W126 300 SE uusi jäähdytin.

Vastaa Viestiin
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

W126 300 SE uusi jäähdytin.

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Tuossa äsken huomattiin, että W126:sta on jäähdyttimen ylävesiletkun putki murtunut. Pitäisi saada uusi syyläri. KL-Varaosilla oli 177 euroa. Saksan mersun hinta oli niin kova, että Veholla se on jo tarpeeksi kova. Joten kannattaisiko katsella käytettyä vai hommata tuo KL-varaosien jäähdytin? Mahdollisimman pian pitäisi tuo osa saada.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

onko se syyläri muovipäätyinen??

jos ei niin senhän voi korjata itsekkin (tinaamalla)..tai sitten viedä jäähdytinhuoltoon.
BMW E31 V12
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Eiköhän se ole muovinen. Noita muovipäätyjäähdyttimiä menee tuon vian takia jatkuvasti. Ei Behrin tekevän noin kelvottomia jäähdyttimiä. Hauskinta asiassa on se, että vika on ollut tiedossa jo 20v.

Osta uusi. Se on silloin kerralla kunnossa. Kajaanissa on kyllä paikka, mistä uusia jäähdyttimiä saa edullisesti. Pitää vain tulla täältä hakemaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
severi
Viestit: 193
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Minulla murtui myös W126:sta jäähdyttimen yläputki. Uudessa Behrissä oli metallirengas vahvikkeena tuossa yläputkessa. :!:
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

severi kirjoitti:Minulla murtui myös W126:sta jäähdyttimen yläputki. Uudessa Behrissä oli metallirengas vahvikkeena tuossa yläputkessa. :!:
Mistä sinä ostit tuon uuden Behrin?

Muovinen se tosiaan on. Tosiaan taitaa olla järkevintä ostaa uusi. Onkohan nuo KL-varaosien jäähdyttimet Behrin valmistetta?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Heavy kirjoitti:
severi kirjoitti:Minulla murtui myös W126:sta jäähdyttimen yläputki. Uudessa Behrissä oli metallirengas vahvikkeena tuossa yläputkessa. :!:
Mistä sinä ostit tuon uuden Behrin?

Muovinen se tosiaan on. Tosiaan taitaa olla järkevintä ostaa uusi. Onkohan nuo KL-varaosien jäähdyttimet Behrin valmistetta?
Mie ostin ceehen Motonetistä. Laatikko ja hinta oli Valeon, syyläri Behrin. Kieltämättä yllätyin kun avasin laatikon. :shock: Lisänä vielä että syyläri oli automaattiin, eli luultavasti kalliimpi kuin ilman öljynlauhdutinta, no ok.öljynjäähdytintä oleva malli. :roll: Kummallista.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

HVM kirjoitti: Laatikko ja hinta oli Valeon, syyläri Behrin. Kieltämättä yllätyin kun avasin laatikon. :shock:
No kaikki kyllä korjaantuu. Seuraavaksi saat Boschin laatikossa Lucaksen laturin. Muistahan olla valittamatta myyjän virheestä myös silloin
:lol: :lol: Vai kävitkö vaatimassa Valeon syylarin tilalle, jonka luulit ostaneesi :shock: :wink:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Heavy
W123-Spesialisti
Viestit: 686
Liittynyt: 28.12.2005 13:54

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Nissens oli uuden jäähdyttimen merkki, jonka tilasin KL Varaosista. Mahtaakohan tuo Nissens olla millainen laadultaan?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!



Kuva
Avatar
AriK123
Viestit: 868
Liittynyt: 30.9.2005 21:08
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Heavy kirjoitti:Nissens oli uuden jäähdyttimen merkki, jonka tilasin KL Varaosista. Mahtaakohan tuo Nissens olla millainen laadultaan?
Laitoin entiseen W123:een uuden Nissensin. Ei siinä ainakaan ollut mitään valittamista.
MB 508 D matkamersu -70
MB S203 C 220 T CDI -04/05
MB S211 E 220 T CDI -06/07
severi
Viestit: 193
Liittynyt: 30.9.2005 16:16

Viesti Kirjoittaja severi »

Heavy kirjoitti:
severi kirjoitti:Minulla murtui myös W126:sta jäähdyttimen yläputki. Uudessa Behrissä oli metallirengas vahvikkeena tuossa yläputkessa. :!:
Mistä sinä ostit tuon uuden Behrin?

Muovinen se tosiaan on. Tosiaan taitaa olla järkevintä ostaa uusi. Onkohan nuo KL-varaosien jäähdyttimet Behrin valmistetta?
Se oli ihan Mercedes-varaosa Saksasta. Käsittääkseni metallirenkaalla on vain korjattu suunnitteluvirhe. Muut valmistajat eivät sellaista tarvitse. Nissens pitäisi olla laadukas tai sellainen käsitys itsellä ainakin on.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No niin , kuvittelin jo, että olen taas itse jotain tunaroinut :oops: , mutta näyttää olevan normi juttu , että se putken natsa murtuu, ajattelin sorvauttaa siihen muovista osan , joka menisi sen 1cm natsan päälle ja sisälle ja liimalla kiinni , mutta :oops: :oops: , heittäkää mielipiteitä onko tuossa mitään järkeä ja sitten mistä ja mihin hintaan uusi laadukas syyläri, sekin vaihtoehto kelpaa, onko tuo Kl varaosien sivusto tosiaan niukka 126 osisssa, kun eilen sieltä löysin jostain syystä hintoineen muita tyyppejä, en ole ennen hintoja sieltä saanut, enkä paljon muutakaan, siis tässä netissä, muuten ok palvelu
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

