Zum teufel! Ässän ohjurinkumit vaihdettu- alustaremonttia

Vastaa Viestiin
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

JuMu S kirjoitti:
MeniköSeNyLaittamaanSytynNiinAikaselleEttäNakuttaa??? :shock: :eec:

Kone seis ja heti!! :shock:
Eijeijei, kyllä näillä hörökorvilla "nakutuksen" ja nakutuksen erottaa. :D No sanotaanko "napsutus", joka lähtee kuuman koneen nostimista, kuuluu nyt selvemmin. :shock:

Saa kai tuon nyt vedättämällä nakuttamaankin, uudessa boksissa kun ei ole entisestä poiketen "nakutuksenestoa". Se kun ei vaan se liiasta ennakosta aiheutuva nakutus l. bensiinin aikainen syttyminen kuulu näissä romuissa kajuuttaan saakka, liikaa toppauksia välissä. Pitäs tehä autistinen koeajotilanne, jossa avustaja meditoi tienpenkalla samalla kun testipilotti ajaa ohi ja antaa kohdalla kunnolla satsia. :roll: Ikkuna auki ei nakutusta kuule.

Mutta voishan tuota piruuttaan myöhäistääkin vähän, ei tässä olla Keimolaan menossa. :roll:
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Jaa ja eikös tuolla jokunen sata viestiä sitten juuri vatuloitukin isommalla porukalla, että vauhtipyörästähän tuo musta laatikko sen syttyhetken haistaa. Eli sama kait mihin asentoon sen jakajan siellä kääntää... :oops:

Ei paljoa tarvi liian aikaisella sytkän olla, kun jo pysyy männänpäälliset karstasta puhtaina. Nimim. Rikoinko vaimon auton?
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Tästähän ei taida paljon apua olla, mutta kuluuhan se aika näinkin.

Sitä nakutusta ei taida vähentää kuin kalliimpi bensa tai vauhtipyörän kääntäminen myöhäisemmäksi poraamalla siihen uudet reiät. :wink:

Mersulla lienee tuossa rakenteessa ollut se vaha perustotuus käytössä, että bensakoneen kulutus on pienimmillään sen toimiessa juuri nakutusrajalla. Nakutustunnistin on huolehtinut kokoajan siitä, että ennakko on koko ajan niin aikainen kuin mahdollista. Normaaliennakko on lienee säädetty tarkoituskella hieman turhan aikaiselle ja nakutustunnistin on siis myöhäistänyt sitä tarvittaessa sen verran, ettei kilinä kantaudu kuskin korviin. Näin on saatu mahdollisimman alhainen kulutus. Tuo leikki taisi loppua tai ainakin vähentyä myöhemmissä vuosimalleissa, kun päästönormit tiukentuivat.

Yksi konsti on jatkaa modifoinnin tiellä. Vaihtamalla siihen vanhan mallinen virrranjakaja päästään ennakkoa säätelemään perinteisesti. Siinä on muistaakseni boksin tunnistin eli Hall-anturi ja se kääntyy jakajan mukana. En kyllä ole teoriastani ihan varma, eikä tuollaista bensarouskua ole ollut omistuksessa vuosiin, joten muistikuvat ovat hatarat.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hyvää tietoa Pertulta, kiitokset. :D

Annoin koneelle juuri äsken "sikaa", eli ryntäyttelin sitä välillä 1 rpm - 39000 rpm, ja niin rivakkaan kuin "kooobramaisesta" nilkastani lähtee. Result: ei nakuta, ei edes yritä kilahtaa. :idea: Tästä voimme päätellä, että kone ei nakuta herkästi kohtuullisella kuormallakaan, eli siis vedätettäessä liian alhaisilla kierroksilla. :idea: Sitäpaitsi automaatti kyllä osaa pykältää pienempää, jos en itse satu ennättämään.... :roll:

Näistä spekulaatioista päästään irti ilman virranjakajan vaihtoa yms, metsästän autoon alkuperäisen boksin tässä ajan oloon. Nyt on pääasia, että ollaan taas tien päällä ja muutama lompsallinen köyhempiä. :D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

HVM:n vehkeessähän se kierrostieto (se koaksiaalikaapeli) tulee vissiin virranjakajalta eikä kampiakselilta? Käytittekö jakajaa irti? Voiko sen asentaa väärin? Niinno teitenkin voi. :D

Koska se HVM:n "uusi" boksi ei sisällä nakutuksen tunnistinta, niin sen ei pitäisi optimoida ennakkoa niin tipalle kuin sen vanhan boksin. Nakutustakaan ei pitäisi tapahtua Suomen bensoilla, jos se perusennakko eli virranjakaja on kohdallaan. Jos sen tyhmäkäyntiennakon säätää ohjeiden mukaiseksi, niin kaiken järjen mukaan homman pitäisi toimia. :nocando:

