Mistähän tämä tosiaan johtuu? Tehoja tullut lisää? Luulisi uudemman koneen ja laatikon toimivan taloudellisemmin.Aki P kirjoitti:Kyllä v6+ 7v on litran-pari janoisempi kuin suora6 + 5v
Polttoaineen kulutus
Mie oon ny koittanu polkea töihin motaria sen 130 lasissa, loput kaupunkiajoa... Mut yli 8l en päässy vieläkään tuolla -03:lla.
Näyttäis siis siltä että kulutus on "alle 8" ellei aja ihan kaupunkiajoa sit. Ja renkaat on 245/265, ei nuo ainakaan taloudellisimmasta päästä ole...
Näyttäis siis siltä että kulutus on "alle 8" ellei aja ihan kaupunkiajoa sit. Ja renkaat on 245/265, ei nuo ainakaan taloudellisimmasta päästä ole...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Noniin, 220cdi vaihtui facelift 280cdia:iin. Muutama tankillinen tankattu ja käytännössä samalla kulutuksella mennään v6:lla. Samat kesäkumit 245/40R18 ollut alla molemmissa autoissa. 220cdi vei näin kelien lämmettyä sen 7.4 - 7.6l/100km. 280cdi:n viimeiset kaksi tankkausta ovat olleet 7.3 ja 7.7l/100km.tuominen kirjoitti:Minäkin arvelin pienentäväni polttoainekuluja ja ostin tuon -03 220CDIA:n reipas vuosi takaperin. Eipä tuo kyllä mikään säästöpossu ole. Koko minulla olon ajalta tankkaus.comiin kirjattu keskikulutus on 7.4l/100km. Autossa on nyt 270cdi:n ahdin ja tuikun softa. Nuo eivät muuttaneet kulutusta suuntaan jos toiseenkaan.
Kesällä on pieniä mahkuja päästä normaalipyörityksessä alle 7l/100km, jos tankilliseen sattuu paljon maantietä. Lapin reissulla viime kesänä tuli kaikkein pienin kulutus 6.0l/100km, tällöin tuli vedettyä yhdellä startilla tuo melkein 1000km.
Näin talviaikaan menee melkein litra enemmän. Viimeiset 6 tankkausta ovat olleet 7.7 - 8.2l/100km. Ajot pääasiassa 30km/suunta työmatkaa moottoritiellä 105km/h vakkarissa. Jos ajo lyhenee ja hidastuu niin ajotietokoneen mukaankin mennään jo 9l/100km korvilla.
Vähän typerältähän se tuntuu tuollaisella pakettiauton moottorilla ajella kun ainakin nettipuheiden mukaan 320 menee melkein samalla. Näillä samoilla ajoilla entinen W140 320 bensa vei 10l/100km. Parinkympin vuosiajoilla hintaeroa ei enää tule kuin muutama satanen.
Ajo edelleen pääasiassa tuota 30km/suunta moottoritieajelua töihin ja takaisin. Välillä kaupungissa hitaammin.
Osansa varmaan tekee tuo 7-vaihteinen loota, harvoin kierrokset käyvät yli 2000rpm ellei nyt oikein ripeästi tarvitse lähteä. 100km/h nopeudessa kierroksia on 1600, 220 kiersi samassa vauhdissa jo 2200rpm.
Onhan tuo vakio 280 vähän mopo tuohon kiristettyyn 220:iin verrattuna, saa nähdä miten muuttuu kun saadaan uutta softaa pellin alle.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Aika tarkkaan yksi litra/100 km lisäystä talvesta kesään siirryttäessä, jo kuitenkin useampi kuukausi seuraten.
keskikulutus 10 => 11
Mielestäni kolme mahdollista syytä
- matkanopeus 90 => 110, kaupunkiajot suunnilleen samat.
- kesällä 2 cm leveämmät renkaat, talvella nastat
- talvella kompura (ilmastointi) kiinni
Onko eka suurin syy ? ja toka pienin ? vai.............
keskikulutus 10 => 11
Mielestäni kolme mahdollista syytä
- matkanopeus 90 => 110, kaupunkiajot suunnilleen samat.
