S211 Etupää liian korkealla

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

S211 Etupää liian korkealla

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Tervehdys,

Mitenkäs meseläiset ratkaisisi tämmöisen ongelman kun etupäähän vaihdettiin noin vuosi sitten uudet jouset ja nämä olivat sitten erilaiset. Etupää on noin 20mm liian korkealla (takapäähän verrattuna) ja tämä sitten häirittee silmää. Vuoden verran olen nyt orotellut josko häirittis vähemmän mutta ei...

Niin ja on ne iskunvaitimetkin vaihdettu, niistäkään en tiedä mitkä on laitettu, molemmat vaihdot kun on tapahtunut ennen auton ostoa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Joissakin iskareissa saa jousen alapään lautasen korkeutta säädettyä :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Täytyy tarkistaa, mutta rohkenen epäillä ettei mulla niin hyvä tuuri käy, että noin helpolla...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaksi mahdollisuutta: Väärät jouset tai iskareista ei ole säätö kohdallaan.
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

dealer kirjoitti:Kaksi mahdollisuutta: Väärät jouset tai iskareista ei ole säätö kohdallaan.
Sanoisin että molemmat totta, jouset on kyllä rekisterinumeron perusteella hommattu (kuulemma) iskareista en tiedä, olen niitä joskus koittanu kattoa, mutta en löytänyt mitään säätöä... vai onko kaikis iskareis jonkinlainen säätö (nuo ei välttämättä ole alkuperäis osia).

Olisiko tähän mitää amatööri korjausta, kun joskus (biltemas) näin jotain puristimia millä saisi jousta kasaan... en viittisi jousia vaihtaa uudestaan...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikissa 211 etuiskareissa on alalautaselle säätö. Sokalla, paketti pitää purkaa.
Korjaamolla alle tunnin homma. Tosin sitähän ei näe onko säätö alimassa asennossa ennen kuin purkaa.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei ole kaikissa, ei edes kaikissa jälkikäteen vaihdetussa Sasch...Sheisseissa 8)

Mitä meillä tullut vastaan, niin pääsääntöisesti orkkisiskareissa aina kiintee alalautanen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lucky-Dog kirjoitti:Ei ole kaikissa, ei edes kaikissa jälkikäteen vaihdetussa Sasch...Sheisseissa 8)

Mitä meillä tullut vastaan, niin pääsääntöisesti orkkisiskareissa aina kiintee alalautanen.
Tosiaan muuten, eipä ole tullut orkkisiskareista koskaan katsottua.
Bilsteineissa ja Sachseissa on ollut niissä mitä olen vaihdellut.

211 etuiskareissa on sitten sellainen juttu että niitä myydään ja asennellaan vääriä aika paljon, osalla maahantuojistakin on kääntötaulukot päin peetä.
Erot ovat kokonaispituudessa (varren pituudessa) ja toimivuudesta en osaa tarkemmin sanoa miten käy kun laitetaan perusiskaria matalalle alustalle.

Viimeksi tänään homma takkusi kun oli 5 senttiä "liian" pitkät tarjolla, keskusteltiin aika suurella äänellä vähän aikaa kun menin varaosapuolelle reklamoimaan asenteella
"Ja taas väärät, tahallaanko te minua juoksutatte ???" 8)
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Mulla on tosiaan bilsteinin iskarit edessä 24-105910 olisko jollakulla helposti saatavilla tieto onko iskarit oikeanlaiset ja onko säätöä...

Mistä tiedän onko mulla joku sport alusta vai ei (avantgarde) kuitenkin...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Bilsteineissa on säätö 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

löytyiskö yhtä hienosti vielä tieto että missä asennossa säädöt on tehtaalta tullessaan
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ei löydy, koska orkkiksissa ei sitä korkeudensäätöä ole 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Lucky-Dog kirjoitti:Ei löydy, koska orkkiksissa ei sitä korkeudensäätöä ole 8)
Tarkoitin että missä se säätö on noissa bilsteineissä... koska ne kaverit ei ilmeisesti ollu koskenukkaa noihin vaihto iskareihin (säätöihin) muutaku lyöny suoraa paketista auton alle...
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Lue mun eka postaus :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Lucky-Dog kirjoitti:Lue mun eka postaus :wink:
:roll: Tarkoitin nyt sitä että missähän asennossa säätö kun iskari otetaan paketista, eli onko säätö mahdollisesti täysin ylhäällä tai täysin alhaalla, eli tämän perusteella jos säätö on vaikka jo täysin alhaalla tietäisin että turha purkaa iskareita pois sen takia että saisin säädettyä autoa alemmaksi.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ah, tod näk. yläasennossa, yleensä.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

Lucky-Dog kirjoitti:Ah, tod näk. yläasennossa, yleensä.
Kiitos kärsivällisyydestä, ehkä nuo kannattaa joku viikonloppu purkaa siinä toivossa että säädettyä alemmas... oon vain niin laiska ettei millää viittisi turhaa purkaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yläasennossa ovat sekä Bilsteinissa että Sachsissa paketista ottaessa.
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

dealer kirjoitti:Yläasennossa ovat sekä Bilsteinissa että Sachsissa paketista ottaessa.
Alakaa kuulostamahan lupaavalta 8) Vielä kun sitä löytyy niin että 20mm (ehkä hieman yli) pystyy tiputtamaan, selvitään tästäkin rojektista pienellä irvistelyllä!
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielestäni varaa on enemmän kuin 20mm.
Avatar
Jasseri
Viestit: 55
Liittynyt: 13.3.2012 12:15

Viesti Kirjoittaja Jasseri »

No niin, nyt on etupää laskettu, ilmeisesti syy oli se että edellinen jousi oli löysempi kuin uusi, koska iskarin alalautanen ei ollut tehdas asetukses... nyt ei tarvi kulkea nokka pystys.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 alusta”