Käynti ongelmia w211
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
Käynti ongelmia w211
Yritettiin vaihtaa ykkös sylinterin kuparirikkaa, muttei lähtenyt suutin irti, vuotaa kyllä mutta tiukassa on. Yritettiin ottaan suuttimen musta"hattu pois muttei lähtenyt kääntyi vain noin 20 astetta myötäpäivään. Käytettiin auton ollessa käynnissä polttoaine linjaa auki, jos se olisi esteenä suuttimen pomppaamiselle. Syttyi mootttorin vika valo auto meni tähän vika tilaan ettei kierrä kuin 3000. Samalla huomattiin että käynti huonoa muutenkin eikä lähde enään kunnolla käyntiin. Mustan hatun eli suuttimen yläpään missä ylivuotoletku kiinni kääntämällä ja liikuttelemalla käynti muuttuu ja auto sammuu. Ei lähde enään käyntiin. Prkl. Missä vika. onko suutin mennyt rikki. Avattiin kyllä suuttimen yläpää lopuksi irroittamalla se kierteeltä ja siellä olevat jousi ja muut osat kunnossa. Pittää prkl viedä näköjään merkkiliikkeeseen. Auto on 220cdi -07.
Minä en välttämättä mistään mitään tiedä, mutta kuulostaa siltä, että nyt pääsi tapahtumaan niin, että ehkä olisi syytä käydä jossain korjaamossa jolla suuttimien virallinen ulosvedin ja senjälkeen suutin jollekkin remonttiin Ei tarvi vielä tuossakohtaa välttämättä merkkiliikettä....
Pahaan tilanteeseen edes pieni kevennys....on ne suuttimet joskus tiukassa
http://m.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY
Pahaan tilanteeseen edes pieni kevennys....on ne suuttimet joskus tiukassa
http://m.youtube.com/watch?v=nK8MqxEeMJY
Viimeksi muokannut piippu, 12.5.2013 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Ei se merkkiliikettä tarvitse, mersut osaavia korjaamoita hyvillä työkaluilla varustettuna on muitakin. Kenties parempiakin kuin merkkiliike.
Kokeilut kuulostavat sellaisilta että kannattaa joka tapauksessa johonkin viedä ennenkuin saadaan aikaan kallista lisävahinkoa.
Vanha suutin ulosvetäjällä irti ja uusi tilalle ellei irtoa kohtuudella.
Kokeilut kuulostavat sellaisilta että kannattaa joka tapauksessa johonkin viedä ennenkuin saadaan aikaan kallista lisävahinkoa.
Vanha suutin ulosvetäjällä irti ja uusi tilalle ellei irtoa kohtuudella.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
+takuu uudella suuttimella vrt. Rysäämällä kasattu vanha.dealer kirjoitti:Suutin menee joka tapauksessa pilalle jos sen joutuu purkamaan ja ottamaan ulosvetäjällä irti. Tai voihan sen saada kasattua tomivaksikin mutta korjaamolla ei enää jaksa noiden kanssa tapella.
Uuden kun laittaa niin tulee kerralla kuntoon pitemmäksi aikaa.
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 03.5.2013 21:59
- Paikkakunta: Kajaani
ei käy kolmella jos ottaa vaikka ykkösen polttoainelinjan auki niin heti sammuu. Auto saatiin käymään nyt normaalisti, kun väännettiin suuttimen yläpäätä vähän eri asentoon. Pikkusen jos kääntään niin sammuu. Miten on mahdollista että tällä on vaikutusta, eikö ns. magneettiventtiili vai mikä onkaan toimi joka asennossa samanlailla?
Eikös tuon ikäisessä ole jo ns Piezo suuttimet. Piezokide pitenee ja lyhenee suurjännite pulssin tahtiin ja se liike annostelee polttoaineen. On varmasti herkkä kolhuille. Delphillä (valmistaja) ei meinannut heti alkuun edes onnistua noiden tekeminen.Pauli_Antero kirjoitti:ei käy kolmella jos ottaa vaikka ykkösen polttoainelinjan auki niin heti sammuu. Auto saatiin käymään nyt normaalisti, kun väännettiin suuttimen yläpäätä vähän eri asentoon. Pikkusen jos kääntään niin sammuu. Miten on mahdollista että tällä on vaikutusta, eikö ns. magneettiventtiili vai mikä onkaan toimi joka asennossa samanlailla?
Tuosssa juutuubi videossa kerrotaan tarkemmin miten kampe toimii
http://www.youtube.com/watch?v=ftchx1TDNJo
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06