- kesällä 2 cm leveämmät renkaat, talvella nastat
- talvella kompura (ilmastointi) kiinni
Onko eka suurin syy ? ja toka pienin ? vai.............
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.650000tuttavuus kirjoitti:Aika tarkkaan yksi litra/100 km lisäystä talvesta kesään siirryttäessä, jo kuitenkin useampi kuukausi seuraten.
keskikulutus 10 => 11
Mielestäni kolme mahdollista syytä
- matkanopeus 90 => 110, kaupunkiajot suunnilleen samat.
- kesällä 2 cm leveämmät renkaat, talvella nastat
- talvella kompura (ilmastointi) kiinni
Onko eka suurin syy ? ja toka pienin ? vai.............
Talvella on juu ilmastoinnin kompura kiinni mutta lisälämmitin voi huutaa tai muuten vain kuluttaa enemmän kun kone on kylmä. Nämä on ittellä yleensä tasapainottaneet toisiaan.
En o enempi jaksanu murehtia, mukavampi se on mersuun kaataa löpöä kuin riisikippoon vaikkei se ilmaista olekaan =)
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com
http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Kaipa se kombinaatio, mutta renkaita mä eniten itse syytän. Mun W211:llä nousee 0,5-1 l satasella kun rengstus vaihtuu. Onhan se testeissäkin todettu lähes 10% eroja olevan vierintävastuksissa, ja sitten eri kokoiset renkaat vielä sekoittavat asiaa. Jos joku rengas on testattu tietynlaiseksi, ei se ole sama kun tuumat ja leveys muuttuu (kuvio muuttuu?).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Jaanika kirjoitti:Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.650000tuttavuus kirjoitti:Aika tarkkaan yksi litra/100 km lisäystä talvesta kesään siirryttäessä, jo kuitenkin useampi kuukausi seuraten.
keskikulutus 10 => 11
Mielestäni kolme mahdollista syytä
- matkanopeus 90 => 110, kaupunkiajot suunnilleen samat.
- kesällä 2 cm leveämmät renkaat, talvella nastat
- talvella kompura (ilmastointi) kiinni
Onko eka suurin syy ? ja toka pienin ? vai.............
110 km/h 2500 - (2550) rpm
90 km/h 2100 rpm
subskribo: dieselit W123 -83, W124 -87, W140 -96, W201 -90, W211 -07, W211 -05
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
En ole tiennytkään että noissa isompikoneisissa on noin tiuhat välitykset vai pelaako niissä turbiinilukko erilailla Minulla menee 200 cdi automaatilla 110 km/h gps-nopeutta 2400 rpm ja ja 90 kmh 2000 rpm.650000tuttavuus kirjoitti:Jaanika kirjoitti:Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.650000tuttavuus kirjoitti:Aika tarkkaan yksi litra/100 km lisäystä talvesta kesään siirryttäessä, jo kuitenkin useampi kuukausi seuraten.
keskikulutus 10 => 11
Mielestäni kolme mahdollista syytä
- matkanopeus 90 => 110, kaupunkiajot suunnilleen samat.
- kesällä 2 cm leveämmät renkaat, talvella nastat
- talvella kompura (ilmastointi) kiinni
Onko eka suurin syy ? ja toka pienin ? vai.............
110 km/h 2500 - (2550) rpm
90 km/h 2100 rpm
Nuokin tuntuu omassani korkeilta kierroksilta, kun entinen 6v manuaaliväykky kulki vielä 300 rpm pienemmillä kierroksilla.
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
-
- Viestit: 2152
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
Käytiin emännän kanssa pikku reissulla 1136km. Pääasiassa tosiaan matka-ajoa, mut tuli kaupungeissakin pörräiltyä turistin roolissa. Neljän päivän reissu. Valo sytty just ennen takaisin tuloa ja tietokone väitti et tankilla pääsee vielä 170km. Samalla asemalla ja pyssyllä uudestaan täyteen tankkaus antoi tulokseksi 5,4l/100km. Ja autohan oli volvo s80 D5.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Kuinka EU-kulutus vastaa 'lähes todellista':
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... r_2012.pdf
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 130527.pdf
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... r_2012.pdf
http://www.theicct.org/sites/default/fi ... 130527.pdf
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
E240 kulutus?
