W211 automaatti luistaa

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

W211 automaatti luistaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pojan autossa (E270cdi farkku -04) laatikko alkanut luistamaan, nyt nelosella ja viitosella reilusti niin ettei niillä enää kiihdy vaan on kuin olisi vikatila päällä.

Öljyillä ei ole ajettu liian pitkään, ne on oikeanlaiset ja määrä oikea eikä öljy näytä pahalta.

Vaihteisto on 722.640 04 934038.

1. Onko mitään järkevää korjausta tehtävissä, ja yleensäkin mikä tuollaisen aiheuttaa ? Ei ole itsellä vastaavaa tullut eteen aiemmin. Laatikon purkaminen niin että sen joutuu irrottamaan ei ole tässä tapauksessa oikein kelvollinen vaihtoehto, sitten sama jo laittaa ehjä käytetty tilalle.

2. Mikä vaihteisto tilalle käy, jos joutuu käytetyn vaihtamaan, riittääkö että on 722.640 vai tarvitseeko niidenkään numeroiden olla samat ? Mistä malleista käypäistä löytyy ? Muiden moottoreiden perästä ?

... ja saa tarjota ehjää käytettyä vaihteistoa jos sattuu jollain löytymään, kiitos.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Just vaihdoin omaan samanlaiseen samanikäiseen purkuautosta laatikon kun kakkonen luisti. En tutkinut sen enempää kun ehjä loota oli joutilaana. Näistähän yhdistelis yhden ehjän. Ei ole hinnan kiroissa jos kiinnostaa. :toks:
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Millasilla kilometreillä tämmösiä on tapahtunut? Ihan statistisessa mielessä kyselen.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tässäpä nyt on sellainen kuvio vielä, että saattaa loppupelissä olla kyse moottorin vikatilasta. Itse en ole ehtinyt ajamaan nyt ongelman ollessa "päällä".
Oireet on sikäli omituiset että auto liikkuu normaalisti 1-2-3 mutta nelosella ja viitosella ei enää. Ohjelmoituhan se on, että olisiko sillä jotain yhteyttä epätyypilliseen käyttäytymiseen.

>Tutkitaan, ennenkuin hutkitaan :idea:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Jos jotain osia tarvit, löytyy kokonainen auto osina.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Olisko ohjelman tekijä rajoittanut vääntöä 1,2 ja 3 vaihteilla..
Vakioksi vaan ja toimii :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Tässäpä nyt on sellainen kuvio vielä, että saattaa loppupelissä olla kyse moottorin vikatilasta. Itse en ole ehtinyt ajamaan nyt ongelman ollessa "päällä".
Oireet on sikäli omituiset että auto liikkuu normaalisti 1-2-3 mutta nelosella ja viitosella ei enää. Ohjelmoituhan se on, että olisiko sillä jotain yhteyttä epätyypilliseen käyttäytymiseen.

>Tutkitaan, ennenkuin hutkitaan :idea:
Sattaa hyvinkin olla tekmistä voiman lisäyksesslä,
4, 5 kone rasittu koittaa tehdä täyttä ahto pyyntiä pidemän aikaa /syöttöä niin että menee vika tillan, myös tuo että väntöjä rajattu muilla vaihteilla
mutta jos laatikko luistelisi niin ei pitäisi ennän siitä 4 jälkeen vaihtaa vitosta vaan laatikon vika tila(jos sitä ei sitten ole joteenkin ronkittu pois sieltä)
toinen juttu on sitten jos se onkin turbini kun noilla vaihteilla luistellee niin se voisi johtu vaikka kuluneesta turbinista, vuotavasta ventili koneistosta

ihan ensimäisenä koko laatikoa en tiputtaisi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testattu ja vikakoodina
0105-001 Tarkasta rakenneosa B5/1 ahtopaineen tunnistin, signaalijännite on liian korkea
Kokeiltu tunnistinta toimivasta autosta, ei muutosta.

Vika ilmeni muutama sata kilometriä ahtimen vaihtamisen jälkeen.
Vanhassa ahtimessa oli mennyt putken tiiviste siipeen ja siitä vaurio.
Tilalle tuli käytetty ehjää samanlainen ahdin.
Säädin laitettiin entinen, ja sen asennuksessa havaittiin että tankoa olisi pitänyt hieman lyhentää (säätöähän ei ole) tai kääntää ahtimen pesää eri asentoon.
Sitä ei kuitenkaan tehty.

Auto toimi joitain satoja kilometrejä, mutta nyt se ei enää toimi. Pikkuvaihteet saattaa vetää hyvin mutta neloselle vaihtaessa kyykkää.

Vikakoodi on tallennettuna, ei pysyvä. Kun se on muistissa, Starilla ei saa toimintatestissä ahtopainetta nousemaan / laskemaan. Kun vikakoodin poistaa, testit menee oikein läpi. Ajossa taas vikatila.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”