Pukkas öljyt sylintereihi

advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Pukkas öljyt sylintereihi

Viesti Kirjoittaja advance »

Tapahtuipa seuraavaa auton ollessa lainassa .
Kaveri vei auton korjaamolle koska pukkasi vaaleaa savua ja ei käynyt hyvin,hakiessani autoa sieltä pois auto ei käynyt kunnolla (ei juuri ollenkaan ja savut olivat sinertäviä,avasimme tulpa ja jokainen oli öljystä mustat sovimme että itse avaisin koneen koska on itsellänikin siihen oivat tilat .
Mielenkiinnosta vain että olisiko huohotin kenties syy vai kansi kyseessä siis w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004.
Moottorista kuulunut jonkin aikaa tyhjäkäynnillä pientä naputusta nostamalla kierroksia käynti moitteetonta.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

pahvi/pahvit palanut..

ite nähny vain nelosissa sitä..
® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nuo pukkaavat imusarjan pohjalle paljon öljyä ja se lähtee sieltä käytellessä mäntien päälle jos huohotin on tukossa tai muuten viallinen.
En tarkkaan muista mikä kohta siellä pettää, mutta yksi W210 240 V6 oli sellainen tapaus.
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Viikonlopulla alkaa purkaminen imusarjasta ,ensi kurkistelulla sinne huohottanut jonkin verran öljyä.
Kaikki tulpat oli oljyistä mustaa karstaa täys/sököt.
Onko tulpat suoraan kannessa vai onko jollain holkeilla?
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

No niin vika alkaa selvitä.
Eli syy on öljyn valumareikä kuskinpuolen venttiilikopassa(2x noin 6mm ja 5cm pitkiäpillejä ) jotka oli tukossa josta seurasi venakopassa öljytulva joka valui huohotin putkeen siitä imusarjoille ja joka mäntään.
Moottori aivan hirveässä karstassa eli purkua ja putsausta piisaa.
edit kuinka suuri kuuluu olla huohotinletkun liitosreijän siinä venakopan päässä ,omassa on joku isontanut kyseistä reikää.miksi?
Kiitos kommenteista etukäteen ja tähän mennessä.
T:Jari
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Tälläinen kura kun pääsee liikkeelle jonkun forte tai muun käsittelyn aikana niin ei varmaan kauvaa tarvi kun kone käy kuivana ja nirskis se oli siinä.
Ilmeisesti tässä täytyy avata alakertakin ja kaapia puhtaaksi ,tämä on oma käyttöauto saksasta tuotettuna ja olen ajanut ekan huuhtelu/öljynvaihdon jälkeen noin 15-20 tkm.
Ilmeisesti naputus ja pieni kierrosten soutelu pintakaasulla selviää myös puhdistettuani moottorin/kirjoitellaan siitä sit joskus toiste.
Ei muuta kuin hommiin.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ah niin ihanat "longlife" öljynvaihtovälit...
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kyllä toinen huolto minulla olisi ollut vasta tulollaan.
Puhdistuksen jälkeen vaihdellaan tiuhaan ja sit joskus myöhemmin vaihtoväliksi 15tkm.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Mulla taisi se letkun lähtö olla noin pari milliä (vänkärin puolen huohotinletku). Oikein ihmettelin, ettei ole isompi, kun letku on kuitenkin niin iso.

Ei tullut otettua kuvia, kun tiivistin sen vänkärin huohotinkopan. Kuskin puolella ei ollut niin isoa vuotoa, enkä jaksanut ottaa polttoaineletkua irti.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

No jaa noi vanhat tuonnit kilometreistä ei tietoa ja toisekseen onko siellä vaihdeltu km mukaan ja minkälaisia öljyjä :roll:
Auto on käyttöä varten
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Hyviä kuvia remontista. Laita vaan noita lisää. Odotan suurella mielenkiinnolla. Onko käytössäsi jokun pesuri jossa voit pestä osat? Käsipelillä hirmu työ.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Ei ole pesuria mulla,mutta parilla korjaamo kaverilla kyllä ja jopa toisesta korjaamosta löytyypi staari,joka herjaili jo aikaisemmin kaasuläppäkotelon toimintaa,pienelle kierrosten soutelulle.
Parani aina puhdistus sprayllä.
Ilmeisesti sai aina öljyä imusarjaan ja kierrosten huojuminen alkoi siitä.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

eikös Saksalainen ole "perinteisesti aina" venyttäny öljynvaihtoja ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

pekkovee kirjoitti:eikös Saksalainen ole "perinteisesti aina" venyttäny öljynvaihtoja ...
Kyllä sitä osataan täällä härmässäkin....yksi puoli tuttu ajaa nyt jo toista uutta autoaan "loppuun", eli ostaa uuden auton, ei tee sille yhtään mitään, ei edes öljyn vaihtoa, vaan vaihtaa auton uuteen 3v välein (huoltokulut 0€ jos ei satu mitään hajoamaan tuossa välillä, ja hyvinhän nuo japanialaiset näyttää kestävän....tai noh, joutuuhan sinne öljyä vähän lisäämään, mutta halvinta mahdollista jatkoksi) :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Oli imukammiokin pien peittoama .
Tuntuvat nykykoneet olevan liimailtuja, ainuat tiivisteet löytyy tähän mennessä venakopasta/kansi, imukammio/kansi ja vesipumppu.
Kansien irroitus hiukan mietityttää ,näyttäisivät olevan myös liimalla osittain,meinaan jakoketjun uudelleen laitto ainahan sitä osaa osaa irroitella.
Pitää hieman tehdä kyselyitä ennen kuin jatketaan Kuva
Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

