SEC kylmäkäynnistys/tyhjäkäynnin humppaus

Vastaa Viestiin
pyra
Viestit: 29
Liittynyt: 06.2.2006 16:32
Paikkakunta: Loppi

SEC kylmäkäynnistys/tyhjäkäynnin humppaus

Viesti Kirjoittaja pyra »

Ongelma on se että ei lähde kylmänä käyntiin ennen pitkää sahausta ja sit kun lähtee niin ei kestä kaasua vaan rökeltää kunnes lämpeää. Lämpimänä lähtee hyvin käyntiin, mutta yks kaks saatta kierrokset heitää 800->2000 rpm ja ei heti tottele kaasuun. Kone on vaihdettu kaikkine apulaitteineen(jossa toimi moitteettomasti) vm-85 sekistä omaani vm-83 sekkiin, jonka jälkeen ongelmat alkoi saman tien. En usko että vaihdetussa koneen (K-JET) komponenteissa on vika? Vaihdoin kylmäkäynnistyssuuttimen varmasti toimivaan, mittasin tulevan virran OK. Lämpövastuksen vastus kuumana ja kylmänä mitattu ja OK. Bensansuodin vaihdettu ja tankki putsattu.Sytytysennakko tarkistettu. KYSYMYS KUULUU ASIANTUNTIJAT ?
- pitääkö bensapumppu käynnistyä sytytysvirta kytkettynä kylmänä ja lämpimänä,voiko olla ehtoopuolella eikä anna tarpeeksi painetta
- oisko ohjauspaineen säädin väsähtänyt, bimetaali ei säädä
- alipainevuodot, silmämääräisesti tarkastettu
- joku eri boxi vm-83 vs-85(vm-85 vielä k-jet)
- jotain ihan muuta ???

Kiitokset jo etukäteen :wink:
pyra
Viestit: 29
Liittynyt: 06.2.2006 16:32
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja pyra »

...niin ja tuolle anturille ei löytynyt omasta kopasta piuhaa, mikälie lämpöanturi (ellei oo jossain moottorin välissä pahaassa piilossa) :shock:

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kyllä polttoaine pumpun pitää aina käynnistyä hetkeks kun laittaa virran päälle ja startatessa käynnistyä uudelleen :wink:
pyra
Viestit: 29
Liittynyt: 06.2.2006 16:32
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja pyra »

Mites tää kaavio näyttäis että "hot in run or start" pumpun releelle, eli ettei tulis henkeä bensapumpulle virta-asennossa :shock:

Kuva
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”