Englantilaisen carsuk.net sivun artikkelin mukaan jotkut Delphin tekemät piezo suuttimet menee rikki helposti. Volvon D5 omistajilla piezo suuttimia tuntuu myös menevän rikki.
http://www.carsuk.net/mercedes-blueeffi ... -problems/
Onkohan noita piezo suuttimia myös W211 mallin koneissa kuten rivi kuutonen E280CDI:ssä (OM642.920) tai rivi viitosessa eli E270 CDI:ssä (OM647.961).
Piezo tarvii suuremman jännitteen suuttimen ohjaamiseen. puhutaan jopa 200V jännitteestä.
Jotenkin tuntuu siltä että soppa johon on sotkeutuneet keramiikasta tehdyn piezokiteen ominaisuudet yhdessä lämpötilavaihteluitten, koneen tärinän sekä minun auton moottorin miljoonan kilometrin kestovaatimus, johtaa tilanteeseen jossa jokin joutuu väistymään.
http://green.autoblog.com/2008/09/08/on ... iezo-dies/
W211 piezo suuttimet missä hyviä missä huonoja?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
211 V6 280 ja 320 mallisia on jokunen tullut vastaan missä on ollut rikkikumipää kirjoitti:Ei oo piezoja noissa suorissa koneissa, v6:set ja uudempi kasi.
Eikös ne tullut vasta faceliftiin, mutta en ole kuullut niitten ongelmista,
w212 kopassa sitten enemmänkin ollut ongelmia piezoissa.
samoin sprintereitä
huonoa on niiten korjatavuus hyvää nopea toiminta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onko niin että sähkömagneetilla toimivia voi korjata? You tubessa jotkut laittaa puhdistus nestettä menemään suuttimen läpi paineella molempiin suuntiin. Auttaakohan se mitään? Eikös siellä mekaanisesti kulu tai syövy suutin neula. ja mitä tapahtuu jouselle?
Paljonkohan solenoidi mallinen korjattu suutin maksaa? Varmaan vanha pitää vissiin antaa vaihtoon?
Paljonkohan solenoidi mallinen korjattu suutin maksaa? Varmaan vanha pitää vissiin antaa vaihtoon?
Minkälainen on takuukäytäntö noissa, vieläkö on se että saa vain yhden kerrallaan korjautettua?
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
On siellä se teflontiivistekin mikä joskus falskaa...HannuS kirjoitti:Onko niin että sähkömagneetilla toimivia voi korjata? You tubessa jotkut laittaa puhdistus nestettä menemään suuttimen läpi paineella molempiin suuntiin. Auttaakohan se mitään? Eikös siellä mekaanisesti kulu tai syövy suutin neula. ja mitä tapahtuu jouselle?
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=83970
En oo kuullu että mikään jousi miksikään menis, paineellahan tuo pääaste liikkuu.
Vähän jokainen dieselpajahan nykyään noita korjattuja myy, vanha yleensä panttina joo. Ja saksanmaalta ovat tilailleet kans...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
ÖÖ, tosi hienoa. Aikuisten oikeasti mulla on muutakin tekemistä kun korjata jenkkipellejen osia. Vittuako ottavat noita mukaan autoihin, joilla pitäs ajaa eikä leikkiä. Joten jos tässä nyt on jo täymukikampanja ilmi nii kertokaa.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.