Multivirin V8:t

Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Joko on löytynyt suuntaa antava lukema keskikulutukselle seka-ajossa? Hörppiikö ihan speksien mukaista määrää? :roll:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei oo uskaltanu laskia :lol: vähä riippuu ajosta. Sinne noin neljääntoista se keskimääräinen kulutus taitaa mennä, tulee niin lyhyttä ajoa ettei tahdo keretä kunnolla edes kuumaksi kone.

Jos ajelee motaria/keskustaa niin noin 12.5l/100km näyttää näyttö. Jos antaa haipakkaa niin että joka valoista reilulla kaasulla yms niin näytöllä 14-18l/100km :D

Hieman vajaa 400km pääsee 52 litralla yleensä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Venttiilikoppa pitäis tiivistää. Vänkärin puoli vuotaa toinen ei. Samalla sinne uittais ketjunkin sitten kun on koppa pois...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Multiviri kirjoitti:Kuva

Venttiilikoppa pitäis tiivistää. Vänkärin puoli vuotaa toinen ei. Samalla sinne uittais ketjunkin sitten kun on koppa pois...
Vasta harrastelin samaa M112 kanssa, ei paha homma vaihtaa koppien tiivisteet. kopan päällä oleva huohottimen ylempi kansi ottaa hieman enemmän aikaa putsaillessa sillä on tiivistemassalla eikä oikealla kumilla. Omassa oli toisessa huohottimen kannessa reikä kokonaan tukossa, ei näyttänyt olevan kuin hammastikun mentävä reikä muutenkaan. :roll: Hyvä tsekata samalla :wink:

Kaasuläppäkotelon ja imuputken liitokseen myös tullut paranneltu kumitiiviste pariinkin kertaan, jonka itse uusin samalla. Vanha oli ihan väljä ja todennäköisesti hörsinyt jo ilmaa ohi. Oli jotain juttua ko. tiivisteestä että uudella pitäisi kulutus tippua ja öljyn syönti vähentyä. A1121590080
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tuosta voipi apinoida osat siihen, mukana myös ne pienet kumiletkut sun muut mitkä kannattaa samalla uusia :


A1120180182 1
A1120180209 1
A1120180282 1
A1120180382 1
A1120180482 1
A1130160221 1
A1130160321 1
A1179901578 0
A1179901578 1
N000000004436 5
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Pikkuhiljaa keräillyt osia keskikonsolin faceliftaukseen. Kaikki muu alkaisi olemaan kasasassa paitsi keskikonsolin runkopalanen, sen taidan tilata uutena kun en usko että hirveitä maksaa. Tarkoitus olisi laittaa Pioneerin 2din soitin joka ohjaa takakontissa olevaa 5-kanavaista vahvistinta, valokuitujärjestelmän takia helpoin tehdä niin niin saa kytkeä kontista orkkisvahvarilta kaiutinjohdot toiseen vahvariin.

Samalla kun keskikonsoli räjäytetty niin voisi vaihtaa jalkatilan läppien vivut, kuulostaa paukkuvan :D

Eturenkaat kestää toivottavasti tämän syksyn, ensi kesäksi mahdollisesti 211 orkkissportti vanteet alle, niille voisi pyöräyttää uudet kumit.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Piti uusia renkaat vielä tälle syksyä. Pari viikkoa sitten uutta selkäheittoista nangkangia alle....
Pitää käyä kyselee takuusta.

Webasto tuli hommattua, thermo top evo. Pitäisi heittää paikalleen, näytti olevan tankissa lähtö lämmittimelle niin helppo homma .

Ekaa kertaa semmoinen auto millä hymyilyttää aina lähteä liikenteeseen. Viimeistään kun ensimmäisen kerran painaa kaasua niin vitutus häviää ja nousee pieni hymynkare naamalle.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ebaysta löyty pitkään himoittu setti. Distronic tutka, ohjainlaite, käyttönapit ja johtosarja vastaavasta autosta purettuna


Nyt kuumeisesti odotellaan että saapuu niin pääsee värkkäilee paikoillee...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Paljos tällä on ajettu? Roplaako ketju?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

230tkm tuli just mittariin. Aavistuksen verran tuntuis tyhjäkäynnillä ääntävän
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Distronicin johtosarja olis paikoillaan.