Tieten tämä sillä varauksella, ettei boksin vaihtuessa uudempaan ole samalla tullut koneeseen jotain tiukempia puristussuhteita tms...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Juu, käytettiin jakaja irti. Kyllä sen voi asentaa vaikka kuinka väärin.
Meillä oli vaan kaikki maholliset merkit ja piirrot tehtynä, samalle hampaalle putos takasin.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kävin joutessani hakemassa leiman autoon. On se karua touhua, laitoin peltorit päähän jo 20Km ennen konttoria, en kertakaikkiaan jaksa enää kuunnella sitä katsastusmiesten ainaista ylistystä "tämänkuntosta mersua ei tässä ikäluokassa tule ihan joka päivä vastaan, voi hyvä ihme päläplälpää....ompa tässä kaikki lelut, on mahtanut olla uutena kallis..." :x

No, kerran vuoteen pitää vaan nöyrtyä, että lain pykälä täyttyy. :(
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

HVM kirjoitti:ompa tässä kaikki lelut, on mahtanut olla uutena kallis..."
Meitä ex-miljonäärejä taitaa tämäkin foorumi olla pullollaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Nyt videota kommunisteille.Ei tuo betonimyllyäänite kelepaa!
Taijat käyttää samaa mainostoimistoa ku SAK.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

kondivo kirjoitti: Taijat käyttää samaa mainostoimistoa ku SAK.
Joo, miustakin alko tuntumaan että olen nähnyt saman pätkän jossai yuutuubissa :?

Heikki :roll:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kommunistit odottaa nyt kiltisti, videota tulee kunhan keretään. 8) Nyt alakaa tässä kohta muuan eli eräs tärkeämpi rojekti. Asiasta lisää illemmalla. 8)
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Kylläpä nakkas navetalla! minäkö komunisti? Aatteen mies!Melekein vetasin herneen neesumiin, mutta itteppä alon rassaan!

Noin pienillä sanojen asettelulla saahaan lauseessa ihimeitä aikaan1

Hyvä tekstinikkari HVM näköjään on!
Wireless
Arjen sankari
Viestit: 1165
Liittynyt: 28.8.2006 19:58

Viesti Kirjoittaja Wireless »

HVM kirjoitti:Kommunistit odottaa nyt kiltisti, videota tulee kunhan keretään. 8) Nyt alakaa tässä kohta muuan eli eräs tärkeämpi rojekti. Asiasta lisää illemmalla. 8)
Saat**a kyllä porvaritkin odottaa.. :wink:
Videoa kehiin!!!
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

HVM kirjoitti:Ainiin. Alimmaisessa kuvassa näkyy oletettu vikapesäke, mutta se ei ole siinä (haetussa) osassa joka halkeaa pois torxit irrottamalla. Suosittelen kaikille bensakoneen omistajille liittimien puhdistamista, hapettumat ne sen kipinän ovat navasta toiseen johtaneet.
Nii onkos nuo muuten kuinka herkkiä nuo liittimet.. Meinaan että tartteeko akulta ottaa piuha irti ennen ku irrottele..??


BTW.: Et oo (vieläkään! :D ) vastannu mun kyssäriin "ässä narisee" palstalla..
ja myöskin tuo toimiva "automaattilaatikon säätö"-linkki ois mjukava, jos sellanen on olemassa.. :ope:

Tälläsia vaatimuksia tällä kertaa :!: :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

500sel kirjoitti:
Nii onkos nuo muuten kuinka herkkiä nuo liittimet.. Meinaan että tartteeko akulta ottaa piuha irti ennen ku irrottele..??
No minä en ole irrotellut akunkenkiä, mutta... :huh:

500sel kirjoitti:

BTW.: Et oo (vieläkään! :D ) vastannu mun kyssäriin "ässä narisee" palstalla..
ja myöskin tuo toimiva "automaattilaatikon säätö"-linkki ois mjukava, jos sellanen on olemassa.. :ope:

Tälläsia vaatimuksia tällä kertaa :!: :wink:
No nyt on mennyt kyssäri ohi, mutta tutkitaanpas kohta asiaa.

