W211/220CDI/04 ei mene suoraan, ohjaus on raskas ei palauta

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
armaaniongermaani
Viestit: 2
Liittynyt: 21.5.2012 5:31

W211/220CDI/04 ei mene suoraan, ohjaus on raskas ei palauta

Viesti Kirjoittaja armaaniongermaani »

Tässä ongelmia kerraksi:
1. Auto puoltaa oikealle niin, että ratissa pitää pitää kaiken aikaa pientä ohjausvääntöä vasemmalle, ettei mentäisi ojaan.

2. Riteyksissä ohjauksen palautus jää vajaaksi.

3. Ohjaus on kaikenkaikkiaan raskas käsitellä.

Olen ajanut toista samantyyppistä ja ikäistä autoa, eikä siinä ole näitä ongelmia.

4 Mitä on tähän mennessä tehty:
Paikallinen ohjausexpertti on tehnyt kaikki mahdolliset tarkistukset, Camberit ja Casterit on säädetty niinkuin pitää, vaadittavat epäkeskopultit on paikallaan ja kaikki säädöt on arvoissa , joissa auton pitäisi mennä suoraan. Välyksiä ei ole, renkaat ja vanteet ovat uudet.
Hammastangon mahdollista "venttiilivuotoa" on epäilty, vaan ei selvitetty.

Onkohan jossakinpäin maailmaa joku, joka tietäisi ja osaisi tämän kiusallisen ilmiön korjata?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ohjaus on 211 vakiona minun mielestä liian raskas ellei autossa ole ruksittu varustelistaan parametriohjausta joka säätää tehostuksen voimakkuutta ajonopeuden/tilanteen mukaan. Sillä varusteella ajo on mieluisaa, ja ohjaus on todella kevyt hitaassa vauhdissa. :)
Tähdellisen parantola
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Aivan samat ominaisuudet kuin aloittajallakin, auto on -06 E280CDI. Kahdessakin paikassa säädätetty eikä mitään hyötyä. Säätäjät ovat olleet sitä mieltä "211 on tosi vaikea saada menemään suoraan kun se kerran on alkanut puoltamaan". Viimeisenä konstina käytettiin takarenkaiden kääntöä ojaa kohti mutta ei niitäkään voi liikaa kääntää koska silloin alkavat kumit kulumaan epätasaisesti.

Mikäs tuo "venttiilivuoto" on? Kun en ole moisesta ennen kuullutkaan. Löytyisikö siitä syy tähän ongelmaan? Vaikka onhan tähän kampeamiseen jo tottunut mutta en mitenkään usko etteikö tämä voisi suoraankin mennä.

Edit: Niin juu ja tuo parametriohjaushan tässäkin vissiin on, lienee kutoskoneisissa vakiona.
armaaniongermaani
Viestit: 2
Liittynyt: 21.5.2012 5:31

Viesti Kirjoittaja armaaniongermaani »

Voisitko lähettää minulle ne penkissä mitatut arvot, koko tabliska, olisi kiintoisaa verrata!!.

Minun säätäjäni sanoi että hammastankoa ohjataan hydraulisesti ja jos sen venttiileissä on vuotoa, voisi ajatella, että sekä puolto että huono palautus saattaisivat johtuvat vuodosta. Minusta yksi ratkaisu saattaisi olla, jos kerätään leegio niitä, joilla tämä ongelma on ja lähetetään kysely suoraan tehtaalle, ei kallis auto, mersu tällainen aropupu voi olla! tapio,nummi@pori.cedunet.fi
mol
Viestit: 42
Liittynyt: 20.10.2010 7:21
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja mol »

Laitan sen tulemaan kun vaan löydän, sen Pitäisi olla vielä hanskalokerossa mutta katsotaan.

Eipä tehdasta taida enää näin vanhojen autojen ongelmat kiinnostaa. Ohjaavat vaan Vehon sivuille ja sanovat että taitaisi olla jo aika vaihtaa uuteen...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”