Käytin myös ohjainlaitteen ja tutkan johtojen nokassa, testeri löysi molemmat ok. Ruotsista tulossa lukkopelti missä distronicin tutkan kiinnike. Ylimmältä käyttönäppäimistöltä etäisyyssäädön rullalle menevä johto ei ollut mukana, pitää selvittää saako uutena. Eli toistaiseksi vaikuttaa hyvältä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Yllämainittua johtoa ei enää saatavilla uutena. Pistokkeita ilmeisesti saa ja pinnejäkin myös. Laitettu tilaukseen niin saa etenemään.
Lukkopelti/distronicin kannake tulossa Ruotsista.

Ei onnistunut VeDociin lisäys ainakaan suoraan, laittelin eteenpäin kyselyä olisiko mahdollista lisätä varusteluetteloon distroniccia.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Lukkopelti laiteltu paikalleen ja samalla tutka keulaan. Vielä paria pistoketta vailla että sais kokeilla pelaako
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Johtosarja rakennettu välille ylempi käyttönäppäimistö <-> alempi käyttönäppäimistö. Rulla toimii ja näkyy testerillä ok.

Koodailin mittariston ja virtalukon sopivaksi distronicille. Moottorinohjain vaatii SCN- koodauksen, onneksi löytyi testeri missä on tarpeeksi voimaa että sai kehitystason puolelta koodata distronicin käyttöön. Muuten vaikuttaa hyvältä mutta herjaa vielä speedtronic unavailable, pitää selvittää Xentry Supportin kautta saisko lisättyä koodin 219 varustelistaan niin sais varmuuden että moottorinohjainlaite on varmasti oikein koodattu.

Jos ei scn koodaus auta pitää metsästää ESP- ohjainlaite että saa pelaamaan... Jos olis tienny mitä kaikkea tarvii ni olis jäänyt tekemättä. Ei enää viiti jättää kesken ku muuten vois pelata.

Kuva
sen koodailua developer puolella
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:Johtosarja rakennettu välille ylempi käyttönäppäimistö <-> alempi käyttönäppäimistö. Rulla toimii ja näkyy testerillä ok.

Koodailin mittariston ja virtalukon sopivaksi distronicille. Moottorinohjain vaatii SCN- koodauksen, onneksi löytyi testeri missä on tarpeeksi voimaa että sai kehitystason puolelta koodata distronicin käyttöön. Muuten vaikuttaa hyvältä mutta herjaa vielä speedtronic unavailable, pitää selvittää Xentry Supportin kautta saisko lisättyä koodin 219 varustelistaan niin sais varmuuden että moottorinohjainlaite on varmasti oikein koodattu.

Jos ei scn koodaus auta pitää metsästää ESP- ohjainlaite että saa pelaamaan... Jos olis tienny mitä kaikkea tarvii ni olis jäänyt tekemättä. Ei enää viiti jättää kesken ku muuten vois pelata.

Kuva
sen koodailua developer puolella
Jos sattu olemaan sopivasti saapuvilla auto missä on tuo varuste toimivana niin tarkista koodaus siitä ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Siinäpä se onkin kun näitä ei joka nurkalla ole niin ei voi tarkastaa :D
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

lueskelin germaanifooruilla hiljan että w212:n kanssa distronicplussa vaatii uudemman ESPi purkin että toimii, sitä en kyllä tiedä mistä sen eron näkee
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Multiviri kirjoitti:Siinäpä se onkin kun näitä ei joka nurkalla ole niin ei voi tarkastaa :D
Voin katsella onko tossa Japsituonnissa distronikkia...

