W211 Bensa osto

Vastaa Viestiin
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

W211 Bensa osto

Viesti Kirjoittaja burzi »

Moi,

Työpaikka vaihtui ja ei tarvitse enään ajaa pienellä manuaalivaihteisella työsuhdeautolla. Olen miettinnyt w211 Bensa Automaatin ostoa seuraavaksi käyttöautoksi.

Onko jotain tiettyä mitä kannattaa ottaa näissä huomioon? Jotain tiettyjä kilometrejä missä tulee isoimpia huoltoja jne, nämä eivät enään taida ruostua? Kyseessä olisi suhtellisen perus mallinen laite 4 koneella.

Minun edellinen oma auto oli w210 230 A mikä muuten oli helvetin hyvä ja pomminvarma paitsi että se oli suhtelisen kova ruosumaan :(
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

viewtopic.php?t=43026

vieläkö tekee mieli
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

M271:een, eli siihen nelisylinteriseen bensakoneeseen, kannattaa tosiaan vaihtaa jakoketju ensimmäisenä toimenpiteenä ellei ole varmuutta että olisi vaihdettu jo.
Muuten ei mitään ihmeellistä bensakoneen osalta.
wiimax.fi
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja burzi »

Oukay tämä hyvä tietää! Eli pitäisikö sittenkin hankkia 240 v6!?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ketjun vaihdattaminen mahdottomia maksa. Käy koeajamassa bensakoneisia, omasta mielestäni ne potevat jonkinmoista voimanpuutetta - varsinkin ahtamattomat, vääntöä ei ole.
wiimax.fi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hanki suoraa 320... tuo 240 oli jopa w203:ssa tuhnun tuntuinen ja ero kulutuksessa olematon. Tai voi olla että 320 menee jopa pienemmällä, tuossa 240:ssä kun ei ole oikein vääntöä, 320 jo huomattavasti enemmän ja paremmalla alueella.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja burzi »

dealer kirjoitti:Ei ketjun vaihdattaminen mahdottomia maksa. Käy koeajamassa bensakoneisia, omasta mielestäni ne potevat jonkinmoista voimanpuutetta - varsinkin ahtamattomat, vääntöä ei ole.
Pitää huomenna käydä kokeilemassa yhtä 2003 200kompressoria, ja tsekata milloin se on vaihdettu tähän yksilöön kilsoja siinä oli 180tkm.
Paljon ketjun vaihtaminen maksaisi noin?

Pitää vähän miettiä millä koneella ostaisi!
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja burzi »

Auto oli sittenkin 2004 vuosimallinen 200Kompressor.

D huolto olisi edessä 9000km, mitäköhän siihen sisältyy ja missäköhän se pyörisi.
Auto pelasi muuten kun unelma ja en huomannut mitään poikkeavaa.
Vähän näyttäisi että perä roikkuu vähän, takajouset väsyneet? tai voiko näissä olla ilmajouset takana?

Sain entisen omistajan kiinni puhelimitse ja hän ei tietännyt mitään että ketju olisi vaihdettu. Koneesta kuulunnut mitään kilinää tai kolinaa.
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja burzi »

Selvitin vähän asioita ja autoon joutuisi tehdä jonkinverran huoltoa. eli unohdan tämän ja taidan ostaa väyrysen tai vanhemman mihin ei huollot maksa miljoonia. :eec:
burzi
Viestit: 14
Liittynyt: 22.8.2012 13:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja burzi »

Nonniin, kävin kokeilemassa 320 bensa mallia, taitaa olla että teen kaupat siitä tänään! Onko foorumilaisila mitään huonoa sanottavaa niistä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”