Mitähän tommoinen 2,6 litranen bensa-V6 5-v automaatilla mahtaa kuluttaa? Kiinnostaa lähinnä maantiekulutus. Alueella pääsääntöisesti 80 kmh rajoitus.
Ajutietokone näyttää mulla 6,5 keskikulutusta mut kun laskee mitä on tankannu ja ajukilometrit ni se on melkotarkkaan 7litraa satkulle. Eli tietokone näyttää "nätimpiä" lukemia
Mullon tosin tuo vanempi s210 270 tomaatti ja 225/40-18 nastat. Ja kaasussa ei pihistellä..
Mullon tosin tuo vanempi s210 270 tomaatti ja 225/40-18 nastat. Ja kaasussa ei pihistellä..
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
220CDI -08 125kW
Ajotietokone kertoo 23400 km keskikulutuksen olevan 6.3l/100km.
Ajopäiväkirja kertoo kulutuksen olleen n. 6.6l/100km.
Pääasiassa motaria/maanteitä (n 70%) normipoimulla
Ajopäiväkirja kertoo kulutuksen olleen n. 6.6l/100km.
Pääasiassa motaria/maanteitä (n 70%) normipoimulla
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 30.4.2013 13:00
Miulla samat kierrokset gps nopeuksilla eli 2400 ja 2000 rpm. Polttoainetta menee reippaassa maantieajossa 7,6L/100km. Auto on S210 vm. -98 ja moottorina sata vuotta sitten kehitetty 300TD.Meissenkeri kirjoitti:En ole tiennytkään että noissa isompikoneisissa on noin tiuhat välitykset vai pelaako niissä turbiinilukko erilailla Minulla menee 200 cdi automaatilla 110 km/h gps-nopeutta 2400 rpm ja ja 90 kmh 2000 rpm.650000tuttavuus kirjoitti:Jaanika kirjoitti: Miltä kierrokset näyttää? Ainakin omassa 5v 320cdi:ssä on aika radikaali ero 90kmh ja 110kmh kierroksilla... kyllä sitä löpöä menee 110kmh huomattavasti enempi.
110 km/h 2500 - (2550) rpm
90 km/h 2100 rpm
Nuokin tuntuu omassani korkeilta kierroksilta, kun entinen 6v manuaaliväykky kulki vielä 300 rpm pienemmillä kierroksilla.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
MB 200CDI -07 kulutus
70 tkm keskikulutus 7.8 l/100 km tietsikan mukaan.
Ajettu kaupunkiajoa ja matka-ajoa. Enemmän kuitenkin matka-ajoa.
Ei lastutettu tms.
Automaattiaski.
Kulutus oli vanhassa 90 luvun V70 2,5 l volvossa vastaavassa ajossa 6,4 l, pikkuisen ihmettelen kun pitäisi olla uudempaa tekniikkaa tuossa mesessä.
Ajettu kaupunkiajoa ja matka-ajoa. Enemmän kuitenkin matka-ajoa.
Ei lastutettu tms.
Automaattiaski.
Kulutus oli vanhassa 90 luvun V70 2,5 l volvossa vastaavassa ajossa 6,4 l, pikkuisen ihmettelen kun pitäisi olla uudempaa tekniikkaa tuossa mesessä.
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: MB 200CDI -07 kulutus
Riippuu paljon ajotyylistä, ilmastointi, hiukkaspoltin nykyautossa, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tuo sun kulutus on mullakin -09 200 cdi:s Samaa luokkaa.mese is best kirjoitti:70 tkm keskikulutus 7.8 l/100 km tietsikan mukaan.
Ajettu kaupunkiajoa ja matka-ajoa. Enemmän kuitenkin matka-ajoa.
Ei lastutettu tms.
Automaattiaski.
Kulutus oli vanhassa 90 luvun V70 2,5 l volvossa vastaavassa ajossa 6,4 l, pikkuisen ihmettelen kun pitäisi olla uudempaa tekniikkaa tuossa mesessä.
Oli mullakin -91 200D ja meni 6 litraan sadalla ja sai vielä polkee, Kiitos mynädieselille.
