7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
nokman
Viestit: 10
Liittynyt: 01.12.2010 12:24

7-vaihteinen laatikko oireilee pahasti

Viesti Kirjoittaja nokman »

Auto on siis E280 vm. 2006 facelift. Muutaman kerran vuodessa laatikko oireilee ja yleensä aina kesäaikaan. Ongelmat ovat seuraavia, ilmeisesti joku iso vaihde jää päälle ja auto kiihtyy hitaasti mutta nostaa vauhdin kuitenkin helposti yli sataan. Sammuttaminen ja käynnistäminen yleensä auttaa tähän vaivaan. Mutta kun sitä on tarpeeksi monta kertaa tehty niin sitten jää ykkönen tai kakkonen päälle pysyvästi ja maksimivauhti liki täysillä kierroksilla on noin 70 km/h. Voisiko olla vaan jossain jotain pientä sähkövikaa vai onko tiedossa iso remontti? Vikakoodeja antaa seuraavia 2231 (transmission control: ETC fault), 0717 (speed signal turbine) ja Rpm sensor 2 is faulty or the sensor supply has open circuit. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista. Tietääkö joku hyvää pajaa mihin se Pirkanmaan seudulla kannattaisi viedä. Vänttinen? Onko muita?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tunnistimet ovat sähköyksikössä ja sen hinta vaihtelee jonkin verran autosta riippuen, tänään tilattiin erääseen autoon ja yksikön hinta 690 euroa.
Osaa vaihtaessa pitää olla Star ja onlineyhteys jotta homma onnistuu ilman kipuilua.
oulaistenliikenne.fi
nokman
Viestit: 10
Liittynyt: 01.12.2010 12:24

Hinta-arvio

Viesti Kirjoittaja nokman »

Mikä mahtaa olla kokonaiskustannus arvio?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Autoa testaamatta en sano varmaksi että yksikkö olisi rikki, testeri näyttää testausvaiheessa onko vaihtaminen tarpeen.
Öljyt ja suodatin, pultit, tiiviste, holkki, työt lisäksi yksikön hintaan niin päädytään jonnekin 1200-1400 euroon jos yksikkö on em. vajaan seitsemänsadan hintainen.
Yksikön hinta tarkentuu auton tiedoilla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

dealer kirjoitti:Star ja onlineyhteys
Ompahan tuokin tehty vaikeaksi. Kohta näiden huolto on kotioloissa mahdotonta.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mika.T kirjoitti:
dealer kirjoitti:Star ja onlineyhteys
Ompahan tuokin tehty vaikeaksi. Kohta näiden huolto on kotioloissa mahdotonta.
Harrastelija voi puhdistaa ne pyörintänopeusanturit, niin ei välttämättä tarvi vaihtaa koko yksikköä. Korjaamolla tietenkin joutuvat pelaamaamaan varman päälle, ja vaihtavat sen yksikön että tulee kerralla kuntoon :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja teki sille kuka mitä vaan niin muistaa olla sormella koskemat liitimen napoihin ja muihin yksiköön sähköä johtaviin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
nokman
Viestit: 10
Liittynyt: 01.12.2010 12:24

Tampereen alueen pajat

Viesti Kirjoittaja nokman »

No niin nyt on soiteltu marmoritiskiä lukuunottamatta Tampereen alueen pajat läpi huonolla menestyksellä. Joko paja on heinäkuun kiinni tai ongelman kuultuaan nostavat kädet pystyyn. Koska tää vika on enemmän tai vähemmän ollut satunnainen ja kesäaikaan ilmenevä niin voisiko olla joku liitin vika tai vastaava? Ja toki vinkkejä otetaan vastaan kuka asiaa voisi Pirkanmaan seudulla tutkia.
nokman
Viestit: 10
Liittynyt: 01.12.2010 12:24

Viesti Kirjoittaja nokman »

No niin auto oli starin päässsä.

Seuraavaa tulostetta:
2231-001 Vaihteiston ohjaus EGS ON VIKAA 14
0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä

Mukavan edullinen remontti ilmeisesti tulossa.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

nokman kirjoitti:No niin auto oli starin päässsä.

Seuraavaa tulostetta:
2231-001 Vaihteiston ohjaus EGS ON VIKAA 14
0717 Rakenneosan Y3/8n1 (turbiinin kierroslukutunnistin (VGS)) signaali ei ole käytettävissä

Mukavan edullinen remontti ilmeisesti tulossa.
Eiköhän anturin voi vaihtaa. Jos sieltä on se magneettisuus hävinnyt hall-anturista niin signaali on vaimentunut, eikä vahvistin saa sitä enään kiinni.
Signaalin heikentymis ilmiö voimistuu tärinän ja suuremman lämpötilan ansiosta kesällä.
Luulisin että jostakin toisesta mersun laatikon anturiyksiköstä voi anturin myös vaihtaa tai niitä saa jostakin uusia sillä ainakin Bulgariassa joku noita korjaa.
http://m.alibaba.com/product/128430445/ ... ssion.html#
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
nokman
Viestit: 10
Liittynyt: 01.12.2010 12:24

Viesti Kirjoittaja nokman »

Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinäkuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.

Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

nokman kirjoitti:Pientä statuspäivitystä. Autossa onkin siis kaksi erillistä vikaa. Ensimmäinen vika on se vaihdelaatikon nopeustunnistin tai vastaava. Vika kuitenkin ilmenee vaihteen lukittautumisena vain kerran kesässä ja aina heinäkuussa. Vikaan auttaa vikakoodien resetointi, päätettiin korjaamon kanssa että vielä ei vaihdeta kyseistä osaa, koska vika esiintyy vaan kerran vuodessa.

Toinen vika onkin sitten hapekkaampi eikä liity vaihdelaatikkoon. Eli ajaessa voi yhtäkkiä lähteä autosta tehot ja kierroslukumittari alkaa vispaamaan. Auto kyllä liikkuu yli sataa, mutta kiihtyminen kuin hidastetusta elokuvasta. Tähän vaivaan auttaa auton sammuttaminen ja käynnistäminen uudestaan. Ongelmasta hapekkaamman tekee sen että asiasta ei jää mitään vikakoodia. Ja kyllä starin päässä on ollut. Hyviä ehdotuksia kyseiseen vaivaan otetaan vastaan.
Tätä hyytymistä myös täällä. Pitää käydä tarkistamassa vikakoodit.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Aina löytyy noiden oireiden jälkeen jotain outoa kun Starilla tutkii...
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”