ABS 126

Vastaa Viestiin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

ABS 126

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minkälainen on abs jarrujen toiminta periaate :idea: kaavio kuva tai hyvä selostus :idea:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Tuommosen linkin sain tenavan abseja hämmästellessä: http://www.carsoft.ru/avtorepair/absmb190e.pdf

Edit: Kas eikö se sivu pelaakkaan enää?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän tuosta ota selevää etes apteekkarikaan :roll: taitaa olla jotain siansaksaa kirjotus :idea:
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

Lyhykäisestikin selitettynä niiden toimintaperiaate on monimutkainen..
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hanniball kirjoitti:Lyhykäisestikin selitettynä niiden toimintaperiaate on monimutkainen..
EI SITÄ IHAN NOIN TARKKAAN OLIS TARVINU SELITTÄÄ :twisted:
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

voinhan tässä jotain kertoa...

kun painetaan jarrua ja pyörä on menee lukkoon :arrow: pyörissä olevat anturit ilmoittaa keskusyksikölle tilanteen :arrow: ecu ohjaa pumppua ja vähentää jarrupainetta pyörästä(tuntuu polkimen tärinänä) :arrow: ja lisää painetta polkimella :arrow: taas sama juttu..

kelpaako..
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hanniball kirjoitti:voinhan tässä jotain kertoa...

kun painetaan jarrua ja pyörä on menee lukkoon :arrow: pyörissä olevat anturit ilmoittaa keskusyksikölle tilanteen :arrow: ecu ohjaa pumppua ja vähentää jarrupainetta pyörästä(tuntuu polkimen tärinänä) :arrow: ja lisää painetta polkimella :arrow: taas sama juttu..

kelpaako..
totta helkutissa kelpaa :idea: olisin halunnut myös oikean kaavio kuvan systeemistä :!: tuon kyllä tiesinkin jo :P
mutta jos jollakin olis oikein kuva :D
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

kuva löytyis varmaan jostain oppaasta..itsellä olis jotain koulujuttuja niihin liittyen mutta kun ei oo skanneria :supersad:

oletkos katsellut sitä näävänmunaa.. :help:
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hanniball kirjoitti:kuva löytyis varmaan jostain oppaasta..itsellä olis jotain koulujuttuja niihin liittyen mutta kun ei oo skanneria :supersad:

oletkos katsellut sitä näävänmunaa.. :help:
mun kouluaikoina ei etes ollu mitään puhettakaan apseista ei ollu kun kaks piirijarrut vuonna -68
hetkinen, nyt olen unohtanut onko se sellanen yks kääminen vai kaks kääminen,tossa mun luovuttajassa olis yks kääminen kun on automaatti ilmastointi :roll:
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

no niin pitihän se arvata mulla on kaks käämiä ja molemmat pimeinä.. :nocando: noh onneksi on asennettu hana letkuun jottei kuski paistu..pitääkö se tilata sitten uusi..
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
Avatar
hanniball
Viestit: 317
Liittynyt: 26.3.2007 9:39
Paikkakunta: holy lake

Viesti Kirjoittaja hanniball »

milainen hommeli se olis tuohon heittää ilmastointi :idea: ..taitaa olla helpoin unohtaa.. :pope:
Hannu
-Mesen Linttaklubi-
Ajokit
Mercedes-Benz w126 300SE
työsuhde taksi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

touhottaja kirjoitti:eihän tuosta ota selevää etes apteekkarikaan :roll: taitaa olla jotain siansaksaa kirjotus :idea:
No siellä oli ihan lontooksi selevitettynä se aihe ja jotahi kuviaki, vaan ei se sivu ennee näköjään toimi.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

