320CDIV6 pa-korkeapainepumpun in- ja paluukiertoletkut

Vastaa Viestiin
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

320CDIV6 pa-korkeapainepumpun in- ja paluukiertoletkut

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

vaihdetaanko tarvikeliikkeen metritavarasta vai orkkikset mb-osanmerolla? (Ovatko orkkikset muotoon tehtyjä?)
Onko alkuper. klemmarit kertakäyttötavaraa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29115
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Alkuperäisen klemmarin voi käyttää uudelleen mutta olen silti laittanut aina uudet "oikeat".
Kyllä letkut taitaa olla muotoon tehtyjä...
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

ok, lienee viisasta laittaa alkuperäiset: klemmarit + 3 putkea n yht 60 eur.
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

kuinkas nuo letkut muuten vaihtuu, pitääkö vesiletkut ja turbon putki irroittaa että saa vaihdettua?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Uudet letkut voi laiita metritavarasta(siitimpi tulee muotletkuilla)
ja uudet kunnoliset klemmarit ei mitään puristeltavia pas***
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

vikaoire oli pitkä (3-5s) kylmästartti, pari kolme perättäistä aamua.
Ensimmäiset elokuun kylmähköt yöt.
Lämpimänä ei perstuntumalla starttauksessa mitään poikkeavaan.
Hehkuvalo ei hälytellyt.
Epäily kohdistui ym kumiletkuihin ja pieneen ilmavuotoon.

Tällä kertaa vika kuitenkin oli hehkurele joka oli täysin mykkä. Päivän hinta 157 eur.

Korjaamon tipsi tuohon letkuasiaan oli että usein pelkkä orkkis klemmareiden vaihto auttaa ilmavuotoon. Vanhetessaan kumiletku hieman painuu kasaan, mutta mb-klemmari ei kiristy ja näin liitos alkaa vuotamaan. Kiristettävä vakioklemmari auttaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ChiquitaT kirjoitti:vikaoire oli pitkä (3-5s) kylmästartti, pari kolme perättäistä aamua.
Ensimmäiset elokuun kylmähköt yöt.
Lämpimänä ei perstuntumalla starttauksessa mitään poikkeavaan.
Hehkuvalo ei hälytellyt.
Epäily kohdistui ym kumiletkuihin ja pieneen ilmavuotoon.

Tällä kertaa vika kuitenkin oli hehkurele joka oli täysin mykkä. Päivän hinta 157 eur.

Korjaamon tipsi tuohon letkuasiaan oli että usein pelkkä orkkis klemmareiden vaihto auttaa ilmavuotoon. Vanhetessaan kumiletku hieman painuu kasaan, mutta mb-klemmari ei kiristy ja näin liitos alkaa vuotamaan. Kiristettävä vakioklemmari auttaa.
Jep siksipä tuolla klemareista kirjoittelin(ne puristeltavat pelti pa*** heitää mäkeen)

tekstarit ei muuten tule heti/aina perille...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

No Vika sitten palasi. Kylmänä starttaa liian pitkään, 3...5 sek. Sekä pe että tänään la aamuna. Hehkuvalo ei ilmoittele vikoja. Startissa pölläytti muhevat vaaleansiniset savut, eli pa:ta lieneen saanut eikä kaikkea kunnolla polttanut?
Hehkureleessä oikeat mb numerot (a6429002800 / 0522140210).
Jos uudestaan rikki, kuten epäilen, mikä rikkoo?
Akku kunnossa lataus: 14,18V ja lepo 12,73V uudehko n +1 v.

Toiki verstaalle menen takuuta kyselemään, mutta tuleeko jotain muuta mieleen kuin kelvoton komponetti..?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29115
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hehkureleen rikkoo jokseenkin aina viallinen / vialliset hehkutulpat eli ne aina vaihtoon ennen kuin uutta hehkurelettä kokeillaan.
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

viallinen hehku olisi näkynyt starissa, eikö? Samoin hehkuvalon pitäisi indokoida vialliseen hehkuun. Korjaamoa jossa asioin, pidettään pk-seudulla mb-asiaa tuntevava.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29115
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En lukenut aiempia viestejä, näemmä rele on ollut "täysin mykkä".
Yleensä sieltä palaa poikki yksi tai useampi metallikisko jotka toimittavat sulakkeen virkaa ja sen aiheuttaa viallinen (vialliset) hehkut.
Sitten kun moottori on lämmin ja vaihdetaan rele kaikki toimii OK kunnes kylmänä hehku on oikosulussa tai mitä onkin ja rele rikkoutuu taas.

Itse olen joutunut opettelemaan tämän kantapään kautta eli erääseen autoon laitettiin uusi rele, hehkut olivat mitaten terveet, mutta taas muutaman päivän päästä rele rikki.

Vaan onhan tässä autossa voinut jotain muuta olla releestä hajalla, en osaa sanoa...
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

ok, panen tämän korvan taakse. kiitos.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Myös risan releen pitäis näkyä *:rila,
rikkinäiset hekut, niitten johdot on yleisiä syitä "releen" hajoamiselle,

kun ehjä rele on paikkallan risat hehkut näkyvät *:rila kylmänä
(vika koodithan poistettaan osien vaihdon jälkeen"tai ainkin pitäis...
niin näky mikä siellä on ensin nyt tullut ja mahdolisesti "releen" rikkonut uudestan)

E:jos nyt on hehkuvika eikä anturivika
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ChiquitaT
Viestit: 137
Liittynyt: 03.6.2006 12:41
Paikkakunta: uudella maalla

Viesti Kirjoittaja ChiquitaT »

Star oli kertonut releen olleen viallisen. "hehkun pääteaste viallinen" tai jotain sen suuntaista. Muita vikoja, hehuun liittyen, ei raportoitu. (Parkkitutkan viallinen anturi löytyi viimein.)

Olisiko mahd. 'puoliviallinen' hehku(t) näkyneet samalla pinomuistissa tuon "hehkun pääteaste" alla/takana ja vikoja kuittaellessa myös 'puoliviallisen hehkun' hälytyksen olisi pitänyt tulla esiin?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”