S211 270CDI Käry kajuuttaan

Vastaa Viestiin
33meli
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2013 19:41
Paikkakunta: Suomi

S211 270CDI Käry kajuuttaan

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Elikkä autossa alkanut nyt haisemaan dieselin käry/pakokaasu. Ajossa hajua ei tule mutta paikallaan seisoessa sisälle kantautuu tympeä käry. Autoon laitettu tälläviikolla lohkolämmitin jonka jälkeen käry on alkanut ilmaantuun. Ennen ei ollut ongelmaa. Eli onko nyt asennusliike töpännyt jotain? Käsittääkseni pakoputkistoon ei tarvitse koskea kun vasuts laitetaan. Vastuksena Calix. Autossa tehdas Webasto. Tänään käytin moottorinsuojan pois, suutinpesät puhtaat. Vaihdoin termostaatin ja muutenkin silmäilin ja en huomannut mitään vuotoa missään.

Olisko mitään ehdotuksia mitä katsoa tarkemmin. Jokatapauksessa Maanantaina soitan viimeistään liikkeeseen.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tulis mieleen tutkia sisälämppärille mahdollisesti tuodun johdon läpivienti, onko tiivis
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
33meli
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2013 19:41
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 33meli »

pekkovee kirjoitti:tulis mieleen tutkia sisälämppärille mahdollisesti tuodun johdon läpivienti, onko tiivis
Se vois tietenki olla, muttako ei oo sisäpistoketta.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Katsoisin silti niitä suuttimen pohjatiivisteitä auton käydessä, että tuntuukko jossakin tsupsutusta.

Jos vuoto on vasta alkanut, ei likaa välttämättä vielä näy.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Re: S211 270CDI Käry kajuuttaan

Viesti Kirjoittaja janiperho »

33meli kirjoitti:Elikkä autossa alkanut nyt haisemaan dieselin käry/pakokaasu. Ajossa hajua ei tule mutta paikallaan seisoessa sisälle kantautuu tympeä käry.
Tuo tympeä käry kyllä kuulostaisi suuttimenpohjan tiivisteen vuoto ongelmalta. Jotkut on kokeilleet sen "fairitestillä", eli varovasti pikkuisen kaataa vettä, jossa on fairia seassa jonkinverran, suuttimen juureen auton käydessä, jos kuplii niin siellä on vuotoa, muutoin vesi vaan seisoo.
Itse vielä suosittelisin, että käyttää autoa niin kauan testin jälkeen kuumaksi, että vedet haihtuu pois sieltä.
Testasin omassani kun suuttimet vuoti aika paljonkin, niin ei ihan helposti silmällä taikka tunnustelemalla selvinnyt, mutta fairitestillä kyllä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4281
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: S211 270CDI Käry kajuuttaan

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

33meli kirjoitti:Elikkä autossa alkanut nyt haisemaan dieselin käry/pakokaasu. Ajossa hajua ei tule mutta paikallaan seisoessa sisälle kantautuu tympeä käry. Autoon laitettu tälläviikolla lohkolämmitin jonka jälkeen käry on alkanut ilmaantuun. Ennen ei ollut ongelmaa. Eli onko nyt asennusliike töpännyt jotain? Käsittääkseni pakoputkistoon ei tarvitse koskea kun vasuts laitetaan. Vastuksena Calix. Autossa tehdas Webasto. Tänään käytin moottorinsuojan pois, suutinpesät puhtaat. Vaihdoin termostaatin ja muutenkin silmäilin ja en huomannut mitään vuotoa missään.

Olisko mitään ehdotuksia mitä katsoa tarkemmin. Jokatapauksessa Maanantaina soitan viimeistään liikkeeseen.
Suutimen pohjatiivisteet vuotaa,
lohkolämmitimen johto otta johonkin kuuman kiinni ja sulaa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
33meli
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2013 19:41
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Täytyy kai koittaa tuota fairyvesi kikkaa jos näkis onko sielä tosiaan vuotoa. Sormin en tuntenu enkä kuullu supsutusta, toki jos vuoto on vielä niin pientä. Tuntuu vain hullulta, että jos sielä oikeasti on aivan minimaalinen vuoto niin eikai siittä nuin voimakasta hajua voi tulla?

Soitan huomenna pajalle jossa lämmitin laitettiin ja kysyn onko ne joutunu käyttään pakoputkea/turboa irti. Eikös Calixin vastus asenneta pakosarjan alle.
33meli
Viestit: 4
Liittynyt: 30.11.2013 19:41
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja 33meli »

Noniin vika selvisi. Turbon ja katalysaattorin kiinnityspanta oli huonosti kiinni, siittä se pukkasi käryt kajuuttaan.
Avatar
janiperho
Viestit: 249
Liittynyt: 23.8.2013 22:13
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja janiperho »

Hyvä, että selvisi. Ja halpa ratkaisu löytyi...
Suuttimenpohjan tiivisteen vaihto olis ollut kalliimpi, jotain 5 - 4000 €:n väliltä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”