Käynnistys seisonnan jälkeen

Vastaa Viestiin
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Käynnistys seisonnan jälkeen

Viesti Kirjoittaja prkl »

Nyt ois pari kuukautta sec ollu pihalla ajamatta ja pitäs käyntiin houkutella se, että sais talliin ajettua. Käyntiin ei tunnu lähtevän, mut eikös näissä ollu ongelmia kun ne seisoo pitkään? Sen verran tutkin, että kipinä tulee ainakin vaan pumppu ei tainnu puhua mitään. Onko näihin ihan selvät ohjeet mitä tarkistaa ja putsailla, että sais tulille.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jos pumppu ei sano mitää ni koitappa bensapumpun relettä vähä ronkkia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Missäs päin tämä rele mahtaa sijaita? Konehuoneessa missä muitakin releitä on? Siis se boxi kuskin puolella.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Sekkiläinen
Viestit: 28
Liittynyt: 03.1.2012 22:14

Viesti Kirjoittaja Sekkiläinen »

Voisin kanssa tähän tunkea sekaan vaikka onkin jo vanha postaus (en rohjennut uuttakaan tehdä)

Sama homma että seisonnan jälkeen ei käynnisty:
- valot ja viisarit värähti kun avainta käänsi
- ja kun käänsi loppuun kuului pieni napsahdus
- nyt ei värähdä enää mikään, ei syty valot, nada

/akku on kunnossa kun useammalla kokeilin
Avatar
prkl
Viestit: 301
Liittynyt: 04.1.2012 19:17
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja prkl »

Sekkiläinen kirjoitti:Voisin kanssa tähän tunkea sekaan vaikka onkin jo vanha postaus (en rohjennut uuttakaan tehdä)

Sama homma että seisonnan jälkeen ei käynnisty:
- valot ja viisarit värähti kun avainta käänsi
- ja kun käänsi loppuun kuului pieni napsahdus
- nyt ei värähdä enää mikään, ei syty valot, nada

/akku on kunnossa kun useammalla kokeilin
Sulla onkin sitten vähän enemmän jumiutunu. Itellä toimi kun käytti kaikki releet pois ja putsaili ne, sitten putsasin pumpun kosketuspinnat ja avot!

Veikkaisin, että herkistelemällä ja putsailemalla paikat hörähtää sullakin käyntiin.
MB W126 500 sec '83
MB W124 300 ce '88
MB W210 320 cdi '01
Dodge Ram Maxiwagon b350 '78

® Mesen V8 Klubi
® Mesen linttaklubi
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Huomoida kannattaa myös murtohälyttimet, jos autossa on moisia

Itselläni on tuo DEFAn jälkiasennetu paska aiheuttanut starttiongelmia yms. joskus pidemmän seisonnan jälkeen. :evil:
w126 300SE 1986
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Erew126 kirjoitti:Huomoida kannattaa myös murtohälyttimet, jos autossa on moisia

Itselläni on tuo DEFAn jälkiasennetu paska aiheuttanut starttiongelmia yms. joskus pidemmän seisonnan jälkeen. :evil:
Yhtä saappia kerran ihmettelin aikani kun ei välillä virkannu mitään, välillä taas käynnisty ilosesti. Lämpötilalla oli vaikutusta. Lukon pohja, P/N katkaisija, aivolaatikot, startti yms. tsekattu/uusittu aiemmin ja ite syynätty uudelleen. Syyksi paljastui Defan hälärit, jotka osittain poistettu. Ei tarroja lasissa, ei sireeniä, ei ylimääräsiä tutka-antureita tai katkaisijoita tai jälkeäkään että olisi ollut jne. Niin vain lopulta löyty hanskalokeron takaa häly-/ajonestopurkki jonka sisällä piirikortilla yksi murtunut juotos. :ttu:

Väärän väriset nippusiteet kavalsi asennuksen. :idea: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Sekkiläinen
Viestit: 28
Liittynyt: 03.1.2012 22:14

Viesti Kirjoittaja Sekkiläinen »

Easy Rider kirjoitti:
Erew126 kirjoitti:Huomoida kannattaa myös murtohälyttimet, jos autossa on moisia
Voisikohan startin solenoidi kikkailla? Joku hämärä muistikuva kummittelee että näissä on jotenkin tyypillistä pitkän seisonnan jälkeen.

Noh itsellä on myös joku hälylaitteisto (silloin tällöin tykkää vilkautella vilkkuja omin päin). Olisko vinkkiä miten kyseisen paskan saisi tapettua mahdollisimman helposti?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”