Bensapumpun rele ässään/ ei ostetakaan, tinasin kuntoon

Vastaa Viestiin
HVM

Bensapumpun rele ässään/ ei ostetakaan, tinasin kuntoon

Viesti Kirjoittaja HVM »

Semmonen alako nyt piiputtamaan, enkä viiti aukoa entistä ennen kun on uus hommattuna. Mistä saa ja mitä maksaa? Kurkkaako joku EPC:läinen osalle numeron?

Alustanro: WDB1260351A485652.

Omasta releestä on kulahtaneet merkinnät mäkeen. :shock:

Saa tarjota, kiitos!
Viimeksi muokannut HVM, 02.4.2007 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

:supersad:

No se rele saattaisi olla kenties sama kuin muissakin museoromuissa?

:supersad:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Onko se tuo #137? (Ei muista ku oli vähä simassa.)
Jos oli, niin se on 0035450105 FUEL PUMP CUT-OFF

Kuva
Pro HVM
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Ootko Kokeillut.... :lol:
Laittaa ilmoitusta tänne? :wink:
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi: Tuon 137:n kun nyppää pois niin auto jatkaa laukkaa. :shock: Oisko se tuo 146?

Audimies: :ttu: :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Hää! Sain sen verran selvää että 146:n neljä viimeistä numeroa on 0105, eli tuota osaa siis haetaan. Käykö muista siivilöistä? Käy. :idea:

Myykää heti, tai pierasen nenään! :protest:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

eBaystä löyty juttua: The Mercedes part # is 002-545-1605. 003-545-1805 & 0105 also work for that application.
Will fit all 1986 - 1989 Mercedes 420SEL, 560SEC & 560SEL
Eikä tietenkään lähetä eurooppaan. Punaniskah*mot.

Katoppa niitä relehiä oikeen ajatuksen kanssa, 146 on ilmastoinnin rele. Puusilmä

Olihan siinä releen päällä numerot, vai eikö ollu?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

No sitten tässä siivilässä on releet eri järjestyksessä kuin mitä tuossa kuvajaisessa. Oikeanpuolimmaisessa releessä seisoo "8-zyl Teresa Orlowski _KLIMAX_", eli käsittääkseni ilmastointi, ettei Teresan aromipesä käryä niin vinkeälle kun taka...anteeksi sähköisellä ja lämmitettävällä nahka-takapenkillä laitetaan melaa mekkoon? :idea: Tuossa kuvassa kun ei releissä numeroita ole, ne on siun lahossa puupiässäs. :(

Mutta kiitokset kumminkin tiedoista. :lol:

Ainiin. Ilmastoinnin releessä on numerot 002 545 18 05 ja pumpun releestä Himmler(?) on hieronut ne pois. Neljä viimeistä näkyy hämärästi, niinku jo sanoin. Ne on ne 16 05, ja rele on kuvan paikalla 146. :twisted:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Eihän se maksa uutenakaan kun vaivaset parisataa :lol: , käytetty voi olla jo terminaalivaiheessa sekin.

201 köseen jouduin ostamaan, ja "mansikoilla selvis" :wink:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Benzo kirjoitti:Eihän se maksa uutenakaan kun vaivaset parisataa :lol: , käytetty voi olla jo terminaalivaiheessa sekin.

201 köseen jouduin ostamaan, ja "mansikoilla selvis" :wink:
Hyvä tieto tämäkin, kiitos. :D Eihän tuo onneks kallis oo, sitä oppii nääs laittamaan asiat mittasuhteisiin kun talven näitä romuja korjaa. 8)
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

HVM kirjoitti: pumpun releestä Himmler(?) on hieronut ne pois. Neljä viimeistä näkyy hämärästi, niinku jo sanoin. Ne on ne 16 05, ja rele on kuvan paikalla 146. :twisted:
No oliskose se sillon koko numeroltaan tuo: 002 545 16 05 ?
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Rässi66 kirjoitti:
HVM kirjoitti: pumpun releestä Himmler(?) on hieronut ne pois. Neljä viimeistä näkyy hämärästi, niinku jo sanoin. Ne on ne 16 05, ja rele on kuvan paikalla 146. :twisted:
No oliskose se sillon koko numeroltaan tuo: 002 545 16 05 ?
Niin? :shock: Se tässä nyt kummastuttaa -jos kyseessä on pumpun rele jossa lukee "8 zyl Klima"- että miksi auto ei sammu jos releen nyppää hiiteen? :shock:

