Automaattinen turvavyön kiristin

Vastaa Viestiin
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Automaattinen turvavyön kiristin

Viesti Kirjoittaja dry »

Brunette kiukuttelee.

Olin ohittamassa bussia tuossa maantiellä, vauhtia oli riittävästi ja yhtäkkiä brunette suivaantui jostain ja paukautti turvavyön kiristimet päälle :shock:
No eihän tuossa mitään, mutta nyt turvavyöt ei kelaudu takaisin sisään.
Mites minä saan ne taas toimimaan? :shock:

Mahtaako tuo kiristinsysteemi olla jonkun sulakkeen tahi releen takana?

(W126 300 SE -88 ) :help:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

:help:

Anyone?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

sinnehhän nyt pitäs vaihtaa se kiristys systeemi kokonaan, ei kait niitä voi korjata.... :(

sehän on vissiin sellanen räjähdyspanos :twisted:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

aadolf kirjoitti:sinnehhän nyt pitäs vaihtaa se kiristys systeemi kokonaan, ei kait niitä voi korjata.... :(

sehän on vissiin sellanen räjähdyspanos :twisted:
Jaa, ilmankos haisikin aika pahalle autossa sisällä :x
Mistähän tuota lähtisi purkamaan? Sieltä turvavyön rullastako?
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

siellähän ne alhaalla on, en ole ite niitä koskaan vaihtanu niin en tarkemmin osaa neuvoo. uudemmissahan ne joutuu jotenkin vaihdossa ohjelmoimaan mut mitenkähän tässä tapauksessa.. :lol:
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

aadolf kirjoitti:siellähän ne alhaalla on, en ole ite niitä koskaan vaihtanu niin en tarkemmin osaa neuvoo. uudemmissahan ne joutuu jotenkin vaihdossa ohjelmoimaan mut mitenkähän tässä tapauksessa.. :lol:
Tarviikohan uudemmatkaan ohjelmointia, kiristimen laukeamisesta seuraa vikakoodi joka ei nollaudu uuden osan asennuksella vaan pitää erikseen testerillä nollata, eiköhän se riitä.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

mulla tosin w124 pamahtanu joskus -96 ja kai laitettu vaan kylmän viileesti uuvet..

pari vuotta sitten kokeiltiin erästä testeriä, joka näytti vikakoodia niille härpättimille + bägille... poistettiin koddi ja kaikki hyvin :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Mikähän tuon aiheutti, lähinnä että mistä auto tulkitti että nyt rysähti.
Vai olisko vanhaa kunnon maavikaa jossain muualla vaan.
Vaiko joku naru jostain kuoriutunut.

Poksahtiko molemmat etuset vaiko vain kuskin?
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulqvist kirjoitti:Mikähän tuon aiheutti, lähinnä että mistä auto tulkitti että nyt rysähti.
Vai olisko vanhaa kunnon maavikaa jossain muualla vaan.
Vaiko joku naru jostain kuoriutunut.

Poksahtiko molemmat etuset vaiko vain kuskin?
Molemmat posahti :(

Mää kanssa ihmettelen että miks, mutta nyt on perästä alkanu kuulua jumputusta vaihteen vaihtuessa, pitää könytä alle ja kattoo oisko taaempi kardaanin rätti antanu periks ja jos sieltä on lähteny pultti vauhdilla ja osunu pohjaan tai sopivaan kohtaan niin... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Etummaisen rätinkö sä silloin vaihdoit? Mä muistaakseni vaihdoin sen taaemman.
Tai no, en ole enää varma että kumpi se oli. Mätänetin roskaa sinne paikalleen meni.

Ja kun uutta laitat niin katoppa että asettuu kunnolla ne holkin päät sinne laippaan.
Muuten hajuaa nopsaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Mulqvist kirjoitti:Etummaisen rätinkö sä silloin vaihdoit? Mä muistaakseni vaihdoin sen taaemman.
Tai no, en ole enää varma että kumpi se oli. Mätänetin roskaa sinne paikalleen meni.

Ja kun uutta laitat niin katoppa että asettuu kunnolla ne holkin päät sinne laippaan.
Muuten hajuaa nopsaan.
Joo, etummaisen vaihoin. Mutta täytyy tänään könytä auton alle tarkastamaan tilannetta...

...ja auton alla käyty.
Näyttää siltä että Motonetista ei kannata kardaaninkumeja hommata, vuosi sitten (mestari Hotarin valvovan silmän alla) vaihtamani etukumi on aivan riekaleina. Ihan kuin kumi olisi venynyt keskipakoisvoiman vaikutuksesta vauhdin ollessa tarpeeksi kova ja kumin ulompi kehä (siellä on näköjään metallilankaa pitämässä pultit paikoillaan) on ratkennut metallilangoista ulospäin. Plussaa on se, että pultit on kiinni. :x
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Muistappa että holkit keskittyy laippaan, jos näin ei asentaessa ole käynyt niin akkia hajoaa.

Eli tuo voi olla vielä toispuolisestikkin, motonetin halpis jonka itse ostin oli niin että holkit keskittää asenti kummin päin vain, mutta alkuperäinen oli niin että piti olla oikeissa holkeissa ja oikein päin että sai keskittämään laippoihin oikein.

Turvavyöhön liittyen, olikos noissa runkopalkin käressä törmäystunnistin, oisko sen johdotuksessa jotain feelua. Voipi olla että purattaa hieman, voi tosin olla että on vielä erikseen releen takanakin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ja määkin torppasin etukumin moponetistä.. sillä oli jopa väliä kumminpäin laittaa :shock:

laitoikko oikeinpäin?

itte laitoin talvella, saas nähä kui kaua kestää :roll:
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Tieten se vaimennussuunta pitää olla limpussa oikein että kestää, toiseen suuntaan holkin kiinnityksestä on vaimennus ja toiseen ei.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”