kylmää ilmaa w126 hyttiin

Vastaa Viestiin
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

kylmää ilmaa w126 hyttiin

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

ja autohan oli mb w126 300sel
vaihdoin siihen noin 2viikkoa sitten jäähdytin nesteet
sen jälkeen tuli vika että ei tule maantie nopeudessa lämmintä ollenkaan
ilmaa järjestelmässä ei ole pumppailin ylä vesi letkuja pariinkin otteeseen mut ei auta joku puhu jostain närhenmunista lämmönsäätö rullista ja kiertovesi pumpusta muttakun ei noi kyseiset osat voi mennä paskaks yht äkkiä koska auto toimi ja lämpeni täydellisesti ennen nesteitten vaihtoa en tiedä enää missä vika!
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Re: kylmää ilmaa w126 hyttiin

Viesti Kirjoittaja JTY »

Mersumiäs kirjoitti:ja autohan oli mb w126 300sel
vaihdoin siihen noin 2viikkoa sitten jäähdytin nesteet
sen jälkeen tuli vika että ei tule maantie nopeudessa lämmintä ollenkaan
ilmaa järjestelmässä ei ole pumppailin ylä vesi letkuja pariinkin otteeseen mut ei auta joku puhu jostain närhenmunista lämmönsäätö rullista ja kiertovesi pumpusta muttakun ei noi kyseiset osat voi mennä paskaks yht äkkiä koska auto toimi ja lämpeni täydellisesti ennen nesteitten vaihtoa en tiedä enää missä vika!
Onkos tää automatig vai manuaalien viritys ?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vähän vaikuttais että ilmaa siellä vain vielä on... Onko paisuntasäiliö täynnä?

Oletko kokeillut pitää koneessa jonkin aikaa kovia kierroksia niin että neste lähtisi kunnolla kiertämään?
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

auto on automaatti ja ilmastointi manuaali :d

no joo eli paisari on täynnä hetken aikaa tien sivussa kierroksilla käyttäminen korjaa tilanteen eli lämmintä rupeaa tulemaan mutta jos jatkaa matkaa niin heti tulee kylmää siis maantiellä
ettei vaan se kenno olis tukossa ? miten sit ilmaan sitä kun ei toi letkujen puristelu auta ja proppua en ole löytänyt
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

eli nyt nyppäsin sieltä pumpulta johodn irti en tiedä lähtikö siinä närhenmunat mukana mutta tuntui että moottori tiellä tulee jo haaleaa tai sitten vain kuvittelin mutta oiskohan se kenno menny tukkoon koska ennen kun vaihdoin nesteitä löin sinne sellasen forte puhditus aineen
? auttakaa nyt pakko saada lämpöä! en tiedä oisko sen aineen irrottama paska tukkinu järjestelmän käytin konetta hallissa sillon joku 20min
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Koneestä lämppärille menevät letkut irti ja puutarhaletkulla vettä molempiin suuntiin lämppärin kennon läpi.

Jos se pesuaine oli jauhetta niin se on voinut paakkuuntua ja jäädä jumiin jonnekkin.
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

ok täytyypä tehdä aine oli forten nestemmäinen nimeltään radiator flush
huomasimpa tuossa että takapenkkiläisien lämpöräppänästä tulee kuumaa koko ajan?

tuota eli vielä kysyn että kuuluuko siellä jossain olla ilmaus proppu?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä siellä ole ilmausproppua.
Avatar
Mersumiäs
Viestit: 10
Liittynyt: 19.11.2006 22:35
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja Mersumiäs »

Taisi tuo lämmitys vika korjaantua kaadoin crc jäähdytin puhdistajan ennen reissuun lähtöä paisariin ajelin tunnin talleille ja laskin nesteet pois huuhtelin ja vaihdoin uuden 92 asteisen termarin ja nesteet niin johan rupesi pelaamaan tulee niin perhanan kuumaa ettei autossa voi olla lämppäri täysillä :P :D no kuitenkin kiitos teille...
MESE300SE
Viestit: 2
Liittynyt: 28.2.2007 11:11

me300se:n lämmitys

Viesti Kirjoittaja MESE300SE »


-Olen kuullut että ao. autossa on niin sanotut munuaiset tai närhenmunat joita säädellään niillä pyöreillä rullilla hytistä käsin,-näiden tiivisteet kuulemma hapertuvat ja alkavat fuskaamaan paineita väärälle puolelle ja nesteen virtaus estyy lämppärin kennoon jne...puhdistaminen ja tiivisteiden uusiminen kuulemma auttaa ja esim . KL, varaosista saa korjaus-sarjan noin 50 € hintaan...