Ostattaako se nyt kaikki releet mitä pannuhuoneesta löytyy? :idea: Minkä takia ne numerot pitää olla siitä toisesta releestä poissa, ja Himmleriäkään ei saa enää edesvastuuseen! :evil:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No sammuuko se siitä toisesta sitten? Sammuu vissiin, ku sitähän sitä sillon pieksettin.
Niinku mietuossa ylempänä jo totesin,että ainaki kolomella eri numerolla löytyy.
Saat*naonkohamulla menossamuutennäppiksestävälilyönti rikki?
Pro HVM
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

kauanko se kävi ilman relettä?

käsittääkseni letkuissa on kovempi paine kuin mitä itte järjestelmässä.Että miksei se hetken voi käydäkkin ilman bensapumppua...

olisko sen releen merkki joku klima.Kummallista jos releehen merkattu mitä ohjaa... :roll:
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuossa R*ssän sivulta kopsattuna nuita numeroita:

137 A0025453305 0025451605 - RELAY *038
137 A0025451605 0035451805 - RELAY
137 A0035451805 0035450105 - RELAY
137 0035450105 001 RELAY FUEL PUMP CUT-OFF *087
137 0035452505 001 RELAY FUEL PUMP SHUT-OFF; ONLY APPLICABLE TO RETROFIT/CATALYST VEHICLES *088
146 0025451805 001 RELAY REFRIGERANT COMPRESSOR

Kauhian palijon tuo 146 vaikuttas olevan ilimastoinnin kompuran rele.
Ja meleko vankasti 137 haisoo pensapumpulle.
Noon tuossa ainaki nuita numeroita mitä voi kooklelle syöttää
Onko se Himmler(?)-rele minnepäin ylijännitesuojareleestä?

Niko: laulu loppu kai samantien kun pumppu vaikeni.
Kyllä se pittää uskoa että Kiim... *köh* Klima meinaa ilimastointia.
Pro HVM
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tak, Rässi!

Ensin on ylijännitesuoja, sitten kliimax ja sitten se josta on numerot kulahtaneet. Nyt on tuumattava, mutta auto kävi kuitenkin noin 10sek ilman relettä ennen kuin tuikkasin sen takaisin. Siis sen kliima-releen. :idea:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Se bensapumpun rele on sitten se, jossa ei lue "Klima 8 zyl." :idea: Jäin äsken kolmeen kertaan tien päälle - kopistelemalla pääsin kotia saakka, revin releen saman tien irti, auki ja pöydälle. :evil: Yksi releen jalan tinaus oli murtunut :arrow: uusi tinaus ja taas mentiin. :idea:

Täson kuva releestä:

Kuva

Jos en olisi tällainen huipputiedemies, sanoisin "no onhan p*rkele muuten pumpulla monimutkainen rele...", mutta näin ollen en sano. :shock:

Otin kuvan murtuneesta tinauksestakin, mutta se karisi kamerasta vissiin tallin lattialle? :shock: No se vika oli kumminkin tuon keskimmäisen ison releen yhdessä jalassa.

Kiitokset Janille ja Rässille! :beerhug:
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Juurikin samaisessa kohdassa oli W201 releessä vika.
Juotos murtunut tinasin kuntoon ja hyvin toimi.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

On kyllä nätti kuva :shock: 8)

Uskaltaako muuten kysyä oliko tuossa vika ettei sillon talvellakaan suostunut toimimaan :kakka:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

AM kirjoitti:On kyllä nätti kuva :shock: 8)

Uskaltaako muuten kysyä oliko tuossa vika ettei sillon talvellakaan suostunut toimimaan :kakka:
Kuva on taattua EBT-laatua. 8) Kun lukaiset läpi Zum Teufel :shock: -topikin huomaat, että siellä sanotaan pumppujen pyörivän ja bensaa koneelle tulevan. Kipinä oli siis kateissa. Mahtas muuten harmittaa. :shock:

