Pakokaasun paine epälookinen P2641,vikatilassa.

Vastaa Viestiin
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Pakokaasun paine epälookinen P2641,vikatilassa.

Viesti Kirjoittaja 204 »

Pukkaa tuo testeri koodia P2641 pakokaasunpaine ja samalla moottorin tehot putoo.
Samalla syttyy mittariin moottorin häiriövalo.
Onko tuo osa A0051537728 rikki?
Sijaitsee vaihteiston putken vieressä/ilmansuodattimen taka päässä.
Autossa on hiukkaspönttö ja tuosta anturista menee ylä/ala päähän pönttöä putket.
Voiko osaa mitenkään elvyttää,vai suosiolla uusia koko osa?

Auto w211, 320 cdi -05,hiukkassuodattimella.

Lisäksi herjaa joskus koodia P2089 pakokaasun painetunnistin,jännite alhainen.
Liittyykö samaan asiaan?

Hiukkassuodatin antaa arvoksi 22%,joten ei liene tukossa.??
Viimeksi muokannut 204, 23.9.2012 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Olen totaalisen maallikko näissä asioissa, mutta jos tulee herjoja pakokaasunpaineesta ja pakokaasunpaineen anturista, niin epäilisin anturia ensimmäiseksi.
Boomer
Viestit: 3
Liittynyt: 21.9.2012 8:01

Viesti Kirjoittaja Boomer »

Nollaileppas aluksi vikakoodit pois,ja aja uusi testilenkki,jos vielä sama herja putsaile noi paine ero anturit ja niiden putket ja tee hiukkas suodattimen pakkopoltto staarilla.samassa putsausoperaatiossa suosittelen putsaamaan egr venttiilin ja sen liitoskohdan missä se liittyy imupuoleen..näistä itse lähtisin liikkeelle..
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Boomer kirjoitti:Nollaileppas aluksi vikakoodit pois,ja aja uusi testilenkki,jos vielä sama herja putsaile noi paine ero anturit ja niiden putket ja tee hiukkas suodattimen pakkopoltto staarilla.samassa putsausoperaatiossa suosittelen putsaamaan egr venttiilin ja sen liitoskohdan missä se liittyy imupuoleen..näistä itse lähtisin liikkeelle..

Missä kohtaa moottoria tuo imupuolen liitoskohta mahtaa olla?
Egr venttiili oli kuin uusi ,elikkä ei karstaa juuri ollenkaan.
Kiitos vastauksesta.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Boomer kirjoitti:Nollaileppas aluksi vikakoodit pois,ja aja uusi testilenkki,jos vielä sama herja putsaile noi paine ero anturit ja niiden putket ja tee hiukkas suodattimen pakkopoltto staarilla.samassa putsausoperaatiossa suosittelen putsaamaan egr venttiilin ja sen liitoskohdan missä se liittyy imupuoleen..näistä itse lähtisin liikkeelle..
Tähän vielä lisäystä, johtojen tarkistus anturin putkien/letkujen tarkistus,
liitos kohta löytyy seurailemalla sitä missä egr on kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Taitaa olla imupuolen painetunnistin anturi rikki.
Egr venttiilin vieressä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”