hanniball kirjoitti:milainen hommeli se olis tuohon heittää ilmastointi :idea: ..taitaa olla helpoin unohtaa.. :pope:
no eihän siinä iso homma ole :D
keskikonsoli irti,kojelauta pois,sähköjohtojen laitto sulake rasiaan ja laitteisiin,kuivaajan laitto, letkut,lauhutin,komressori,keskikonsolin panelin vaihto,releet :roll: tässä ihan pikkusen :idea:niin ja vanha lämmityslaite pois ja toinen tilalle ja venttiilin vaihto :idea:
puran kohta puoliin itteltä ilmastoinnin pois :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:eihän tuosta ota selevää etes apteekkarikaan :roll: taitaa olla jotain siansaksaa kirjotus :idea:
No siellä oli ihan lontooksi selevitettynä se aihe ja jotahi kuviaki, vaan ei se sivu ennee näköjään toimi.
eipä aukee ei :cry: no eiköhön se kuva ja toiminta periaate seloste jostakin löydy :?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Minä kun olen kuitenkin sen verran vanhan koulukunnan mies, että en luota cd-levyihin, tikkuihin, kovalevyihin saati venäläisiin nettisivuihin, niin otin ja tulostin sillon sen jutun. Jossain arkistossa se mulla pitäsi vielä olla, jos löyän paperit, ja saan uuden tietokoneen laiteltua toimintaan, niin voisin kokeilla skannata ja postata niitä liuskoja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Minä kun olen kuitenkin sen verran vanhan koulukunnan mies, että en luota cd-levyihin, tikkuihin, kovalevyihin saati venäläisiin nettisivuihin, niin otin ja tulostin sillon sen jutun. Jossain arkistossa se mulla pitäsi vielä olla, jos löyän paperit, ja saan uuden tietokoneen laiteltua toimintaan, niin voisin kokeilla skannata ja postata niitä liuskoja.
eiköhän se siitä järjesty :idea:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Easy Rider kirjoitti:Minä kun olen kuitenkin sen verran vanhan koulukunnan mies, että en luota cd-levyihin, tikkuihin, kovalevyihin saati venäläisiin nettisivuihin, niin otin ja tulostin sillon sen jutun. Jossain arkistossa se mulla pitäsi vielä olla, jos löyän paperit, ja saan uuden tietokoneen laiteltua toimintaan, niin voisin kokeilla skannata ja postata niitä liuskoja.
no mikä maksaa :?:joko olet paperi lappuset löytänyt :?: vaikkei tässä mikään kiire olis ,rojektikin on vielä alottamatta :oops:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Oho ehä mie oo muistanu. :oops: Vaan enpähäntä ole kokkeillu skanneriakkaan. Täytyy pittää homma korvantakusilla. Paperit on vissiinni töissä, skanneri kotosalla. Ite yleensä jossain muualla.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Vieläkö on tarvetta ABS-tietoudelle? Onko sulla WIS? Meinaan että riittääkö sen tiedot?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ee500 kirjoitti:Vieläkö on tarvetta ABS-tietoudelle? Onko sulla WIS? Meinaan että riittääkö sen tiedot?
on, on tarvetta :D mikä WIS :?:
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

WIS on Mersun korjaamokäsikirja tai miksi sitä nyt kutsutaan. Siinä tuntuis olevan melko paljon asiaa 126:n ABS:stä kaavioineen. Englanniks tosin., mut kuvat on suomeks :wink: . Mitenhän noita nyt sitten sais sulle? Toi on siis DVD-versio.
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Kun en näköjään saa (osaa) lähetettyä tuota sähköisesti, niin jos tuntuu et tuosta olis apua (hydrauliikkakaavio, osien sijaninnit ym. mutta ei sähkökaaviota), niin lähetä esim. yv:llä osoitetieto, niin voin laittaa paperit postiin.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ee500 kirjoitti:Kun en näköjään saa (osaa) lähetettyä tuota sähköisesti, niin jos tuntuu et tuosta olis apua (hydrauliikkakaavio, osien sijaninnit ym. mutta ei sähkökaaviota), niin lähetä esim. yv:llä osoitetieto, niin voin laittaa paperit postiin.
kiitos kovasti :D yv:t lähetetty :idea:
ee500
Viestit: 21
Liittynyt: 15.5.2007 16:46

Viesti Kirjoittaja ee500 »

Yritin lähettää YV, mut ei onnistunu kai sekään. Näyttää et on lähtevät-kansios eikä lähetetyt-kansios. Mut paperit on postis kuitenkin!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 jarrut”