-olisko jollain räjäytyskuvaa asianomaisista munuaisista lähettää vaikka
e-mailiin ?!

Terv,Jorma
HVM

Re: me300se:n lämmitys

Viesti Kirjoittaja HVM »

MESE300SE kirjoitti: -Olen kuullut että ao. autossa on niin sanotut munuaiset tai närhenmunat joita säädellään niillä pyöreillä rullilla hytistä käsin,-näiden tiivisteet kuulemma hapertuvat ja alkavat fuskaamaan paineita väärälle puolelle ja nesteen virtaus estyy lämppärin kennoon jne...puhdistaminen ja tiivisteiden uusiminen kuulemma auttaa ja esim . KL, varaosista saa korjaus-sarjan noin 50 € hintaan...

-olisko jollain räjäytyskuvaa asianomaisista munuaisista lähettää vaikka
e-mailiin ?!

Terv,Jorma
Tervetuloa Meselle. :D

Totta töriset tuossa yllä, hintoineen päivineen. Ei hommassa juuri räjäytyskuvaa tarvitse - venttiilin kansi auki (varo ettet katkaise ohutta "henkilankaa") vanhat närhenmunat pois, puhdistus ja uudet paikalleen. Sinne ei siis vaihdeta pelkkiä tiivisteitä, vaan koko pallerot.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Re: me300se:n lämmitys

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: - venttiilin kansi auki (varo ettet katkaise ohutta "henkilankaa")
Juu, räjätyskuva ei paljoa selvennä juttua, rakenne on sen verran simppeli. Parhaan suojan henkilangoille saa, kun teippaa kannen läpi tulevat "munanpäät" kanteen kiinni, jolloin ne eivät pääse tipahtamaan kantta nostaessa alas. Jos pääsee, sillon lanka katkeaa. Sama temppu pätee paikalleen asentaessa.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Mika.T kirjoitti:
Jos se pesuaine oli jauhetta niin se on voinut paakkuuntua ja jäädä jumiin jonnekkin.
:lol: No siinä vasta oliski puhdistusaine, jos se suorittais järjestelmän tukkimisen.. :) En oo kyllä koskaan kuullu jauhemaisista puhdistajista.. sen sijaan paikka-aineista kyllä.. mut jospa toi ois ollu "2in1" purkki..! :lol:

No sitten vähän asiaakin, oottekko harrastellu paljon noita puhdistajia/paikka-aineita ja millasin tuloksin..??

Laitoin mun kakkosautoon (opel) paikkauspurkin, en tiiä onko paikannu mut ainaki paisuntasäiliössä neste on muuttunu valkoseks..!! :roll:
Nii ja oiskohan pitäny puhistaa ennen paikkausta..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässä pari valokuvaa.

Puhdistusaineita on käytetty usein, LiquiMoly on tehokasta.

Paikkausaineita en ole käyttänyt enkä käytä.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

dealer kirjoitti:
Paikkausaineita en ole käyttänyt enkä käytä.
Ja perustelut ovat..? :contract:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paikkausaine saattaa kaikista lupauksista huolimatta tukkia jotain.
Muutamaan vanhaan mersuun olemme vaihtaneet lämmityslaitteen kennon koska auto on ollut kovalla pakkasella kylmä; vasta kovemmilla kierroksilla on tullut lämmintä sisälle.
Joissain näissä tapauksissa on selvinnyt että aiemmin on käytetty paikkausainetta jonkin vuodon korjaamiseen.

Pitää myös muistaa ettei paikkausaine ole lopullinen konsti, se on jokatapauksessa vain lisäajan hankkimista ja tekohengitystä.
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Joskus on vaa kuullu että 3 vuotta on joku kitkutellut paikka-aineen turvin..(tölkki vuoden välein, yht. 4 tölkkiä..!) ja sitten myyny auton, joten ei tiedä kuinka kauan se on kestäny viel sittenki..! :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”