Delphin suutin hajosi irroituksessa?
Delphin suutin hajosi irroituksessa?
Eli kyseessä OM646.821 ja rapiat 200tkm ajetut suuttimet.
Yhdestä suuttimesta vuoti pohjatiiviste sen verta että ensimmäiset piki klöntit ilmestyi suuttimen välistä näkyviin joten pohjatiivisteen vaihto oli ohjelmassa viikonloppuna.
Suutin irtosi varsin mukavasti, kiinnityspulttia 4-5mm auki, puoliminuuttia tyhjäkäyntiä ja suutin oli tapissaan. Tämän jälkeen irtosi helpohkosti pönkäämällä meisselillä siintä kiinnitystallasta ylös ja samalla nitkuttamalla polttoaineputkesta edes takaisin.
Huolellinen putsaus niin asennusreijälle, kierteille ja suuttimelle minkä varren raaputin mekaanisesti puhtaaksi ja suutinkärjen putsasin pelkästään rätillä ja ksyleenillä.
Asennus oli helppo, pultti upposin sormineen lähes pohjille ja suutin asettui 2 sormella pohjille asti. Suuttimen rungon rasvasin MB:n suosittamalla keraamisella rasvalla.
Ei muuta kuin auto käyntiin ja nyt se käydä rötköttää 3 pytyllä
Vikakoodeja ei tarjoile OBD2 lukijalla ja ScanXL ohjelmistolla minkäänlaista. Stari pitäisi olla tiistaina hallinnassa, mikäli FedExin seurantajärjestelmään on uskominen.
Uskaltaako tuota nyt pitää käynnissä, jos se suutin on vain tukossa ja putsaantuisi siintä sillä? Entä odotanko starin saapumista ja katson mitä sillä on kerrottavaa vai tilaanko suoraan uuden suuttimen?
Yhdestä suuttimesta vuoti pohjatiiviste sen verta että ensimmäiset piki klöntit ilmestyi suuttimen välistä näkyviin joten pohjatiivisteen vaihto oli ohjelmassa viikonloppuna.
Suutin irtosi varsin mukavasti, kiinnityspulttia 4-5mm auki, puoliminuuttia tyhjäkäyntiä ja suutin oli tapissaan. Tämän jälkeen irtosi helpohkosti pönkäämällä meisselillä siintä kiinnitystallasta ylös ja samalla nitkuttamalla polttoaineputkesta edes takaisin.
Huolellinen putsaus niin asennusreijälle, kierteille ja suuttimelle minkä varren raaputin mekaanisesti puhtaaksi ja suutinkärjen putsasin pelkästään rätillä ja ksyleenillä.
Asennus oli helppo, pultti upposin sormineen lähes pohjille ja suutin asettui 2 sormella pohjille asti. Suuttimen rungon rasvasin MB:n suosittamalla keraamisella rasvalla.
Ei muuta kuin auto käyntiin ja nyt se käydä rötköttää 3 pytyllä
Vikakoodeja ei tarjoile OBD2 lukijalla ja ScanXL ohjelmistolla minkäänlaista. Stari pitäisi olla tiistaina hallinnassa, mikäli FedExin seurantajärjestelmään on uskominen.
Uskaltaako tuota nyt pitää käynnissä, jos se suutin on vain tukossa ja putsaantuisi siintä sillä? Entä odotanko starin saapumista ja katson mitä sillä on kerrottavaa vai tilaanko suoraan uuden suuttimen?
Viimeksi muokannut sonikki, 21.11.2013 16:51. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Hmm... eli kannattanee vielä kokeilla muutama starttaus peräkkäin? Hirvittää vain että on kohta ylimääräinen tuuletusreikä männässä jos ei päädy ollenkaan tavaraa sylinteriin
Meneekös näissä suutinkärki kuinka helposti tukkeeseen? Onko sitä mahdollista saada tukkeeseen tuossa kun putsailee?
Meneekös näissä suutinkärki kuinka helposti tukkeeseen? Onko sitä mahdollista saada tukkeeseen tuossa kun putsailee?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Siis että ne tekee tuota kesken käynnin, on sekunnin pari pimeenä ja taas jatkaa (erilainen siis kuin solenoidi boschit jotka sammuttaa koneen), en mä tiedä auttaako siihen uudet käynistelyt jos siellä piezopakka feilaa satunnaisesti.
