S211 4matic ujellus

Vastaa Viestiin
JSO
Viestit: 155
Liittynyt: 13.5.2013 23:56
Paikkakunta: Tampere

S211 4matic ujellus

Viesti Kirjoittaja JSO »

280cdi 4matic -06 ja ajaessa kuuluu ujellus joka kuulostaa ihan tuulen ujellukselta, epäilin alkuun että kuskin oven tai ikkunan tiiviste valskais mutta ääni jatkuu (tai itseasiassa kovenee) vaikka ikkunan tai oven avais vauhdissa. Ääni kuuluu vasemmalta ja mielestäni edestä päin, repsikan puolen ikkunaa avaamalla ääntä ei kuule. Ääni alkaa jo n. 20kmh vauhdissa ja sen kuulee niin kauan että rengasäänet sen peittää n. 100kmh vauhdissa. Kierroksilla ei oo vaikutusta ääneen eikä sillä onko veto päällä vai ei mutta vauhdilla tuntuis olevan pieni vaikutus.
Renkaita vaihtaessa huomasin että kuskin puolen etupyörässä on pientä välystä, navan keskimutteri näytti uudenkarheelta vrt repsikan puoleiseen joten laakeri lienee vaihdettu hetkittäin, oisko jäänyt vähän liian löysälle ja vaatis kiristystä? Auto on siis ollut mulla vasta pari vk niin en tiedä milloin kyseinen laakeri on vaihdettu. Voiko moinen tuuleen verrattava ääni tulla edes laakerista? Moneen kertaan oon laakeri vikasella autolla ajanut muttei tämä ääni oo niihin verrattavissa, eikä muutu kumpaankaan suuntaan kaartaessa niinkun yleensä.
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

En tiedä laakereista sanoa, mutta mulla on mennyt samanlaisesta kaksi kardaanin kannatinlaakeria vaihtoon n. 50tkm välein ujelluksen vuoksi.

Auto nosturille ja kuuntelemaan (tai kuunteluttamaan).
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
500S 4-matic
Viestit: 29
Liittynyt: 03.5.2019 9:17

Re: S211 4matic ujellus

Viesti Kirjoittaja 500S 4-matic »

Voi kuulua repsikan puolelta mutta tuleekin kuskin puolelta, tai toisinpäin. Vaihda se toinenkin etupyörän laakeri, ja onko varmasti vaihdettu se toinen. Nimittäin se ei ole kiristettävä 4-maticissa, omassa loppui äänet kun vaihdoin molemmat. Risa laakeri lämpenee, aja ja kokeile kumpi puoli on lämmin voi tarvita mittaria.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”