Autohan heräsi uudella boksilla välittömästi. :idea:
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Mitenkä sait muuten kuoren auki, kun se näyttää ihan kiinteeltä yhtäpuuta mötikältä :roll:

vai sovelsitko sitä leikkaa ja liimaa tekniikkaa samalla lailla miten piolokian tunnilla sammakoita availtiin 8)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Benzo kirjoitti:Mitenkä sait muuten kuoren auki, kun se näyttää ihan kiinteeltä yhtäpuuta mötikältä :roll:

vai sovelsitko sitä leikkaa ja liimaa tekniikkaa samalla lailla miten piolokian tunnilla sammakoita availtiin 8)
Mattopuukolla silikonit pois ja meisseli väliin. Noin 10sek. homma. :wink:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti:
Benzo kirjoitti:Mitenkä sait muuten kuoren auki, kun se näyttää ihan kiinteeltä yhtäpuuta mötikältä :roll:

vai sovelsitko sitä leikkaa ja liimaa tekniikkaa samalla lailla miten piolokian tunnilla sammakoita availtiin 8)
Mattopuukolla silikonit pois ja meisseli väliin. Noin 10sek. homma. :wink:
Onneksi olkoon. :shock:
big jopo
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

AM kirjoitti:On kyllä nätti kuva :shock: 8)
Oli, mutta tarkkuus oli mitä oli. Ei nääs uskaltanu näyttää sitä tolkutonta tinapalloo minkä tursi siihe . Tahikka emäntä riuhto sitä Pentikin omenakuppia. Että siinä ei kaikkee kuvata. :justiina: Joku komentoha sitä sielläkkii pittää olla. :wink: Ähä, ähä :lol:
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 02.4.2007 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VALMET 5oo -69
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Niin niin, siellähän on niiden koskettimien puoleisessa päädyssä musta silikoniliima, se poijes, ja kampeemaan :idea:

Olispa ite sillon uskaltanu kokeilla ja tutkia sitä härveliä, niin ois säästäny 190€ :supersad: , mut ku se näytti siltä, että olis hajotettava, eikä tienny mistä uskaltaa ettei säre sisältä mitään, mutta mielessä se kävi :twisted: toihan kannattas laittaa vaikka johonkin niksikuksi pirkkaan toi ohje kuvan keralla (mekka) :beerhug:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti: Ei nääs uskaltanu näyttää sitä tolkutonta tinapalloo minkä tursi siihe . Tahikka emäntä riuhto sitä Pentikin omenakuppia.
Ei tullu tolokutonta tinapalloa, sulattelin ainoastaan entiset tinat uudelleen. :ope:

Emäntä on töissä, mie tässa laittelen lihamureketta ja pottumuusia sekä kastiketta, sitten painun päväunille jotta jaksan huitasta emäntää suoleen kun se tulee duunista. :ope: Siinä ei paljon Pentikin aniskuppien riuhtomiset paina kun pyöräytän etusormella voimakassuolaista voita rupareikään ja....:idea: Pitääkin muistaa ottaa voi jääkapista lämpeämään. :idea:

Tässähän aletaan päästä tyhmästä releen korjauksesta itse asiaan. :idea:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Tuo kuvahan on ihqua impressionismia :idea: 8) :lol:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Benzo kirjoitti:mut ku se näytti siltä, että olis hajotettava, eikä tienny mistä uskaltaa ettei säre sisältä mitään, mutta mielessä se kävi :twisted: toihan kannattas laittaa vaikka johonkin niksikuksi pirkkaan toi ohje kuvan keralla (mekka) :beerhug:
Samaa epäröin itsekin, onneksi Jani sanoi että anna mennä vaan. Hyvä kun sanoi, jäi muutama eku enemmän muuhun joutavaan. :D Tosiaan aukeaa todella helposti tuo rele, menee jopa kasaankin ihan kliks-kloks. :idea: Uutta silikonia saumaan ja taas mentiin.

Voishan tuon vinkin vaikka Mekkaan illasta tuupatakin. :idea:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 sähkö”