Mistä delphin suuttimia?

Vastaa Viestiin
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Mistä delphin suuttimia?

Viesti Kirjoittaja J_A »

Eli käytin s211 220cdi faceliftin suutintestissä ja tuomiona oli liian pienet joutokäyntiarvot. Suuttimet on delphit, testi tehtiin ilmeisesti boschin testipenkissä.
Kaikilla suuttimilla oli joutokäynnin arvot tehtaan raja-arvojen alle, joten ovat kuulemma vaihtokunnossa. muut arvot ilmeisesti pysyivät rajoissa.

Tietäisikö joku mistä noita delphejä saisi inhimillisellä hinnalla? kyseisessä testipaikassa hinta olisi 290e/suutin + työt,eli hintaa tulisi tonnin verran vaihdolle.
Köyhänä duunarina olisi kiva löytää hieman halvempi vaihtoehto, kun tuohon testihommaankin upposi jo iso kasa rahaa...

Voikohan tuolla laitteella turvallisesti ajella töihin aiheuttamatta suurempaa vahinkoa, nyt on toistaiseksi vanhat suuttimet paikoillaan?
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

JA-toolsilta saa melko varmasti suuttimia, mutta hinnasta mulla ei ole käsitystä.

http://www.jaoy.fi/
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Harppa
Viestit: 33
Liittynyt: 19.10.2005 9:36
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja Harppa »

Ebay:n "ihmeellisestä" maailmasta näyttäs löytyvän Saksasta 125e kipale. Taitaa olla kunnostettuja.

Oliko muuten millaisia oireita noilla suuttimilla?
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Miksi käytit testissä? Meneeko vikatilaan vai?

Tainnu olla enemmän kauppamiehiä kuin vikojen korjaaja tämä seppä. Tuonikäinen delphin systeemi on lujempi kuin bossin vastaava, ei siihen niinvain tarvi kaikkia suuttimia vaihtaa.
Tiedän tapauksia missä vastaavalla delphillä on ajettu 700tkm ja yhtään suutinta ei ole vaihdettu.
Tähdellisen parantola
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

noihinhan vaihdettiin jo uutena suuttimia ennenkuin auto ehti kunnolla pölyttymään
200cdi olikin sitten lujempi suutin
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

xr kirjoitti:noihinhan vaihdettiin jo uutena suuttimia ennenkuin auto ehti kunnolla pölyttymään
200cdi olikin sitten lujempi suutin
Tuo ymmärtääkseni koskee om 651 konetta? Missä on piezot.
Tähdellisen parantola
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

kyllä nämä alkupään delphiläiset on minusta ihan ok toimivuudeltaan. Monella ajettu 300 tkm ilman ongelmia. Jos auto toimii niin kovaa ajoa vaan.
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

Kiitoksia vastanneille!
Eipä mitään vikatiloja vielä ilmennyt, mutta kieltämättä ihmeellisiä pikkuhäiriöitä joskus tyhjäkäynnillä. testautin lähinnä vainoharhaisuuttani kun olin kuulevinani pieniä kalinoita kylmänä.

Ebayta selailin eilen mutta taidot ei riittänyt löytämään mitään järkevää. Nyt on aika varattu suuttimien vaihtoon, puljun hinta oli kuitenkin kohtuullinen ja saa suuttimet maahantuojalta parin vuoden takuulla...rahaahan tuohon uppoo pirusti enkä tiedä onko fiksua, mutta eipähän tule konevaurioita sen takia. kyseisen pajan pitäisi olla asiantunteva eikä vain rahastava laitos...toivottavasti ainakin. Kilpailevan firmankin edustaja kertoi heiltä tarjousta kysyessä että tuolla puljulla on suomen uusinta kalustoa tuohon testaukseen.

sinänsä loogiselta kulostaa kuitenkin että samanikäiset suuttimet kuluisivat suurinpiirtein samaa tahtia. Delphiläiset kuulemma on huomattavasti herkempiä polttoaineen epäpuhtauksille kuin boschit.

Toivottavasti tyhmää ei ole taas jymäytetty, kun kerkesin tosiaan jo varaamaan vaihtoajan parin nopean puhelinkonsultoinnin jälkeen.
Jäi kuitenkin sellainen käsitys että olisi varminta vaihtaa ne.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

tuleeko vaihtosuuttimet vai mitä vanhoille tapahtuu
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Suotta taidat rahaa syytää. Delphi menee vikatilaan jos suuttimissa vikaa, se oikeasti tarkkailee tosi paljon että miten suuttimet pelaa. Ja sieltä löytyy tosi paljon mahdollisia eri vikakoodeja suuttimiin liittyen. Eräälläkin oli yhdessä suuttimessa vikaa, ei huomannut ajossa eikä käynnissä mitään. Vaan meni sovitusarvon ylityksen takia vikatilaan aina sillontällön. Tilattiin saksasta vakkaripaikasta suutin vuoden takuulla ja nyt toimii.
Tähdellisen parantola
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Jeps, yhdyn tapsan juttuihin ja kokemuksia aiheesta on jo kertynyt.
Aivan suotta vaihdat, mutta jos kuitenkin, niin voin ottaa vastaan vanhat "romut" :wink:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
J_A
Viestit: 160
Liittynyt: 04.12.2011 13:29
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja J_A »

No hitsi vieköön...
Suuttimet tuli sit kuitenkin vaihdettua ja vatulointi vaan lisäs hintaa ku tuli ylimääräset kiinnitykset ja irrotukset väliin.
Nyt ei kuitenkaan tarvi enää murehtia suuttimista ja jotenkin tuntuu että käynti ja kulku hieman parani...voipi tietty olla lumevaikutustakin.

Vanhoja romuja ei saanu itselle, kai ne meni tehtaalle korjaukseen.
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ite vaihdoin yhdet (4kpl) delphi suuttimia yhteen w211 pirssiin. Ajettu 280tkm ja kaikissa reilu ohivuoto eikä lähteny käymää. ..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”