onko tuo Kl varaosien sivusto tosiaan niukka 126 osisssa, kun eilen sieltä löysin jostain syystä hintoineen muita tyyppejä, en ole ennen hintoja sieltä saanut, enkä paljon muutakaan, siis tässä netissä, muuten ok palvelu
KL-Varaosilta saat jokseenkin kaikkia varaosia mersuihin.
Niitä on siis täysin mahdotonta laittaa nettikauppaan tarjolle.
Ostajan pitää soittaa tai käydä tiskillä kysymässä hintaa.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

dealer kirjoitti:
onko tuo Kl varaosien sivusto tosiaan niukka 126 osisssa, kun eilen sieltä löysin jostain syystä hintoineen muita tyyppejä, en ole ennen hintoja sieltä saanut, enkä paljon muutakaan, siis tässä netissä, muuten ok palvelu
KL-Varaosilta saat jokseenkin kaikkia varaosia mersuihin.
Niitä on siis täysin mahdotonta laittaa nettikauppaan tarjolle.
Ostajan pitää soittaa tai käydä tiskillä kysymässä hintaa.
Totta varmaan ja aina olen soittamalla ja jopa teksterilla saanut vastausta, voisi kuvitella, että ne hinnat sinne saisi, no työtä siinä on , taitaa Motonetissakin olla muutaman auton hinnat, no eipä sieltäkään tainnut syyläriä löytyä listalta :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

voisi kuvitella, että ne hinnat sinne saisi, no työtä siinä on
Nettisivuille näkösälle, kaikkien mersumallien kaikkien osien hinnat ?
Jos sinulla on EPC käytössä niin tutkipa joskus minkä verran osia on yhdessä autossa :D
taitaa Motonetissakin olla muutaman auton hinnat
Sieltähän ei saakaan kuin joitain osia / auto.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

näkyykö siinä rikkinäisessä jäähdyttimessä varaosanumeroo :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:näkyykö siinä rikkinäisessä jäähdyttimessä varaosanumeroo :roll:
Siinä on joku tarra, jossa luki esim 500 mutta osa tarrasta oli kulunut , voin katsoa tarkemmin kaikki mitä siitä irti saa luettua
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

No niin, siinä jäähdyttimen päällä on tarrassa teksti

MB
126 500 37 03
1068 016539

Kuvittelisin että tuo on koko teksti, löysin tuon 01 alarivissä kun hieman sitä suojamuovia ravotin eli melkoisella varmuudella tuo on koko teksti
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tällänen on mulla :wink:

Kuva
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:tällänen on mulla :wink:

Kuva
tuon alarivin numerot erit ja ensin ajattelin että nuo kaksi kahden numeron satsia voisi puuttua tuosta keskeltä, mutta kun ei siinä muovin alla ole mitään merkkiä niistä, että oliis jotain ollut, sopisiko tuollainen minulle, mitäs luulet ja mitä muuta ajattelet siitä :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

sehän riippuu ihan siitä onko letkulähöt samanlailla vanhassa jäähyttimessä :roll: kuvan jäähytin on viis satasesta ja molemmat isot letkut lähtee samalta puolelta ja alaalla paisuntasäiliön lähtö :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:sehän riippuu ihan siitä onko letkulähöt samanlailla vanhassa jäähyttimessä :roll: kuvan jäähytin on viis satasesta ja molemmat isot letkut lähtee samalta puolelta ja alaalla paisuntasäiliön lähtö :wink:
Kävin äsken kurkkaamassa omaa syyläriä ja tuolleen juuri tuntuu lähdöt olevan eli isot lähdöt samalta puolen ja lähes samasta kohtaa sivusuunnassa ja paisuntasäiliön letku sieltä alhaalta paksun hantin puolelta :wink: , mitäs me sitten :wink:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Paikallinnen seppä on korjaillut noita ylävesiletkun putkikatkoja - on muuten yleinen vika vanhemmissa Volvoissa, Mersuissa ja Bemuissa - tuuppaamalla pätkän hydrauliletkua jäljellä olevan karan sisään ja liimannut sen sinne. Sitten vaan ylävesiletku tämmän jatkeen päälle. Hyvin on pelannut, eivätkä virtaukset ole vähentyneet putken reilun sentin halkaisijan vähenemisen vuoksi.
Tämä esimerkki koskee kaverin Volle 740-pirssiä, joka on kukkuu tällä korjauksella jo neljättä vuotta.

Sepän mukaan nämä murtumat johtuvat letkunkiristimestä, joka rasittaa pidemmässä juoksussa vain putken yhtä kohtaa (siitä ruuvin alta) kovemmin kuin muualta ja siitä murtuma sitten alkaa ja leviää. Pitäisi kuulemma olla jousikiristin letkussa, niin kiristyspaine on tasaisempi.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Minä olen taas toisaalta jäähdytinkorjausalan ammattilaiselta kuullut, että kehnosti toimivat/toimimattomat viskotuulettimet olisivat osasyyllisenä tuohon jäähdyttimen putkien murtumiseen. Jäähdytin käy normaalia kuumempana ja haurastuttaa muovia. Kuulemma kaikissa BMW:ssä ja Mersuissa missä on jäähdyttimen putki haljennut/murtunut, on myös tuulettimen toiminnassa jotain vikaa. Tiedä sitten todenperäisyyttä, mutta omassa autossa on visko edelleen sönder, ja viime kesänä ylävesiletkua vaihtaessa katkesi putken tumppi letkun sisään. :cry:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Syytellään joskus myös vajaatoimista vesipumppua, joka omalta osaltaan pitää liemet liian kuumina. Yhtä kaikki "muovijäähyissä" tuo kohta on suunnitteluvirhe...
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Mahtaisikohan rosteri putken pätkän saada liimailtua sinne tumpin sisään vaikka aralditillä tai mitä sinne kuuluu liimaksi laittaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 lämmitys, ilmastointi”