CDI-moottorin ilmansuodatinkotelon metelöinti?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
CDI-moottorin ilmansuodatinkotelon metelöinti?
Olen kiinnittänyt alusta asti huomiota tämän 200cdi:n ääneen. Aluksi epäilin moottorin kumityynyä mutta tuossa huoltoa tehdessa selvisi yksiselitteisesti että ilmansuodatin on se joka antaa auton ulkopuolellekin tyhjäkäynillä kuuluvan rollotuksen.
Ilmansuodatinkotelo on kiinni jonkinlaisilla kumityynyillä, jotka lienee kovettuneet tai jotakin muuta on tapahtunut koska ääni on auton ulkopuolella semmoinen, että sitä ei voi sanoa erityisen laadukkaaksi.
Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä vai pönkkäänkö ilmansuodatinkotelon puupalikalla paikalleen?
Video:
Ilmansuodatinkotelo on kiinni jonkinlaisilla kumityynyillä, jotka lienee kovettuneet tai jotakin muuta on tapahtunut koska ääni on auton ulkopuolella semmoinen, että sitä ei voi sanoa erityisen laadukkaaksi.
Onko kenelläkään kokemusta tämmöisestä vai pönkkäänkö ilmansuodatinkotelon puupalikalla paikalleen?
Video:
Kotelo on molemmista päistä kahdella kumilla tuettu.
Alunperin kumit ovat kaikki samanlaisia, uusista kaksi on parannettua mallia.
Kotelo tosiaan pärisee huomattavan kuuluvasti kun kumit ovat kuluneet, kannattaa vaihtaa uudet.
Koteloa pitää nostaa etupäästä voimakkaasti suoraan ylöspäin, takapää lähtee eteenpäin vetämällä.
Tarkista samalla metallisen telineen kunto (joskus tärissyt jostain halki) ja kiinnitysruuvien tiukkuus, erityisesti etupään ruuvi alipainepumpun lähellä on joskus löysällä tai pudonnut kokonaan.
Kumeja saa KL-Varaosilta ja tietysti merkkiliikkeestä.
W210 faceliftiin vastaavat kumit vaihdetaan oikeastaan aina isommassa huollossa, siinä tosin rakenne on erilainen.
Alunperin kumit ovat kaikki samanlaisia, uusista kaksi on parannettua mallia.
Kotelo tosiaan pärisee huomattavan kuuluvasti kun kumit ovat kuluneet, kannattaa vaihtaa uudet.
Koteloa pitää nostaa etupäästä voimakkaasti suoraan ylöspäin, takapää lähtee eteenpäin vetämällä.
Tarkista samalla metallisen telineen kunto (joskus tärissyt jostain halki) ja kiinnitysruuvien tiukkuus, erityisesti etupään ruuvi alipainepumpun lähellä on joskus löysällä tai pudonnut kokonaan.
Kumeja saa KL-Varaosilta ja tietysti merkkiliikkeestä.
W210 faceliftiin vastaavat kumit vaihdetaan oikeastaan aina isommassa huollossa, siinä tosin rakenne on erilainen.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
No ompa kyllä melkonen törinä. Vois luulla, että moottori vetelee viimosia henkosiaan ja kiertokanki tulee lohkon kupeesta ihan justiinsa kurkkimaan ulkoilmaa. Kyllä tuollasesta törinästä moni kateellinen naapuri saa lievitystä tuskaansa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Jep. Tuli laitettua kuntoon nopeutetulla aikataululladealer kirjoitti:Kotelo on molemmista päistä kahdella kumilla tuettu.
Alunperin kumit ovat kaikki samanlaisia, uusista kaksi on parannettua mallia.
Kotelo tosiaan pärisee huomattavan kuuluvasti kun kumit ovat kuluneet, kannattaa vaihtaa uudet.
Koteloa pitää nostaa etupäästä voimakkaasti suoraan ylöspäin, takapää lähtee eteenpäin vetämällä.
Tarkista samalla metallisen telineen kunto (joskus tärissyt jostain halki) ja kiinnitysruuvien tiukkuus, erityisesti etupään ruuvi alipainepumpun lähellä on joskus löysällä tai pudonnut kokonaan.
Kuvassa kaksi vasemmaista tulevat uudessa erässä vihreänä ja ovat oletettavasti parannettua mallia. Sarjan hinta on jotakin parikympin luokkaa.
