SULAKE

Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

SULAKE

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

osaisko joku kertoo että mistä löydän w126:sta luistoneston sulakkeen :roll:
tarttisin sellaisen tiedon :wink:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Re: SULAKE

Viesti Kirjoittaja AK47 »

touhottaja kirjoitti:osaisko joku kertoo että mistä löydän w126:sta luistoneston sulakkeen :roll:
tarttisin sellaisen tiedon :wink:
Tuon aikakauden autoissa on abs/asr yms sulake ylijänniterelessä ecun sulakkeen vieressä. Oisko ässässä sama paikka?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko se ylijännite releessä, siinä ei ole kuin yksi sulake, se tarttis saada napin taakse, on ollut muutamia kertoja että pitäis saada pois se päältä että vois sudittaa auton pois pahasta paikkaa :wink:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Onkos 126:ssa jo 38pin testeri pistoketta? ....jos on, niin eikös sieltäkin löydy se "tehon mittaus moodi", eli tietyt pinnit hyppyjohdolla yhteen, niin ASD lähtee pois pelistä sudittelua haittaamasta, kuten tuossa E500:ssakin :wink:

Siihen johto valmiiksi ja katkaisija väliin :pappa:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

piippu kirjoitti:Onkos 126:ssa jo 38pin testeri pistoketta? ....jos on, niin eikös sieltäkin löydy se "tehon mittaus moodi", eli tietyt pinnit hyppyjohdolla yhteen, niin ASD lähtee pois pelistä sudittelua haittaamasta, kuten tuossa E500:ssakin :wink:

Siihen johto valmiiksi ja katkaisija väliin :pappa:
eipä ole 126:ssa 38 pinnistä pistoketta eikä myöskään asd:tä, siinä on vain luiston esto, mikä on tienpäällä erittäin hyvä, mutta joissain tapauksissa se tarvis saada pois pelistä :wink:
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Asian oikeellisuudesta en tiedä mutta tällaisen kytkentäkuvan löysin.
Tämän mukaan sulake 6.

https://www.benzworld.org/threads/asr-a ... m.2989085/
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Karvanaama kirjoitti:Asian oikeellisuudesta en tiedä mutta tällaisen kytkentäkuvan löysin.
Tämän mukaan sulake 6.

https://www.benzworld.org/threads/asr-a ... m.2989085/
voihan saamari, en saa kuvia isonnettua :roll:
mutta sulake luettelossa sulake kuuden kohdalla on näin:
stop lamp, instrument, front roof light, electric bulb conyrol unit (cruise control, tachometer, hydropneumatic suspension)
en sitten ymmärrä mitähän tässä lukee :oops:
se oliskin heleppoo jos se olisi tämä sulake :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kävin koittaa, eipä ollut 6 sulake :supersad:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro

Kerran tutkiskelin vanhan ASR:n toimintaa (taisi olla 124:n systeemi), niin siellä luki, että jarruvalokatkaisin kytkisi luistoneston pois. Mitä se tekee, jos vähän jarrua painaa ja sitten koettaa suditella?

EDIT:
Se vähän viittaisi Karvanaaman mainitsemaan sulakkeeseen mutta jos se ei toiminut... Toisaalta jarrukatkaisijalta taisi mennä ASR:lle ainakin kahden eri piirin johdot (olikohan valopiiri ja vakkarin piiri). Näin se varmaan tunnistaisi visiin katkaisijan rikkoutumisen, jos ei kaikki signaalit kytkeydy samaan aikaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

touhottaja kirjoitti:
Karvanaama kirjoitti:Asian oikeellisuudesta en tiedä mutta tällaisen kytkentäkuvan löysin.
Tämän mukaan sulake 6.

https://www.benzworld.org/threads/asr-a ... m.2989085/
voihan saamari, en saa kuvia isonnettua :roll:
mutta sulake luettelossa sulake kuuden kohdalla on näin:
stop lamp, instrument, front roof light, electric bulb conyrol unit (cruise control, tachometer, hydropneumatic suspension)
en sitten ymmärrä mitähän tässä lukee :oops:
se oliskin heleppoo jos se olisi tämä sulake :wink:
En minäkään noita jpg. kuvia saanut suurennettua, mutta nuo pdf. loppuiset tiedostot aukeavat ja ovat riittävän isojakin.

Varmaan jo tiesitkin, mutta mainitsen kuitenkin että asr - tai abs pumpun pistokkeen irrottamalla saa nuo pois päältä, mutta tässä taidettiin hakea kabiinista tehtävää tilapäistä poistoa asr:lle.

Tuolla amerikan foorumeilla pähkäilivät tuota Roistonkin mainitsemaa jarruvalokytkimen painamista. (mutta silloin renkaan poltto pitäisi onnistua tuosta vaan..) Myöskin pähkäilivät moottorin käyntitiedon katkaisua (engine running signal) ohjausyksiköltä.
Tämä johdin näkyy ABS ASR 3.pdf kuvassa. Vissiinkään ei kukaan sitä kuiteskaan testannut.
Oletettavasti systeemi vaatii useita yksikölle tulevia tietoja, mutta jonkun niistä poistaminen varmaankin vikatilan saa aikaiseksi.
Ja systeemin ohitetuksi.

Edit: kuvassahan lukeekin, että ylijännitesuojareleeltä tulee "power input" eli virran syöttö ohjausyksikölle.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu, olis tarkotus saada hyttiin kytkin millä sais luistoneston pois pelistä :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”