sähköantennin osista kyselyä

Vastaa Viestiin
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

sähköantennin osista kyselyä

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minä sain 560 SELlin mukana sähköantennin,joka kait alkuperäinen, se oli otettu irti reiästään remontin ajaksi ja nyt sitten hieman minäkin sitä katselin sillä silmällä että jos joskus vaikka paikalle saisin, edellinen oli ostanut uuden antennin valkosen hammasliskan kanssa eli sen mikä sinne sisään sitten sijahtaa mutta kaikki on levällään.Siihen kuulee musta laatikko noin 20cm x 10cm mutta mitä kaikkea siihen yleensäkin kuuluu ja mihin se kuuluu laittaa kiinni ja sitten mitä tavaroita siihen reikään kuuluu,kun minulla siinä on vain kulahtanut kumi mutta mitä muuta, olen suht pihalla senkin suhteen :oops:
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Semmonen mies kuin Matti Yli-piipari! Tietää varmasti kaiken antenneista...
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

onko se tällänen :roll:

Kuva

vai onko se tällänen :lol:

Kuva

no molempiin se laitetaan suunnilleen samanlailla, kait :roll:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kyllä se tuo ylempi näistä olisi ja siitä laatikosta óli ruuvattu putki irti, en oikeen tuolle laatikolle löytänyt kiinnityskohtia,vaikka hetken siinä mietsikelin ja tosiaan mitä kaikkea siihen läpiviennin kohdalle tulee
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Katselin taas tuota antenni rypäskääni,kun edellinen on aloittanut sen kunnostamisen ja minä nyt yritän kuvitella, että onko siinä kaikki osat vai olisiko jopa liikaakin. Tuosta, että onko liikaakin, niin kuuluuko siinä isossa putkessa olla jotain siellä yläpäässä, kun sen pitäisi silleen olla tyhjä antennista.Siellä on nyt isomman sisällä noin 4cm putki siellä yläpäässä ja muutama milli ihan ylhäältä ilman sitä sisällä olevaa pikkuputkea, taisi olla melkoinen selitys :D .Minulla on vanhan antennihässäkän se juuriosa eli hieman valkoista muovia ja sitten tumppi sitä kiiltävää ja se kiiltävä mahtuu juuri sen ison putken sisällä olevaan pienempään putken pätkään mutta valkoinen muovi osa ei mahdu,jos silleen päin noin niinkuin ihmetteleen. Uudessa osassahan on sellainen pätkä ja siinä yhdessä kohtaa jenkat ja antakaahan nyt sitten vinkki, että olisiko se sisällä oleva putken pätkä juuri se ,että se olisi siellä sisällä jenkalla vielä kiinni eli katkennut silleen hauskasti.Jos näin ,niin sitten tämä homma jotenkin hahmottuu minulle. No olisiko jollain sitä lapivientikumia ylimääräisenä,kun se tuosta minulta on aika väljä eli jos siihen se pikku mutteri pitäisi kiristää,niin paljon puuttuu sitä kumia siitä kumin yläosasta. Kyllä vaan , melkoista selittämistä.
Mahtoikohan tuosta saada mitään tolkkua
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

supersepe kirjoitti:Katselin taas tuota antenni rypäskääni,kun edellinen on aloittanut sen kunnostamisen ja minä nyt yritän kuvitella, että onko siinä kaikki osat vai olisiko jopa liikaakin. Tuosta, että onko liikaakin, niin kuuluuko siinä isossa putkessa olla jotain siellä yläpäässä, kun sen pitäisi silleen olla tyhjä antennista.Siellä on nyt isomman sisällä noin 4cm putki siellä yläpäässä ja muutama milli ihan ylhäältä ilman sitä sisällä olevaa pikkuputkea, taisi olla melkoinen selitys :D .Minulla on vanhan antennihässäkän se juuriosa eli hieman valkoista muovia ja sitten tumppi sitä kiiltävää ja se kiiltävä mahtuu juuri sen ison putken sisällä olevaan pienempään putken pätkään mutta valkoinen muovi osa ei mahdu,jos silleen päin noin niinkuin ihmetteleen. Uudessa osassahan on sellainen pätkä ja siinä yhdessä kohtaa jenkat ja antakaahan nyt sitten vinkki, että olisiko se sisällä oleva putken pätkä juuri se ,että se olisi siellä sisällä jenkalla vielä kiinni eli katkennut silleen hauskasti.Jos näin ,niin sitten tämä homma jotenkin hahmottuu minulle. No olisiko jollain sitä lapivientikumia ylimääräisenä,kun se tuosta minulta on aika väljä eli jos siihen se pikku mutteri pitäisi kiristää,niin paljon puuttuu sitä kumia siitä kumin yläosasta. Kyllä vaan , melkoista selittämistä.
Mahtoikohan tuosta saada mitään tolkkua
Laitas kuvaa mitä kaikkea osaa sulla on? Mulla on tuolla tuon aikakauden hirsmanni.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

