaa tuurnaa jaksanut ettiä mikä ei viistoon lyödessä sitä ite holkkia moukaroisi, pikkasen näyttänyt laikkaa narinalle ni hyvä o. Nosturi olis tietty kiva tässäkin niin ylipäätään näkis kunnolla mihi lyö 😁
Laita sinne holkin sisään vaikka pultti (jarrusatulan) ja pitkä tuurna (3/8" pitkä jatko) ja ihan siitä pultin reiästä lyöt suoraan.
Nippe
Viestit: 331
Liittynyt: 26.2.2007 20:41
Paikkakunta: Rivervalley

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Kierretankoo ja sopivan kokoset hylsyt (oisko ollu 24 ja 36) niillä saa väännettyä vanhan pois ja uuden paikalleen.

En suosittele sitä viilapenkkiä, just yks hajotettiin =(

p.s. noi hylsyn koot oli w124
MB s203 270cdi -04
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kyyl. Vähän menee aiheen vierestä itelläkin , oliko nyt kyse sisähelan vai ulkohelan (eli narinan) vaihdosta kyse ? Ja oli muuten silläkin väliä oliko narina normi sedanissa vai airmaticissa/farkussa :lol:
rubE
Viestit: 8
Liittynyt: 29.10.2016 14:12

Viesti Kirjoittaja rubE »

Tosiaan sisemmistä heloista kyse. Ei narina heloista.


Jousien vaihossa joutu käyttään pultit irti niin kärsi helat siinä ja nyt on vaihtokunnosa. 300tkm

Mitään protipsejä niiden taka alatukivarsien sisempien sisähelojen vaihtoon? Ei narina!!
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

En oo vaihtanut niitä ikinä... Jousen vaihdossa kannattaa ottaa narinanivelen päästä auki tukivarsi...
rubE
Viestit: 8
Liittynyt: 29.10.2016 14:12

Viesti Kirjoittaja rubE »

laineracing kirjoitti:En oo vaihtanut niitä ikinä... Jousen vaihdossa kannattaa ottaa narinanivelen päästä auki tukivarsi...
Joo entiedä miten niemelässä vaihtoivat ne... Sen jälkeen ne helat olikin paskana. Pitäs kaikki itellä tehä niin tulis hyvä.


Tosiaan tämä osa siis kyseessä.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=298
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”