Varsinainen metelöinnin syy löytyi ilmanputsarin alla olevasta telineestä kuten Dealeri epäilikin. Telineen noin neljästä kiinnitysruuvista yksi oli tippunut pois ja toinen oli puoleen väliin asti auki. Telineen kiinnityksen korjauksella ja uusilla kumeilla ero entiseen oli huomattava myös auton sisältä havainnoituna. Suosittellen tarkastamaan kyseisen kohteen ainakin W211 nelisylinterisissä cdi:ssä jos moottorista kuuluu epämääräistä metelöintiä.
Mitä pitää purkaa että saa turbon ja sielä alla olevat lämpöanturit esiin? Kyse s211 220cdi facelift. Ilmanputsari kotelon irroituksen ymmärsin, mutta ihmetyttää se turbolle menevä putki (ilmamassamittari?) jossa kaikenlaista anturia sun muuta kiinni.
Ei ole itselle vielä niin tuttua tekniikkaa, joten pelkään saavani kallista tuhoa aikaan jos irrottelen väärin joitain piuhoja.
Vikana starin mukaan turboa edeltävän lämpöanturin johtdoissa oikosulku plussaan/johto poikki. vika oli hetkellinen, eikä nyt päällä, mutta pitäisi tarkistaa johdotus ja liittimet ennenkuin varautuu uuden anturin hankintaan. Starin testissä tuon anturin ja hiukkaspönttöä edeltävän anturin lämpötila ero saa olla enintään 60c´ ja nyt se pyörii siinä rajoilla koko ajan.
Kiitoksia jo etukäteen avusta!
Ei ole itselle vielä niin tuttua tekniikkaa, joten pelkään saavani kallista tuhoa aikaan jos irrottelen väärin joitain piuhoja.
Vikana starin mukaan turboa edeltävän lämpöanturin johtdoissa oikosulku plussaan/johto poikki. vika oli hetkellinen, eikä nyt päällä, mutta pitäisi tarkistaa johdotus ja liittimet ennenkuin varautuu uuden anturin hankintaan. Starin testissä tuon anturin ja hiukkaspönttöä edeltävän anturin lämpötila ero saa olla enintään 60c´ ja nyt se pyörii siinä rajoilla koko ajan.
Kiitoksia jo etukäteen avusta!
Tulipahan käytettyä palikat irti kadunvarsiremonttina. En kuitenkaan jaksanut irrottaa sitä metallialustaa jonka päällä ilmanputsarikotelo on.
näytti sen verta ahtaalta hommalta ruveta kaivamaan antureita esiin kun ei edes tiedä missä ne ovat ja välineet ja puitteet olivat huonot pidempään ihmettelemiseen. Ilmeisesti kuitenkin takaisin laitto onnistui, kun ei varoitusvaloja syttynyt eikä muutakaan outoa huomannt ajossa.
Se jäi askarruttamaan että kuuluuko tuossa ilmanputsarilta tulevassa putkilossa olla öljyä siinä kaulalla, mistä on turbossa kiinni? Ilmeisesti tullut huohotinsysteemistä tulevasta letkusta.
Pääsisikö niihin antureihin käsiksi alakautta helpommin? täytynee jatkaa harjoituksia tuonnempana tai viedä johonkin tutkittavaksi kun olen itse tällainen tumpelo koneiden kanssa
näytti sen verta ahtaalta hommalta ruveta kaivamaan antureita esiin kun ei edes tiedä missä ne ovat ja välineet ja puitteet olivat huonot pidempään ihmettelemiseen. Ilmeisesti kuitenkin takaisin laitto onnistui, kun ei varoitusvaloja syttynyt eikä muutakaan outoa huomannt ajossa.
Se jäi askarruttamaan että kuuluuko tuossa ilmanputsarilta tulevassa putkilossa olla öljyä siinä kaulalla, mistä on turbossa kiinni? Ilmeisesti tullut huohotinsysteemistä tulevasta letkusta.
Pääsisikö niihin antureihin käsiksi alakautta helpommin? täytynee jatkaa harjoituksia tuonnempana tai viedä johonkin tutkittavaksi kun olen itse tällainen tumpelo koneiden kanssa
ex: W124 260 -90, nykyinen S211 220 cdi -07