https://picasaweb.google.com/1154086459 ... directlink

Sain juuri kuvavastaavani ottamaan ja laittamaan kuvat tänne.Tuo läpivienti kumi on mielestäni yläosastaan jo liian iso eli siitä kait vaan on tavaraa ajan saatossa kadonnut ja sitten siinä yhdessä paksun putken kuvassa näkyy, että siellä sisällä on tavaraa mutta pitäisikö saada pois, ennen uuden asennusta ja onko tuo yksi pitkä uhuehko putki ylimääräinen, kun en tiedä ,kun en ole tätä purkanut. Olisiko tuolla pitkällä osuellä yritetty saada sitä sisällä olevaa ehkä ylimääräistä putken pätkää pois :D
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

supersepe kirjoitti:https://picasaweb.google.com/1154086459 ... directlink

Sain juuri kuvavastaavani ottamaan ja laittamaan kuvat tänne.Tuo läpivienti kumi on mielestäni yläosastaan jo liian iso eli siitä kait vaan on tavaraa ajan saatossa kadonnut ja sitten siinä yhdessä paksun putken kuvassa näkyy, että siellä sisällä on tavaraa mutta pitäisikö saada pois, ennen uuden asennusta ja onko tuo yksi pitkä uhuehko putki ylimääräinen, kun en tiedä ,kun en ole tätä purkanut. Olisiko tuolla pitkällä osuellä yritetty saada sitä sisällä olevaa ehkä ylimääräistä putken pätkää pois :D
Mulla kyllä erilainen antenni. Siinä on paksumpi putki näkyvissä ja ohuempaa ei näy missään. Paksumman yläreunassa maadoitusjohto kuten tuossa ja semmoinen tähtimäinen peltilärvähässäkkä ja sitten se kumiläpivienti.

Jaa, oisko tosiaan "työkalu" tuo ohuempi putki ja mahdollisesti siellä on edellisen sisustasta pätkä sisällä tai sitten tuossa on omatoimisen virittelyn työjälkiä kun ei näytä plug and play hommalta.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Kaveri oli ostanut tuon uuden systeemin vaihtaakseen mutta jos siellä on sisällä jotain, niin ,niin :D , kun en ole koskaan tällaisen kanssa pelannut eli kuuluukohan siellä olla kuten kuvassa näkyy vai sitten ei kuulu, sittenhän siinä on pikkupätkä vanhaa antennijuttua irrallaan, nämä vaan nyt on kaikki mitä minä sain antenniprojektista mukaan kun auton ostin :oops:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Nyt tein sellaisen tempun, että raakasti vaan viilailemaan sitä oletettua ylimääräistä juttua sieltä isosta putkesta pois ja silleen varovaísesti ja siinä kohtaa sitten lopetin viilaamisen, kun juuri ja juuri alkoi kierrettä havaitsemaan ja enempäähän ei parane viilata, muuten kierteet on lattialla :wink: ,sitten reilun kokoista meisseliä sisälle ja kääntelemään ja kaskummaa, oli sen verran ohueksi mennyt siitä yhdestä putken kohtaa, että sen oli antauduttava minulle ja sieltähän se joutilas pätkä tuli pois ja nythan sinne mahtuu tämä uusi antenni kaikkineen ja kierteetkin toimii mutta mitä kuuluu olla läpivientikumin ja kiristävän pienehkön mutterin välissä, meinaan kun se minun läpivientikumin yläosa on sellainen, että mutteri menee siitä kyllä hulahtaen läpi. Pitääkö siinä olla sellainen osapallon muotoinen lätyskä. No mistä niitä sitten saa :oops: , jos sellainen siihen kuuluu, niin voi olla jossain tai muuten sitten ei kun on siitä katkennut tai mitä lie tapahtunut,kun oli siellä sisällä jumissa
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Laitetaan tähän hieman selvempi kysymys eli onko sähkö antennin läpivientikumin ja kiristysmutterinvälissä joku metalliläpyskä :oops:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuossa olis ny tollasia osia, ja tää on vanahempi malli (alumiini kuorinen)