Ei mee nuo nelos-faceliftit kovin hajulla ei ja varmasti juurikin nuista syistä mitä Messersmith kertoili. Toki kulkemaankin nuo saa ihan kivasti taas vastapainona kulutukselle.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minä täällä taas hei!tuominen kirjoitti:Noniin, 220cdi vaihtui facelift 280cdia:iin. Muutama tankillinen tankattu ja käytännössä samalla kulutuksella mennään v6:lla. Samat kesäkumit 245/40R18 ollut alla molemmissa autoissa. 220cdi vei näin kelien lämmettyä sen 7.4 - 7.6l/100km. 280cdi:n viimeiset kaksi tankkausta ovat olleet 7.3 ja 7.7l/100km.tuominen kirjoitti:Minäkin arvelin pienentäväni polttoainekuluja ja ostin tuon -03 220CDIA:n reipas vuosi takaperin. Eipä tuo kyllä mikään säästöpossu ole. Koko minulla olon ajalta tankkaus.comiin kirjattu keskikulutus on 7.4l/100km. Autossa on nyt 270cdi:n ahdin ja tuikun softa. Nuo eivät muuttaneet kulutusta suuntaan jos toiseenkaan.
Kesällä on pieniä mahkuja päästä normaalipyörityksessä alle 7l/100km, jos tankilliseen sattuu paljon maantietä. Lapin reissulla viime kesänä tuli kaikkein pienin kulutus 6.0l/100km, tällöin tuli vedettyä yhdellä startilla tuo melkein 1000km.
Näin talviaikaan menee melkein litra enemmän. Viimeiset 6 tankkausta ovat olleet 7.7 - 8.2l/100km. Ajot pääasiassa 30km/suunta työmatkaa moottoritiellä 105km/h vakkarissa. Jos ajo lyhenee ja hidastuu niin ajotietokoneen mukaankin mennään jo 9l/100km korvilla.
Vähän typerältähän se tuntuu tuollaisella pakettiauton moottorilla ajella kun ainakin nettipuheiden mukaan 320 menee melkein samalla. Näillä samoilla ajoilla entinen W140 320 bensa vei 10l/100km. Parinkympin vuosiajoilla hintaeroa ei enää tule kuin muutama satanen.
Ajo edelleen pääasiassa tuota 30km/suunta moottoritieajelua töihin ja takaisin. Välillä kaupungissa hitaammin.
Osansa varmaan tekee tuo 7-vaihteinen loota, harvoin kierrokset käyvät yli 2000rpm ellei nyt oikein ripeästi tarvitse lähteä. 100km/h nopeudessa kierroksia on 1600, 220 kiersi samassa vauhdissa jo 2200rpm.
Onhan tuo vakio 280 vähän mopo tuohon kiristettyyn 220:iin verrattuna, saa nähdä miten muuttuu kun saadaan uutta softaa pellin alle.
V6 CDI on nyt saanut kyytiä n. 50tkm verran sitten viimeisen viestin. Softaa on kiristetty ja dpf puukotettu. Täytyy olla tyytyväinen kulku/kulutussuhteeseen kun tankilla käydään 1000km välein ja kulutukset osuvat 6.5-6.9l/100km haarukkaan. Voimaa on se n. 290hp/700nm.
DPF:n poisto vähensi kulutusta vajaan puoli litraa, samalla ajotietokoneen näyttämä tarkkuuskin parantui. Ennen dpf;n poistoa kulutus alkoi usein 7:lla.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Mitä katsastusinssi sanoo dpf:n poistosta, vai kuinka sen hoidat?Minä täällä taas hei!
V6 CDI on nyt saanut kyytiä n. 50tkm verran sitten viimeisen viestin. Softaa on kiristetty ja dpf puukotettu. Täytyy olla tyytyväinen kulku/kulutussuhteeseen kun tankilla käydään 1000km välein ja kulutukset osuvat 6.5-6.9l/100km haarukkaan. Voimaa on se n. 290hp/700nm.
DPF:n poisto vähensi kulutusta vajaan puoli litraa, samalla ajotietokoneen näyttämä tarkkuuskin parantui. Ennen dpf;n poistoa kulutus alkoi usein 7:lla.-----------