Jeps...
Eli piti kaivaa männän päälle pudonnut hehkun pää koneesta ja käyttää kansi auki. Siispä otettiin toinenkin kansi irti samaan syssyyn ja molemmat kävi koneistamolla.
No nyt sitten laittelemaan kansia paikalleen ja nyt olisi hyvä jos jollain on hyvä kikka miten jako tulee helpoiten kohilleen. Eli jakoketju oli koneessa paikallaan tietty. Jaon merkit selkeet kampuralla ja nokissa.
1. Paras tapa saada se ketju kohilleen nokkien pyörälle? Siihen olisi kai jotain Mersun työkaluja ainakin niiden nokkien pitämiseen merkkien kohilla. Tuli tänään improvisoitua jo jotain sen tapaista.
2. Pääseekö alhaalta tasapaino akselin jako muuttumaan jos ketju on löysällä? Eli pitääkö avata edestä kanssa vai voiko luottaa että merkit kohilleen nokista ja kampiakselilta niin se tasapaino- akselin jako ei ole päässyt siirtymään vaikka ketju on ollut vähän löysällä.
OM642 jako kohilleen kun kannet on ollut irti
Itse itselleni vastaten .
Eipä näitä varmaan ole tarvinnut ihan hirveesti kenenkään vielä aukoa. Mutta nyt alkaa koneet tulemaan siihen ikään että varmaan joku muukin joutuu käyttämään kantta auki. Siispä laittelen tähän mitä tuli tänään opittua. Jos vaikka joku muu säästäisi aikaa sitten huomattavasti.
1. Ei kannata edes yrittää kikkailla sen jaon kanssa. Jos kansi pitää irrottaa, niin jakolaatikko myös edestä auki. Siellä on veen laaksossa alimpana kampuran pyörä ja päällä tasapainoakseli. Varmaan menee sekaisin nuo keskenään heti jos ketju pääsee hetkeksikään yhtään löysälle.
2. Jakolaatikkoa purkaessa pitää ottaa kampuralta tietty hihnapyörä veks. Se on liimalla kiinni 200N +2 kertaa 90 astetta momenttiin kiristettynä. Suosiolla heti vaan teet tilaa kunnon pulttipyssylle ottamalla tuulettimen veks. Vaatii myös ihan kunnon pyssyn, pikkusella ei lähde. Meidän piti hakea tyrmeempi lainaan.
3. Jakolaatikon kansi kandee purkaa jo ennekun sekoittaa sen jaon, sillä tasapainoakseli pitää siitä laatikon kannesta kiinni jos on väärässä asennossa. Ot kohilleen ja sillon lähtee kansi ihan murheetta. Muuten ei lähe ja saat tapella. Huomaa että myös laatikon kannen alareunan alla on muutama pultti ylöspäin.
4. uusi ketju suosiolla paikalleen. Aika mukavan skitsofreenista koittaa saada jakoa kohdilleen kun 180 senttiä pitkä ketju on venynyt. Aina hampaan verran tuntus olevan pielessä jostain. 'Näyttäsi tuo foorumin tiedote ketjun venymisestä olevan ihan tasan tarkkaan niinkun sanotaan. Minun autossa 260tkm, ja ketjun kiristin ihan äärilaidalla ulkona, ihan niinkun tiedotteen kuvissa.
Eipä näitä varmaan ole tarvinnut ihan hirveesti kenenkään vielä aukoa. Mutta nyt alkaa koneet tulemaan siihen ikään että varmaan joku muukin joutuu käyttämään kantta auki. Siispä laittelen tähän mitä tuli tänään opittua. Jos vaikka joku muu säästäisi aikaa sitten huomattavasti.
1. Ei kannata edes yrittää kikkailla sen jaon kanssa. Jos kansi pitää irrottaa, niin jakolaatikko myös edestä auki. Siellä on veen laaksossa alimpana kampuran pyörä ja päällä tasapainoakseli. Varmaan menee sekaisin nuo keskenään heti jos ketju pääsee hetkeksikään yhtään löysälle.
2. Jakolaatikkoa purkaessa pitää ottaa kampuralta tietty hihnapyörä veks. Se on liimalla kiinni 200N +2 kertaa 90 astetta momenttiin kiristettynä. Suosiolla heti vaan teet tilaa kunnon pulttipyssylle ottamalla tuulettimen veks. Vaatii myös ihan kunnon pyssyn, pikkusella ei lähde. Meidän piti hakea tyrmeempi lainaan.
3. Jakolaatikon kansi kandee purkaa jo ennekun sekoittaa sen jaon, sillä tasapainoakseli pitää siitä laatikon kannesta kiinni jos on väärässä asennossa. Ot kohilleen ja sillon lähtee kansi ihan murheetta. Muuten ei lähe ja saat tapella. Huomaa että myös laatikon kannen alareunan alla on muutama pultti ylöspäin.
4. uusi ketju suosiolla paikalleen. Aika mukavan skitsofreenista koittaa saada jakoa kohdilleen kun 180 senttiä pitkä ketju on venynyt. Aina hampaan verran tuntus olevan pielessä jostain. 'Näyttäsi tuo foorumin tiedote ketjun venymisestä olevan ihan tasan tarkkaan niinkun sanotaan. Minun autossa 260tkm, ja ketjun kiristin ihan äärilaidalla ulkona, ihan niinkun tiedotteen kuvissa.