Paineilmahan EI ole puhdasta, ellei sinulla ole kompuraa joka oikeasti suodattaa ja kuivattaa ilman. En tiedä reikien tukkeentumisesta mutta sinne liikkuvien hilpattimien väiin varmaan helpompi on jotain saada jäämään 'puhdistuksessa'.
Paineilmahan EI ole puhdasta, ellei sinulla ole kompuraa joka oikeasti suodattaa ja kuivattaa ilman. En tiedä reikien tukkeentumisesta mutta sinne liikkuvien hilpattimien väiin varmaan helpompi on jotain saada jäämään 'puhdistuksessa'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Joo, tuntuu että tämä ei edes yritä käydä tuolla yhdellä pytyllä, vaan käy koko ajan vaivalloisesti ja kuullostaa traktorilta, joten tuosta kyseisestä "pätkimisestä" tuskin kyse.
Suuttimelle en tuota paineilmaa antanut ja suuttimesta tukin reijät heti talouspaperilla.
Suuttimelle en tuota paineilmaa antanut ja suuttimesta tukin reijät heti talouspaperilla.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Kyllä ne ihan oikeilla paikoilla on kun en kerennyt muihin edes koskemaan. Meinasin että askartelen tämän ongelmayksilön ensin ja sitte jälkiruaaksi vihellellen nuo 3 mitkä ei ole vuotanut (ihan sen takia että saisi nuo rasvat siihen suuttimen varteen, helpottamaan irroitusta jos alkaa joskus vuotamaan).jupi kirjoitti:tuliko nyt suuttimet samoihin reikiin missä oli?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos alkaa vuotamaan, niin se puhaltaa ilosesti ne rasvat pois ja työntää pikikittiä tilalle. Mutta kun siellä on sitä rasvaa reilusti, niin kansi ei niin herkästi takertele niihin suuttimiin ja lämpölaajenemalla nostele ylös, joten ne ei niin herkästi ala puhaltamaankaan.sonikki kirjoitti:Kyllä ne ihan oikeilla paikoilla on kun en kerennyt muihin edes koskemaan. Meinasin että askartelen tämän ongelmayksilön ensin ja sitte jälkiruaaksi vihellellen nuo 3 mitkä ei ole vuotanut (ihan sen takia että saisi nuo rasvat siihen suuttimen varteen, helpottamaan irroitusta jos alkaa joskus vuotamaan).jupi kirjoitti:tuliko nyt suuttimet samoihin reikiin missä oli?
Oliko uudemmissa annetut momentit ja asteet heti kohillaan, vai pitääkö nuihinkin vetästä perstuntumalla hiuga lisää?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kylmänä ne kaikki vaiheet käännellään vuorotellen, vanha ohje oli tuo 70 nm + 90 astetta ja uudempi on, lisää vielä yks 90 astetta.sonikki kirjoitti:7Nm ja 90° + 90° kertoili WIS. En oikein tiennyt missä vaiheessa tuo jälkimmäinen ysikymppi käännellään (kone kuumana?) joten tällä hetkellä tuo 7Nm + 90° ja se tsupsutus ainakin hävisi.
edit: Ja en ainakaan itse uskaltanut yhtään enempää kiristää, kun tuon uudemman ohjeen mukaan.
Välillä joku asia meikäläiselläkin yllättää positiivisesti ja stari tulla paukahti oikein päivän etukäteen, eli tänään ja kaiken lisäksi lähti rokkaamaan ilman ongelmia
Kauaa en tosin kerennyt leikkimään kunnes alkoi akku kyykähtämään autosta ja piti lopettaa
Asiaan liittyen kerkesin kuitenkin kurkkaamaan ilmoitelmat ja tämmöinen siellä oli: 2048 Check smooth engine running. Cylinder 1.
Ei tarkoittane muuta kuin että "jotain" hämminkiä siellä 1 sylinterissä?
Pari jotain muutakin ilmoitusta oli, mitä en kerennyt kirjuroimaan kun tuli vähän kiirus mutta katotaan huomenna uusiksi kun pyyhkäisee muistin ja saa auton käyntiin.
