Ilmajousituksen kompuran vaihto
Ilmajousituksen kompuran vaihto
Onko asennuksessa mitään ihmeempää ? Tarviiko akunkenkää käyttää irti? Uus on http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... s_id=19019
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei kannata akkua irrottaa. Jos haluaa olla varovainen niin ottaa vaikka kompuran sulakkeen irti mutta ei sekään välttämätöntä ole. Tai jos paketissa on uusi rele kuten näyttäisi olevan niin saman asian ajaa kun ottaa ensin vanhan releen pois ja kompuran asennuksen jälkeen vasta laittaa uuden paikalleen.
Kiitos tiedosta huomen alkais vaihtelemaan..tähtikuljettaja kirjoitti:Ei kannata akkua irrottaa. Jos haluaa olla varovainen niin ottaa vaikka kompuran sulakkeen irti mutta ei sekään välttämätöntä ole. Tai jos paketissa on uusi rele kuten näyttäisi olevan niin saman asian ajaa kun ottaa ensin vanhan releen pois ja kompuran asennuksen jälkeen vasta laittaa uuden paikalleen.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Vaihdettu. Helppo homma. Rele irti, auto tunkilla ylös keulasta, pohjamuovi pois, kompuran pistokkeet irti, ilmaletkut (paine ja imu) irti, kolme mutteria irti ja kompura pois. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä ja uus rele kiinni.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Juuri sitä.. nyt ois uudet pussit, iskarit ja kompura.. jos se vähänaikaa menis taas. En edes kattonu minkä näkönen oli..sonikki kirjoitti:Oho... oliks tää taas sitä tyyristä tasonsäädön remppaamista
Oliko vanhan kompuran suodatin minkä näköinen?
Vajaalla 1500eurolla sen sai näköjään toimimaan... onneksi ei oo airmatikki.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
pilalle se menee uusi jos et sitä vanhaa suodatinta ja putkea vaihtanut ehjään.
Väyrysen valojen pissapojan letku on sopivaa imuputkea muuten siihe. ja on kuituvahvistettua eikä jotai pehmosta solumuovia niiku se orginaali putki.
Väyrysen valojen pissapojan letku on sopivaa imuputkea muuten siihe. ja on kuituvahvistettua eikä jotai pehmosta solumuovia niiku se orginaali putki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
jos siihe putkeen olis panostettu tehtaalla enemmän kuin 1c/kpl laatuun (esim 2c), niin ei menisi yksikään kompura rikki. Luokattoman surkealaatuinen se orginaali.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Ei siihen leikkuria tarttenu ku pilkoin palasiksi.. näin jälkeempäin niin olis pitäny tarkastaa toi letku kun osti auton.. mut taas on viisaampi... näki että on se letku ollut poikki jo jonkun aikaa...Sergey kirjoitti:jos siihe putkeen olis panostettu tehtaalla enemmän kuin 1c/kpl laatuun (esim 2c), niin ei menisi yksikään kompura rikki. Luokattoman surkealaatuinen se orginaali.
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Lueskelin amerikan foorumia niin parhaimmillaan 2 vuotta vanhoissa ollu jo putki poikki. Ihmeen hyvin se kompura kestää kuitnekin käyttöä, varmasti vuosia vaikka onki poikki.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Pitää muistaa että nuo letkut on vähän erilaisia eri kori/vuosimallin mersuissa. Tässä yksi (vähän tyhmä) esimerkkivideo:
https://www.youtube.com/watch?v=Pg9RNdlDlwA
Myös se suodattimen likaantuminen vähän riippuu korimallista eli pumpun ja imuputken sijoittelusta. Imusuodatinta isompana asiana pitäisin sen kompressorin kuivaimen huoltoa. Suodatin ei pidä mitään kosteutta poissa systeemistä vaan se kuivain ja ne ylimääräiset perän putoilut johtuu kyllä kosteudesta eikä siitä että suodattimen läpi ei kulje ilmaa. Tarkoitan tietenkin niitä perän putoiluja jotka ei johdu vuotavista ilmapusseista.
https://www.youtube.com/watch?v=Pg9RNdlDlwA
Myös se suodattimen likaantuminen vähän riippuu korimallista eli pumpun ja imuputken sijoittelusta. Imusuodatinta isompana asiana pitäisin sen kompressorin kuivaimen huoltoa. Suodatin ei pidä mitään kosteutta poissa systeemistä vaan se kuivain ja ne ylimääräiset perän putoilut johtuu kyllä kosteudesta eikä siitä että suodattimen läpi ei kulje ilmaa. Tarkoitan tietenkin niitä perän putoiluja jotka ei johdu vuotavista ilmapusseista.
