Käsijarrun poljin on löysä

Vastaa Viestiin
Avatar
Erew126
Ässämies
Viestit: 389
Liittynyt: 22.10.2005 18:13

Käsijarrun poljin on löysä

Viesti Kirjoittaja Erew126 »

Josko koittaisi tolle keksiä jotain kun on aikaa nyt:

Eli, käsijarru kun kiristettiin, niin poljin oli tiukka, mutta kerran tai kahdesti kun käsijarrua käytti, niin poljin löystyy ja on aina sen verran löysä, että mittariston valo palaa punaisena.

Mitenköhän tuon saisi kestämään kireänä "pikkuisen" pitempään?
w126 300SE 1986
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Tuohan on ihan suoraan Kaapon lossin vaiva. :x
Mikäs sillä nyt oli?? Jarrukilpikö oli niin ruosteessa että jouset repi uutta uraa aina käsijarrua käyttäessä vai kuinka?
Minen niin muista. Kaapo saattaa kohta kertoa.
® Mesen linttaklubi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Eikös ässissä ole sille käsijarrupolkimelle omaa vetojoustaan siellä (Rummuille menevien vaijerien yhtymäkohdassa / itse polkimessa)? Sehän pitää polkimen yläasennossa vaikkei vaijereita takapyöriin olisi lainkaan...

Jos se on mennyt poikki?

Edit:
Onhan siellä, kaksikin kipaletta:

Klik

(Numerot 8 ja 185).
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
mitu
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 1:02

Viesti Kirjoittaja mitu »

Olisiko jollain noita kuvia/vastaavia?

Omassa siis sama ongelma, eli käsijarrun poljin ottaa löysää juuri sen verran, että merkkivalo paistaa iloisesti.

Käsikopelolla en ole jousia löytänyt, joten apu olisi tarpeen.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mitu kirjoitti:Olisiko jollain noita kuvia/vastaavia?

Omassa siis sama ongelma, eli käsijarrun poljin ottaa löysää juuri sen verran, että merkkivalo paistaa iloisesti.

Käsikopelolla en ole jousia löytänyt, joten apu olisi tarpeen.
etkä sitten käskopelolla löyväkkään, ainakaan polokimesta, se koko poljin syteemi irti, sitten vasta näät sen palautus jousen, jos se on ihan hilikkua vaille että pallaako vai ei, niin sääjä se seisonta jarru sieltä jarrulevyn rummusta ja samlla tarkistat onko vaijereiden palautus jousi vielä tallella, kardaani tunnelissa :wink:

http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... ruremontti
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

eikö näy palautusjousta kun ottaa alamuovin irti ja lampulla tähyilee sinne polkimen taakse? monesti katkeavat nuo jouset ja siksi ei poljin palaudu yläasentoon
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Roobert kirjoitti:eikö näy palautusjousta kun ottaa alamuovin irti ja lampulla tähyilee sinne polkimen taakse? monesti katkeavat nuo jouset ja siksi ei poljin palaudu yläasentoon
jaa monesti, en kyllä allekirjota tuota mulla ei ole kertaakaan katkennu kymmenen vuuen aikana ja tullu viä muutama purettua ja kaikissa ollu ehjä jousi :wink:
kyllä se vaiva kääntyy sinne auton alle ja seisonta jarrun säätöön :roll:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

töissä tullut noita jousia aina sillon tällön uusailtua mersuihin, varsinkin vitoihin.
Avatar
jaagou
Viestit: 288
Liittynyt: 13.8.2007 18:05
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja jaagou »

ittellä sai ruuvvailla aikanaan sieltä kardaani tunnelistä sen kireelle ni loppu välkyttelyt.... :roll: kun muukaan ei auttanut.... :shock:
- Chervolet Camaro Z28
- Volvo S40
Avatar
mitu
Viestit: 10
Liittynyt: 10.11.2010 1:02

Viesti Kirjoittaja mitu »

Kiitoksia nopeista vastauksista. Onneksi vaikuttavat suht halvoilta tempuilta :)

Jospa tuota huomena kerkeäisi käydä roplailemassa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 / R & C 107 jarrut”