500sel abs - done!

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

500sel abs - done!

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Hiljalleen 500 etenee (ehkä tänä kesänä valmiiksi) mutta muutama pähkinä joita en ole saanut ratkaistuksi.

ABS-temppuilee vieläkin. Valo syttyy kun lähtee ajamaan ja vauhti nousee yli 10km/h. Viittaa anturiin, eikö niin?

ABS-anturit on kahteen kertaan putsattu. Tosin kehän hammaspintoihin ei ylety takakautta ja en ole alkanut purkamaan koko hoitoa.
Ylijänniterele on kokeiltu uudella (uusi oli 6-napainen 201 alkuinen, vanha on 4-napainen, ei vaikutusta abs-valoon)
Jarrutlevyt uusittu taakse, palat joka satulaan ja jarrut ilmattu.
Uusi 70amp akku, joten jännnitteen pitäisi pysyä.
Jarruvalokytkin uusittu, toimii moitteitta

Loppuviikosta huoltomiehen kanssa avataan ABS-pumppu, kokeillaan suoraan virralla, alkaako pumppu pyörimään. Huoltomiehen veikkaus oli siis jumissa oleva ABS-pumppu.

Alkaapi ideat loppua. Ja osaako kukaan sanoa varmasti, pitääkö ABS-valo nollata. Jotkut sanovat, ettei näin vanhoissa ole vikamuistia, jotkut sanovat että pitää nollata.

Kuva
Viimeksi muokannut Erew126, 05.6.2015 8:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
Avatar
Wiqqo
Viestit: 609
Liittynyt: 27.8.2013 1:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Wiqqo »

Eheeekait näissä mittää tuommosia turhuuksia olekkaaan, kuin "vikamuisti" 8)

Usiamassa topikissa tullu kyllä luettua nuista absivioista, mutta onko kokkeiltu toisilla antureilla? Aikasemmin enoo kuullu, että tuo pumppu olisi jummiinkaa menny..
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Vänkärin puolen anturi oli ruostunut kiinni ja oletin sen aiheuttavan vian. Kaivoin anturin ulos, puhdistin ja pistin uuden tilalle mutta ei auttanut.

Ei viitsisi vain "kokeilla" uusilla antureilla, koska tosiaan maksavat melkoisesti.

EDIT. niin ja tämähän oli siis seissyt 4.5 vuotta ennekuin otin työn alle.
w126 300SE 1986
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

auto pukeille, kaveri pyörittää rengasta ja sinä mittaat ohmit antureista. Muista myös heilutella johtoja, paljastuu rehelliset katkokset johdosta myös jos anturi muuten lukee loogisesti.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Voltit
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Käytin auton takapään pukeilla ja lähdin ajamaan paikallaan. ABS valo ei syttynyt vaikka nopeusmittari näytti 50km/h. Eli takapää taitaa olla ok.

Tämän jälkeen otin molemmat etuanturit irti konehuoneen liitoskohdasta ja lähdin ajamaan. Valo syttyi kun nopeus nousi sinne 10km/h. Vänkärin etuanturi on vaihdettu viime kesänä joten kuskin anturiin tämä johtaa. Mittasinn yleismittarilla ja 1.343 näyttää uusi anturi, kuskin anturi ei värähtänyt millään alueella nollasta ylöspäin.

Perkele.
w126 300SE 1986
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Noniin, päästiinpä tässäkin projektissa loppuun! Leima vielä puuttuu, mutta eiköhän se järjesty!

Kuskin ABS-anturi oli siis vikakohde. Tähän remonttiin piti nyt sitten

- puhdistaa kaikki tunnistimet kahteen kertaan
- vaihtaa vänkärin kiinni ruostunut anturi
- ilmata jarrut kahten kertaan
- vaihtaa kaikki sulakkeet
- testauttaa ylijnniterele
- vaihtaa kaikki polttimot ja jarruvalokytkin
- aukaista ABS-boksi ja puhistaa releet, venttiilit ja johdot
- uusia akku

Kuva

Eilen oli yleinen puunauspäivä. Onneksi aurinko helli, auto sai pesun ja vahauksen Tänään olisi vuorossa penkkien pesu homepesuaineella ja kuivaus auringossa.

Kuva
Kuva
w126 300SE 1986
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 jarrut”