Mikäs vuosimalli tämä - siis se boksien uus/vanha ero ajallisesti. Toi Japsituonti on tehty -07 ja rekisteröity -09. Lienee uudella boxilla?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Esp ohjainlaite tilattu. Ei onnistu lisätä varustelistaan koodia 219, kuulemma turvallisuuteen vaikuttava asia eikä voi lisätä jälkikäteen.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuliko tuossa puretussa sarjassa nekin hilppeet jotka hoitaa jarruttelun, kun ei "osalistassa" näkynyt? Vai onko tuollaisessa jo jotenkin kehittyneempi systeemi, mitä W220:ssä, kun itsellä meinasi alkuun jäädä jalka polkimen survomaksi kun auto päätti jarruttaa :lol: että liikkuuko se jarrupoljin tuossa ollenkaan? :oops:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Mahtaa se liikkua, käyttää BAS:n irroituskatkaisinta jarruttaakseen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Ok...joo se on sitten tosiaan vähän fiksumpi kuin tuo vanha ässän systeemi, jota aina miettinyt, että minkälainen servo tuolla mahtaa olla että jaksaa painaa (vetää) poljinta lukkojarrutukseen asti, ja poljin tosiaan painuu mukana. Jalka kun sopivasti alla, niin sattuu :shock:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei pelaa distronic vieläkään, esp yksikön ensimmäinen postitus meni Ranskaan ja sieltä takaisin lähettäjälle... nyt vissiin tulollaan mutta jäänyt Postin lakon takia johonkin seisomaan kun ei ole viikkoon edennyt mihinkään mistään
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tulihan se ohjainlaite vihdoin ja viimein... oli ollut jo pari viikkoa läheisessä K-kaupassa kun sattuneesta syystä ei saapumisilmoitusta tullut PostNordin lähetyksestä. Onneksi selvisi erinomaisen asiakaspalvelun kautta missä paketti majailee :idea:

Noh ohjainlaitteen heitin paikoilleen, ( on muuten helppo vaihtaa) ja auto käyntiin. Ensimmäisenä ESP faulty herja tauluun :shock:

Testeriä kiinni, ei mitään vakavia vikakoodeja ESP:llä
—> koodien nollaus ja koodaus kohdilleen, ei herjaile enää
—> koeajolle ja pelaa.

Vielä pitää säädellä tutkaa, tunnistaa esteen liian lähellä ja ehkä aavistuksen vasemmalle kierossa ajossa tehtyjen havaintojen perusteella.

Kuvien ystävät saa kääntää näytön tai pään, jostain syystä heitti nuin päin..


Kuva
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Tuntuu ainakin tuossa ässässä olevan todella herkkä kadottamaan edellä menevän, jos ratti on vähänkään vinossa (syystä tai toisesta) ...käyttää kääntökulma-anturia tietonaan.

Starilla sitä sai kyllä kalibroitua...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

piippu kirjoitti:Tuntuu ainakin tuossa ässässä olevan todella herkkä kadottamaan edellä menevän, jos ratti on vähänkään vinossa (syystä tai toisesta) ...käyttää kääntökulma-anturia tietonaan.

Starilla sitä sai kyllä kalibroitua...
Samaa teki minunkin W220. Tutkan keila kääntyy ratin asennon mukaan. Ja aivan liian herkästi/paljon.
Sama motarilla jotain rekkaa ohittaessa, yks kaks saattaa meno tökätä kun luulee oikealla puolella toisella kaistalla olevaa rekkaa esteeksi... Mahtava vehe. :happy:
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eli ei tarvitse käyttää säädöissä, tuntuu että parantuu koko ajan tuo miten havaitsee auton. Nollasin oppineisuuden distronic ja ohjauskulman.

Suolainen hinta tuolle säädöllä kun kysyin, 300€ ja ohjeaikaa 1.8h...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Sattui EBayssa eteen valkopohjainen mittaristo oikeilla asteikoilla nii pitihän se laittaa tulemaan :arrow: sopii sitten paremmin yhteen kunhan faceliftaa keskikonsolin yms ja omasta mielestä tyylikkäämmän näköinenkin tuo valkopohjainen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mistä tuon ESPiboksin tyypin/soveltuvuuden näki? Pihaan tulossa W212 missä ei tutkaa niin ajattelin tsekata menisikö 'helpolla'...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Tämän ikäluokan autossa ESP boksin kyljessä on maininta DTR 219 joka kertoo sen soveltuvan distronic malliin. Uudemmista ei tietoa miten niissä on mutta koodaus tuottanee uudemmissa ongelmia, vaatii SCN koodauksen tai Vediamoa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”