Laatikkolinkki on (muistaakseni) Sivosen tekeleitä ja Tähtiklubin sivuilla. Vaatineko kirjautumista toimiakseen? Sivonen varsin kertoo.
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei ole minun tekeleitä, mutta oli t-klubin sivuilla. :?
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Köijäsin ässän tänään pajalle venttiiliohjurien kumien vaihtoon. Huomenna lupasivat sepittää. Samalla vaihellaa uuvet voiteet koko autoon ja mietitään jatkotoimenpiteitä. Katotaan nyt ensin ansaitseeko pojat kannuksensa :arrow: miljoonan urakka. :lol:

(Seuraavana perehytään mahollisesti alustaan)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Enpä saanut autoa takasin tänään, mutta eipä se mitään. Sovittiin yhteisymmärryksessä että tällaisissa projekteissa ei ole syytä kiirehtiä. :ope:

Huomenna pitäisi olla nipussa. Ensi yön ajelen edelleenkin e*sinahka takana Kuplalla, eli isun pikku paiseella. Valavokoot muutkin, valavonhan se minäkin. Eikä siitä lähe sitäpaitti kuin joku 140db, ei sen pitäs häiritä kuin herkimpien unta. :ope:

Eilen innostuin -JuMun varoitteluista huolimatta, tai juuri niiden takia- polttamaan kumia. Tuloksena tuhannen tukkoinen bensansuodatin ja hyytynyt pannu. 8) Veti tankista kaikki mahdolliset fossiilit sutariin :arrow: piti ajella pintakaasulla että pääsi kotiin. :evil: Mutta mukavasti paarumi ujeltaa. :D

Sen verran seppä sanoi, että (ässän) kumit olivat kivettyneet ja kuluneet :arrow: savua. Pako-ohjurit kuulemma vielä kunnossa. :D
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti:Eilen innostuin -JuMun varoitteluista huolimatta, tai juuri niiden takia- polttamaan kumia. .... Mutta mukavasti paarumi ujeltaa. :D
Ei sitten tullut kuvia/videoo? Sanonkomäsaa*ana mitä tommonen on? Hä? No härnäämistä, niinku puolikovalla sohiminen. Niin. :evil: :evil:
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti:Eilen innostuin -JuMun varoitteluista huolimatta, tai juuri niiden takia- polttamaan kumia. .... Mutta mukavasti paarumi ujeltaa. :D
Ei sitten tullut kuvia/videoo? Sanonkomäsaa*ana mitä tommonen on? Hä? No härnäämistä, niinku puolikovalla sohiminen. Niin. :evil: :evil:
Enää vajaa kuukausi, muru... :pusuposkelle: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Ässä on nyt kotipihassa ja sinne jäi pajalle savut. :D Alkuun vaikutti että niitä savuja jäi sinne vähän liikaakin, nimittäin ainoastaan 6 pyttyä savusi oikein kun ajelin seppäämöltä kotia. :shock:

Pajalla oli niin kiire että asiaa sovittiin selvitettävän myöhemmin, mutta eihän sitä kestä kenenkään täyspäisen pää ajella 6-pyttyisellä ässällä. :(

Alkoi mahdoton spekulaatio siitä, mikä on pimentänyt autosta 2 sylinteriä.

-Nostimet jumittaa :arrow: venttiilit eivät mene kiinni. Epätodennäköistä. Autosta mitattiin ohivuodot ennen venttiilijousten irrotusta -> kaikki ok. Eli tätä emme niele.

-Tulpat mykät :arrow: vaihto :arrow: ei vaikutusta.

-Alipaineletkuja irti? Yksi huohottimelle menevä oli :arrow: kiinni :arrow: ei vaikutusta.

Soittelin päivällä hätäseltään L-D:lle ja turistiin tilanteesta. Ei keksitty kuitenkaan mitään sen kummempaa, eli tutkimukset jatkuivat.

Lopulta oli pakko "iletä" vaivata foorumin ehkä pahinta läskipäätä, Dealeria. :lol:

Kysyin yyveellä "misä vika ku ei ässä toji"?

Minuutin päästä kävi komento sukeltaa pellin alle ja laittaa auto kuntoon. :shock: No mie sukelsin ja korjasin auton. 8)

Tulpanjohdot oli asianmukaisesti merkattu kun ne oli irrotettu. Laitoin ne samoille merkatuille paikoilleen kun vaihdoin tulpat. merkkausvaiheessa oli kuitenkin sattunut pikku kämmi; seiskan ja kasin piuhat olivat vaihtaneet paikkaa. Lie soinut pajalla puhelin juuri siinä vaiheessa, tai jokin muu on katkaissut asentajan ajatukset...

Muuten homma meni ihan nappiin, isot kiitokset ja kehut Onkamon autolle. Voin suositella pajaa lämpimästi muillekin karjalan mersumiehille, pojilla tuntuu homma käyvän. :D

Tällaisia pikku hasardeja sattuu meille kaikille työssäkäyville ja -käymättömillekin, näistä ei toinna ottaa turhia paineita. :idea:

Ohjurinkumit vaihtuivat yhden työpäivän aikana, mikä on mielestäni tällaisen auton kyseessä ollessa hyvä saavutus. Hätäilty ei, eikä myöskään haaveiltu viikkoa.

