Imusarjassa paukkuu ??

Vastaa Viestiin
miskap
Viestit: 22
Liittynyt: 16.8.2011 16:06

Imusarjassa paukkuu ??

Viesti Kirjoittaja miskap »

Tänään merkillinen tapahtuma -03 320CDI:n kanssa. Kiihdytettäessä kierrokset korkealla kuului karmee pamaus ja mooottori hyytyi, lähti kyllä kulkemaan mutta heikosti ja savuttaen. Ilmeisesti moottorin ohjaus sekosi kun ei saa turbopaineita. Pysäytettyäni havaitsin turboputken irronneen välijäähdyttimen ja imusarjan välistä. Kiinnitin turboputken tallissa ja kokeilin paikalla kierrätystä. Sama homma kun kierrokset nousi tappiin, pamaus ja letku irti jälleen. Mistähän moinen mahtais johtua ?? Aivan kuin polttaisi putkessa mutta tää tapahtuu imusrjassa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ne ahtoputken kiinnikkeet antaa periksi kun ajansaatossa tärisevät ja kulmat kuluu niin ettei se lukitussanka tartu enää kunnolla kiinni. Ihan onneton systeemi se niiden rautalankaklipsi kiinnitys.

Toki yliahtaminen edesauttaa tuota putkien irti paukahtelua. Siksipä voisi käyttää vaikka testerissä että onko siellä jäänyt talteen koodia liiallisesta ahtopaineesta joka voi johtua vaikka turbon siipien ohjauksen jumittumisesta.
miskap
Viestit: 22
Liittynyt: 16.8.2011 16:06

Viesti Kirjoittaja miskap »

OK kiitos vastauksesta. Aika surkean oloiset on letkujen kiinnitykset. Välijäähdyttimestä rikkoutui kiinnityspisteet. Kiinnitetty väliaikaisesti nyt klemmarilla, ei vaan pysy paikallaan. Yliahtaminen voi hyvinkin olla mahdollista.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

miskap kirjoitti:OK kiitos vastauksesta. Aika surkean oloiset on letkujen kiinnitykset. Välijäähdyttimestä rikkoutui kiinnityspisteet. Kiinnitetty väliaikaisesti nyt klemmarilla, ei vaan pysy paikallaan. Yliahtaminen voi hyvinkin olla mahdollista.
Yleensä syy on vain ne kulneet kiinike nystyrät siinä letkun mettali osassa,

löysät koneen kiinitys kumit,
harvemmin ehjää osaa yliahtamine, egr selälään väärän aikaan,
vuotava imu ventiilli

hyvä tilapäis koejaus on kumiletkun
pätkä mikä menee kiinitys kohdan ja sen letkun
pään päälle ja se sitten abala kumpaankin kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
miskap
Viestit: 22
Liittynyt: 16.8.2011 16:06

Viesti Kirjoittaja miskap »

Kiitos vinkistä taas !
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”