W211 piezo suuttimet missä hyviä missä huonoja?

Vastaa Viestiin
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

W211 piezo suuttimet missä hyviä missä huonoja?

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Englantilaisen carsuk.net sivun artikkelin mukaan jotkut Delphin tekemät piezo suuttimet menee rikki helposti. Volvon D5 omistajilla piezo suuttimia tuntuu myös menevän rikki.

http://www.carsuk.net/mercedes-blueeffi ... -problems/

Onkohan noita piezo suuttimia myös W211 mallin koneissa kuten rivi kuutonen E280CDI:ssä (OM642.920) tai rivi viitosessa eli E270 CDI:ssä (OM647.961).

Piezo tarvii suuremman jännitteen suuttimen ohjaamiseen. puhutaan jopa 200V jännitteestä.

Jotenkin tuntuu siltä että soppa johon on sotkeutuneet keramiikasta tehdyn piezokiteen ominaisuudet yhdessä lämpötilavaihteluitten, koneen tärinän sekä minun auton moottorin miljoonan kilometrin kestovaatimus, johtaa tilanteeseen jossa jokin joutuu väistymään.

http://green.autoblog.com/2008/09/08/on ... iezo-dies/
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Ei oo piezoja noissa suorissa koneissa, v6:set ja uudempi kasi.
Eikös ne tullut vasta faceliftiin, mutta en ole kuullut niitten ongelmista,
w212 kopassa sitten enemmänkin ollut ongelmia piezoissa.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kumipää kirjoitti:Ei oo piezoja noissa suorissa koneissa, v6:set ja uudempi kasi.
Eikös ne tullut vasta faceliftiin, mutta en ole kuullut niitten ongelmista,
w212 kopassa sitten enemmänkin ollut ongelmia piezoissa.
211 V6 280 ja 320 mallisia on jokunen tullut vastaan missä on ollut rikki
samoin sprintereitä
huonoa on niiten korjatavuus hyvää nopea toiminta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Onko niin että sähkömagneetilla toimivia voi korjata? You tubessa jotkut laittaa puhdistus nestettä menemään suuttimen läpi paineella molempiin suuntiin. Auttaakohan se mitään? Eikös siellä mekaanisesti kulu tai syövy suutin neula. ja mitä tapahtuu jouselle?

Paljonkohan solenoidi mallinen korjattu suutin maksaa? Varmaan vanha pitää vissiin antaa vaihtoon?
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Minkälainen on takuukäytäntö noissa, vieläkö on se että saa vain yhden kerrallaan korjautettua?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

HannuS kirjoitti:Onko niin että sähkömagneetilla toimivia voi korjata? You tubessa jotkut laittaa puhdistus nestettä menemään suuttimen läpi paineella molempiin suuntiin. Auttaakohan se mitään? Eikös siellä mekaanisesti kulu tai syövy suutin neula. ja mitä tapahtuu jouselle?
On siellä se teflontiivistekin mikä joskus falskaa...
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970

En oo kuullu että mikään jousi miksikään menis, paineellahan tuo pääaste liikkuu.

Vähän jokainen dieselpajahan nykyään noita korjattuja myy, vanha yleensä panttina joo. Ja saksanmaalta ovat tilailleet kans...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

ÖÖ, tosi hienoa. Aikuisten oikeasti mulla on muutakin tekemistä kun korjata jenkkipellejen osia. Vittuako ottavat noita mukaan autoihin, joilla pitäs ajaa eikä leikkiä. Joten jos tässä nyt on jo täymukikampanja ilmi nii kertokaa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”