Entiset "kumit" :eec: pitää ilmoittaa Ms. Bakeliitti -kisaan, oli ne sen verran korppuna. :shock:

Jotta kollektiivinen kiitos syyllisille ja syyttömille. On se mukava ajella kikulirallia kun auto ei savuta. 8)
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

HVM kirjoitti:Ässä on nyt kotipihassa....



:shock: No mie sukelsin ja korjasin auton. 8)...



...auto ei savuta. 8)
Vilikaseppas tuota topikin nimeä ja vallankin sitä loppuosaa: - video kommunisteille!

Soiko kellot?

Rässi juuri pääsi marisemasta Barumin polttamisesta ilman asianmukaista tallenusformaattia :?

Tämä viimeinen koneen tilkitseminenkin on ihan vain verbaalisten todisteiden varassa että alahan veivaamaan sitä Kodakkia ässän pannuhuoneessa ja perälaudassa :evil:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

heikki5 kirjoitti:alahan veivaamaan sitä Kojakkia suoleen ässän pannuhuoneessa ja perälaudassa :evil:
:shock:

No kai se on pakko:

Kuva

Pannuhuoneessa unohtu muuten itse asiassa käydä. :lol:

Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. :shock: Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee? Hiirenloukku ilmanputsarissa? :idea:

Yksinään ei nyt pystyny polokemaan demo-savuja, akka ja pennut kun on pitkin maailmaa. :(
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Olipa yllättävää, että oli tulpan piuhat menneet sekaisin :happy:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Jos kävisit vähän driftaamassa kylällä. Eiköhän nuo käyntihäiriöt tasotu kun koneelle antaa pedaalia. :D Siellä joku vähän vuan takertelloo. :?
On se kasissa vuan nätti ääni. :lol:
BMW 318d -09
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Lucky-Dog kirjoitti:Olipa yllättävää, että oli tulpan piuhat menneet sekaisin :happy:
Olikos meillä tästä päivällä jo puhetta? Jos oli niin en tainnu uskoa, kun oli niin nätisti ja asiallisesti merkattu. No tälleen sitä opitaan - omista ja muiden virheistä. :D
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

On se hieno savuton käynti ja mahtava video 8)

:D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

heikki5 kirjoitti:mahtava video 8)

:D
No ei tässä turhaan ole yhdeksää vuotta peruskoulussa keppostelemassa käyty. Siellä estettiin muita oppimasta juuri näitä käytännön elämässä tarvittavia taitoja, kuten kaitavilmikuvaamista. :ope:

Se muuten unohtui vielä mainita, että korjaamon omistaja soitti pariinkin otteeseen perään antavansa minulle auton viikonlopun yli maanataihin saakka, kunnes vika on selvitetty.

Esimerkillistä toimintaa. :!:

Onneksi sitä sijaisautoa (Jeeppi :shock: ) ei nyt tarvittu. :supersad:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Pääasiahan on notta Ässä punksuneeraa niinku pitääki ja "lähde kritiikkiähän"
täytyy aina hiukan olla :lol: (kaikkea ei kannata kerta pieraisula uskoa !)

Monta kertaa itteki tuumaallu notta ei se ny tuas se vika voi olla.
Aikansa ku takkuaa niin alakaa uskomaha hilijooksensa notta;
"Kaikki o maharollista ku o automobiileista kyse !"

Se alakaa oleen melekonen Harliini tämä meirän HVM :lol:

Edit:
Nuas asennushommis saattaa järjenkulukuki pökkiä jos tarttoo esim. minuutin väliin käyrä puhe-elimeen selittämässä:
"Juu työnalla on ...tä....ei oo vielä valamis, menöö vielä jonku aikaa...soitellaan täältä siten.....ei tästä mitään häiriötä ole" :whistle:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
CDTA
Viestit: 1617
Liittynyt: 02.11.2006 1:27
Paikkakunta: Susiraja

Viesti Kirjoittaja CDTA »

HVM kirjoitti:Kamerahan paljastaa jotain mitä siipimutterin näköiset korvatkaan eivät kuule. :shock: Kierrokset ovat korkealla koska kone on kylmä, mutta seasta erottuu selvä "TUPS!" Mikäs se tuolleen käyntiä sotkee?
Taittaa sytkäpoksi vejellä viimesiään :shock:

PS: Mitenkä nuo putkenpäät on vahaamatta ja noin pas..hassa :eec: mahtoko olla sinun auto ollenkaan, ettei vaan ollu naapurin Lada stunttina :happy:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”