No niin sain puhdistettua sen mitä sain,öljypohja oli hyvin liimalla kiinni ja jäi kiinni .
Ketju kotelokin jäi kiinni,kannet olisi pitänyt irroitta ensin mutta en siihen ryhtynyt,olisi vaatinut tehostajan-ilmastoinnin irroituksia/liikaa kuluja.
Ketjukotelon ja muut aukot sain huuhdeltua paineilmaan kytketyllä sumu suihkulla öljy/polttoöljy seoksella.
Kasausvaihe meneillään ja hieman mietityttää kuskinpuolen venttiilikopan valumaputket jotka uppoavat kannessa oleviin kannen pultti syvennyksiin, jotka olivat täynnä em.kuvissa olevaa moskaa täynnä.
Että mitenkähän jatkossa kyseinen potero täyttyy ja tukkeuttaa nuo pillit.
Lisäksi vielä kuinka iso on tuon kuskinpuolen huohotin kopan reikä joka minulla on "puhkaistu" isommaksi vai pitääkö porailla öljylle joku extra valumareikä lisää venakoppaan vai lyhennänkö noita putki pillejä jotta toinen pää ei uisi siinä tulevassa moskassa ?
Jatkossa teen vielä öljy/pesulitkut "liqvid moly" huuhtelun sekä tiuhennettuja öljyn vaihtoja.
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

No niin,auto käy ja kukkuu.Moottorin vikavalo paloi jonkin aikaa ja sammui pois,myös käynti on hieman ontuvaa liikkelle lähdettäessä.*lla pitää vielä käyttää.
Hieman neuvoja kysellessä selvisi myös,että jos koneessa naputtava ääni,niin kerran oli heillä ollut tapaus jossa vika oli ollut alakerrassa ja joutuiva vaihto moottorin heittämmään tilalle "kone oli saanut vettä" .
Ei pysty porauttamaan koska alu lohko ja kulut nousee liikaa.
Omassa myös häiritsevä naputus,hieman puhdistuksen jälkeen ken ties koveni.
Omituinen rakenne kuskinpuolen venttilikopassa jossa nuo öljyn paluupillit ui kannen pultin syvennyksessä,nuo kun kunnolla sakkautuvat niin öljyllä ei ole muuta reittiä kuin imusarjaan ja kone paskaksi,itsellä öljyn kulutus kasvoi niin että joutui oikein seurailemaan sitä.
Kyse siis 2004,320 v6 bensa,selkeä huoltokohde imeä nuo pultti poterot sakasta puhtaaksi öljyn vaihdoissa.
Tämä tältä erää ja hyvää kesää.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

advance kirjoitti:No niin sain puhdistettua sen mitä sain,öljypohja oli hyvin liimalla kiinni ja jäi kiinni .
Jos se on vastaavasti ku dieselissä niin turbiinin puolelta pohjan etuosasta niin tuhdilla liimalla kiinni että meinaa usko loppua ennenkuin öljypohja luovuttaa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Lämmittämällä saa silikoonitiivisteet luovuttamaan,kuumailma pistooli tai induktio vastuksilla.
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Kone oli leikannut kiinni neljästä sylinteristä ja huotus oli sen mukaista.
Ei ilmeisesti saanut kunnolla öljyä kovilla kierroksilla ja tänään öljypohjan irroituksen jälkeen syykin paljastui.
Öljy sumpussa oli joku moniurahihnan pätkä aivan korppuna ja imu putki 70% tukossa.
Arvaisin että hihna ei kuulu moottorin sisälle vaan on joskus sinne tungettu ja aikansa siellä muhii niin hoitaapi tehtävänsä ja tässä tulos.
Uusi moottori hakuseen joskus,nyt ajellaan ässällä.Kuva
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

No ei helvetti, on joku joutunut oikein näkemään vaivaa, että saa auton paskaksi :evil: :shock:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Onko mahdollista hihnan hajota ja mennä dampperi taakse, rikkoa stefa ja sieltä koneen sisään. Sitten uusitaan stefa ja hihna ja kovaa ajoa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Suunnilleen näin, mutta löytyikö koneen sisuksista myös stefan jämiä? Vaatii aikas vilkkaan mielikuvituksen että alkaa tunkea hihnanriekaleita öljykorkista sisään. Toisaalta jokseenkin huolimattoman asentajan jos ne ovat olleet öljypohjassa sitä asentaessa.

Panu-Matti Ylihärsilän auton moottorista löytyi männän päältä russakoita perunankuoria ja uunipuuroa. Tosin vain Veikko Huovisen novellissa.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Öljynpaineen mittaria ei varmaan ole ollut mutta ihmettelen jos ei öljynpaineen valokaan ole varoitellut. En ole kyllä ennen törmännyt siihenkään että moniurahihna menee moottorin sisälle.

Hiekkaa kerran löytyi eräästä rikkoutuneesta moottorista hurjassa nuoruudessa, mutta siihen liittyi vahvasti epäily että se oli ollut tahallisen toiminnan seurausta.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Pitäisin melkoisen suurena ihmeenä, jos kuvassa näkyvän kokoinen hihnapätkä on mennyt itsestään moottorin sisään ja lohkossa ei ole isoa reikää. Asentajan huolimattomuus? Melko suurta luokkaa, jos näin on mennyt, olisko kyseessä ti-miehen jäljet?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”