Kuva

ja tää on vähän nuorempi :wink:

Kuva

ittellä on tälläin kiinni :wink:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Minulla on tuo alempi versio mutta läpivientikumissä melkoinen reikä siinä yläosassa,......, piti ottaa tuossa välissä vielä käteen tuo antenni, niin kumin reikä yläpuolella yhtä iso kuin alapuolella mutta selvästi huomaa, että se yläosa on saanut siipeensä minulla, tuossa sinin kuvassa ei tosiaan ole mitään metalliläpyskää, mihin muuten tuo mutteriputki silleen sitten kiristää.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Millainen reikä sinulla on tuossa läpivientikumin yläosassa, pitääkös tuota laatikkoa muuten jotenkin sisältä huoltaa ,rasvata tai jotain ja entä se vakoinen pitkä hammaspiiska. miten päin kuuluu laittaa ne hampaat :oops:
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

touhottaja kirjoitti:tuossa olis ny tollasia osia, ja tää on vanahempi malli (alumiini kuorinen)

Kuva

ja tää on vähän nuorempi :wink:

Kuva

ittellä on tälläin kiinni :wink:
Kävin Vehosta tilaamassa tuon alimmaisen kuvan tiivisteen, eikä siihen tosiaan sitten enempiä kuulu ja muuten perjantaina aamusta tilasivat saksasta sen pitkän ilmanotto´haitariputken ja maanantai aamusta klo 8.00 tuli viesti että saa hakea, nopeaa toimintaa saksan pojilla tai kuka nyt sitten oli nopea.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Antenniin olisi nyt kaikki osat ja nyt tiedän miten päinkin se sinne takapoksiin tulee mutta kokeilin sähköä pelkkään laatikkoon ja kyllä se hurisi koko ajan, no sammuuko se sitten vasta kun siellä on sitä vakoista hammasjuttua sisällä ja miten päin se sinne kuuluu sujautella ja onko siinä jotain muutakin, etten riko.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

supersepe kirjoitti:Antenniin olisi nyt kaikki osat ja nyt tiedän miten päinkin se sinne takapoksiin tulee mutta kokeilin sähköä pelkkään laatikkoon ja kyllä se hurisi koko ajan, no sammuuko se sitten vasta kun siellä on sitä vakoista hammasjuttua sisällä ja miten päin se sinne kuuluu sujautella ja onko siinä jotain muutakin, etten riko.
Jos samanlainen kuin tutkimissani w124 ja w202 niin se näyttäisi olevan ajastettu. Siinä on n. 10 sekunniksi tai enemmänkin noin 1A virta tarjolla ja se joko menee siinä ajassa sisään/ulos tai sitten jää ajan loppumisen takia ulos jos jumissa. havainnot perustuu jumittavan antennin tutkailuun. Nyt on korjattu mutta ei ole tässä autoa vieressä että vois testata.

Jos siellä on mitään anturiin viittaavaa niin sitten on rajat siellä, pitäisi kyllä nähdä ne jos oot sen purkanu.
supersepe
Viestit: 699
Liittynyt: 14.4.2008 8:07
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja supersepe »

Tuo viive juttu varmaan ok ajatus. sain systeemin toimimaan kerran ja sitten rätinää ja kansi uudelleen auki ja poikkihan ruoto oli, kerroin tuossa edellä, että kaikki osat olisi ja niin onkin mutta kun olen saanut auton mukana puretun, niin enhän hölmönä hoksannut että se yksi ohuehko putki kuuluu sinne laatikon ja paksun putken sisään ohjuriksi ja nyt kun sitä ei siellä ollut,niin tunkin ruodon lopun sinne jonnekin ja naps poikki :D , no joo hieman mutta tästä sitten minä opin ja joku muukin voi saada jotain vinkkiä. millä noita nyt sitten liimailee, liimoista suht huonoja kokemuksia :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”