Avasin kompuran että näkis mitä se on syöny.. eihän se hirveen hyvältä näyttäny..
https://www.dropbox.com/s/42rj90pyisubg ... 132634.jpg
https://www.dropbox.com/s/7atahvw94gg6s ... 131937.jpg
https://www.dropbox.com/s/an71s4oxwwku7 ... 131427.jpg
https://www.dropbox.com/s/2slnhr4ceaskr ... 130628.jpg
https://www.dropbox.com/s/90pkjvor82u0s ... 125956.jpg
https://www.dropbox.com/s/fovttpozr9amr ... 125950.jpg
https://www.dropbox.com/s/42rj90pyisubg ... 132634.jpg
https://www.dropbox.com/s/7atahvw94gg6s ... 131937.jpg
https://www.dropbox.com/s/an71s4oxwwku7 ... 131427.jpg
https://www.dropbox.com/s/2slnhr4ceaskr ... 130628.jpg
https://www.dropbox.com/s/90pkjvor82u0s ... 125956.jpg
https://www.dropbox.com/s/fovttpozr9amr ... 125950.jpg
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Benzworld tarjos vähän lisää kuvia yms..
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... elp-2.html
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... elp-2.html
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1936
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kyllä isossa maailmassa osataan. Joku varmaan täkäläisille palstoille kopioinut nuo tiedot.Weird kirjoitti:Benzworld tarjos vähän lisää kuvia yms..
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... elp-2.html
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44#p992044
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tätä eemelin mallia on painettu eri tehtailla tulemaan noin miljoona kappaletta. Kaikissa ei tietenkään ole tuota putkea, johon sentin lisää laittamalla olisi saanut parempaa laatua. Toisaalta voidaan olettaa, että samaa putkenpätkää on käytetty muissakin mersuissa. Näin ollen spekulatiivisesti voidaan olettaa, että noita putkia on tehty vähintään miljoona.
Pikainen laskutoimitus: 0,01 c * 1 000 000 = 10 000. Tehtaalle olisi siis koitunut 10 000 euroa lisää kuluja yhden sentin parannuksesta.
Eihän tuollainen summa ole mitään konsernille, joka takoo miljardiluokan tulosta vuodessa. Toisaala täytyy muistaa, että autossa on muitakin osia kuin tämä yksi putki. Lisäksi niitä malleja on melkein A:sta Ö:hön, joten yhteensä autojen valmistusmäärät on melkoisia. Mikäli jokaiseen osaan laitettaisiin sentti tai kalliimpiin euro lisää, alkaisi vaikutukset näkyä äkkiä viivan alla.
Pikainen laskutoimitus: 0,01 c * 1 000 000 = 10 000. Tehtaalle olisi siis koitunut 10 000 euroa lisää kuluja yhden sentin parannuksesta.
Eihän tuollainen summa ole mitään konsernille, joka takoo miljardiluokan tulosta vuodessa. Toisaala täytyy muistaa, että autossa on muitakin osia kuin tämä yksi putki. Lisäksi niitä malleja on melkein A:sta Ö:hön, joten yhteensä autojen valmistusmäärät on melkoisia. Mikäli jokaiseen osaan laitettaisiin sentti tai kalliimpiin euro lisää, alkaisi vaikutukset näkyä äkkiä viivan alla.
Kein siknatuur
Eikös noi kaikki ole wabcon tekekeleitä. Mersulla vain omat tarrat? Näppää kuva niin näkis mikä siel on... ja kyllä pitäs imuputki kaiken järjen mukaan löytyä..AnttiS kirjoitti:Mikähän ton 211 farkun kompuran alkuperäinen varaosanumero on ku itellä on siel joku Wabcon kompura missä ei ole koko imuputkea ollenkaan eikä sitä erillistä suodatinta..On varmaan joskus vaihdettu eri kompura tilalle vai??
Lexus RX 400h '06
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
W124 2.0D Automatic '91Sold
W211 2.7CDI Avantgarde '03 Sold
VW Jetta 1.8i '90 Sold
Polaris 700 SKS CC '04 Sold
Ockelbo 300 S "poro" '75
Omassa oli myös tuo letku irti ja veti filtterin ohi ilmaa sisään. Pari kertaa on herjaillut visit workshoppia ja "nuoli ylöspäin" -logoa, mutta en ole vielä päässyt lukemaan koodeja, kun oma Stari temppuilee... Todennäköisesti tuo lienee kuitenkin vaihtokunnossa pikkuhiljaa, mutta eipä nuo ihmeitä näytä maksavan. Noista uusistako puuttuu suodatin, ja se on tilattava erikseen, vai ymmärsinkö väärin?
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 1994531790
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-E-Klass ... 1994531790
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
ymmärsit väärin, suodatin on erillinen patruuna ja tämä suodattimen ja kompuran välissä oleva 40cm letkkuhan se on joka aina katkeaa.
BTW näihin kompuroihin saa nykyään korjaussarjankin, n 50 eurolla.
BTW näihin kompuroihin saa nykyään korjaussarjankin, n 50 eurolla.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 13.12.2014 13:35
- Paikkakunta: Itä-Suomi