Kauaa en tosin kerennyt leikkimään kunnes alkoi akku kyykähtämään autosta ja piti lopettaa
Asiaan liittyen kerkesin kuitenkin kurkkaamaan ilmoitelmat ja tämmöinen siellä oli: 2048 Check smooth engine running. Cylinder 1.
Ei tarkoittane muuta kuin että "jotain" hämminkiä siellä 1 sylinterissä?
Pari jotain muutakin ilmoitusta oli, mitä en kerennyt kirjuroimaan kun tuli vähän kiirus mutta katotaan huomenna uusiksi kun pyyhkäisee muistin ja saa auton käyntiin.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Nyt pyyhkäisin vikakoodit pois ja tuo em. 2048 sinne jäi kummittelemaan. Jatkoin sitten ohjelman suosittelemalla testillä joka kertoili tälläistä:
Kovasti kyseli että nousiko tuo max value 68 ja nousihan sen. Tarkoittaako nämä arvot siis ECU:n korjausarvoa suuttimelle?
Kovasti kyseli että nousiko tuo max value 68 ja nousihan sen. Tarkoittaako nämä arvot siis ECU:n korjausarvoa suuttimelle?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Kovasti näyttäs siltä että ykkönen vuotaa paluupuolelle? Mikäli tuota oikein osasin katsoa, eli koittaa tehdä mäntään reikää. Taas kaksi muuta lie kunnossa vaikka alarajan tienoolla ollaan korjausarvossa, mutta kuitenkin käyty neutraalin tuntumassa.
Ttu mie näistä mittään tajua, silläpä täsä koitan opiskellakki.
EDIT: Itte tottunu syötönkorjaukseen milleinä, eka kerta kun näen ajan muodossa tuon.
Ttu mie näistä mittään tajua, silläpä täsä koitan opiskellakki.
EDIT: Itte tottunu syötönkorjaukseen milleinä, eka kerta kun näen ajan muodossa tuon.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4281
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Yhtä sylinteriä koitaa kiihdytää ja toista hidastaa
Mikäs olikaan sytytys järjestys
Aikanhan nuo on delphi vehkeissä tainnet olla alusta asti
Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
E: jokohan ne suunitelijat ovat ottaneet opikseen...
Ja lopetavat noiden "parempien" osien laitamisen autoihin
(Olis kyllä luullut että olisivat jo niiden 90 luvun 200d pumppujen jälkeen)
Mikäs olikaan sytytys järjestys
Aikanhan nuo on delphi vehkeissä tainnet olla alusta asti
Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
E: jokohan ne suunitelijat ovat ottaneet opikseen...
Ja lopetavat noiden "parempien" osien laitamisen autoihin
(Olis kyllä luullut että olisivat jo niiden 90 luvun 200d pumppujen jälkeen)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Johan tässä on pari tuntia kerenny ahkerasti opiskelemaanMulqvist kirjoitti:Ttu mie näistä mittään tajua, silläpä täsä koitan opiskellakki.
Eli tuon 1 sylinterin suuttimen pitäisi kuseskella sylinteriin?CDI203 kirjoitti:Yhtä sylinteriä koitaa kiihdytää ja toista hidastaa
Mikäs olikaan sytytys järjestys
Aikanhan nuo on delphi vehkeissä tainnet olla alusta asti
Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
E: jokohan ne suunitelijat ovat ottaneet opikseen...
Ja lopetavat noiden "parempien" osien laitamisen autoihin
(Olis kyllä luullut että olisivat jo niiden 90 luvun 200d pumppujen jälkeen)
1. sylinteristä antoi ainoastaan tuon 2048 ja kehoitti tekemään zero quantity calibration for the injector jos säätöarvo +68>.
Mitään ihmeempää savutusta tms. en ole huomannut.
Osaako CDI203 tönäistä oikeaan suuntaan, mitä seuraavaksi?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Aa, minä tulkitsin näin päin että korjaa 1.pytyn suuttimen aukioloaikaa pidemmäksi, joka taas viittaa ettei kakkua tule tarpeeksi(vuoto paluupuolelle? Vai huono kärki->huono suihku->kone luulee ettei sa kakkua vaikka todellisuudessa saa mutta huonosti kaasuuntuneena?)CDI203 kirjoitti:Ja kyse on sylinteriin päin menevästä ei paluu puolele
Kovasti tässä koitan opiskella, vaikka näistä vieläkään mitään tajua parin tunnin opiskelulla.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr