W209 korimallin 200 Kompressoria on tehty noin vuosina 2003-2010. Moottorin sylinteritilavuus on säilynyt tänä aikana ihan samana eli 1796 cc. Teho oli alkuvuosina 163 PS ja vuodesta 2007 alkaen 184 PS eli hevosvoimia. Moottoreiden vääntökin on ollut suurin piirtein samalla tasolla eli normaaliin ajoon ihan riittävä 240-250 Nm.
Oliko se vanhempi moottoriversio jotenkin huonompi verrattuna 2007- alkaen malleihin ja siitä eteenpäin, jotta sitä piti uudistaa.? Oliko siinä moottorissa jotain ns. lastentauteja (hihnat-ketjut ) ja senkö vuoksi sitä piti ehostaa ja tehostaa? Oliko se vuosimallien 2003-2006 välillä valmistettu moottori kuitenkin ihan luotettava ja perus-hyvä moottori tällaiselle tavalliselle tallaajalle, joka ei pahemmin ryntäile liikenteessä. Millä konstilla noinkin suuri tehon lisäys tähän moottoriin on aikaansaatu? Litrateho vaikuttaa varsin korkealta. Tämän W209 korimallin mersussa ainakin minua kiehtoo vain ja yksinomaan sen hieno muotoilu ja auton luotettavuus jokapäiväisenä kulkuvälineenä.
CLK 200 Kompressorin moottori
Kiitokset posteistanne xr ja jupi!
Ihan kylmää hikeä pukkasi otsalle, kun katsoin kommenttejanne liittyen mersun M271 moottoriin. Seuraava teksti menee jo vähän aiheen ulkopuolelle, mutta ehkä jollakin tapaa liittyy aiheeseen. Nappisilmä Lada oli oikein hyvä ja luotettava auto aikoinaan ja varmasti vieläpä tänäänkin. Ruuvimeisseli, jakoavain sekä kieppi rautalankaa takakontissa auttoi jo monessa tilanteessa selviytymään eteenpäin niillä seuduilla, missä korjaamoa ei ollut edes horisontissa nähtävissä. Itselläni on ollut ihan uudesta asti ja nykyään museorekisterissa oleva ja jollakin tavalla Ladaankin liittyvä vuoden 1970 mallia oleva Fiat 125 Special. Lada ja Fiat 124 olivat melkein se ja sama auto. Fiat 125:n sukulaismalli oli taasen Polski Fiat 125P. 125 S:n moottori oli aikoinaan erittäin edistyksellinen ja nykyaikainen 1608 ccm / twincam moottori 100 HV tehoineen. Silloin lähes 45 vuotta sitten tätä autoa ostaessani ei tullut edes mieleeni nämä monimutkaiset ja hankalat rakenteet ja huollot konetilassa. Tähän päivään mennessä autoni moottorissa ei ole ollut pienintäkään vikaa. Huollot olen tehnyt ihan itse mutu-tuntumalla ja niillä välineillä mitä tallista on löytynyt.
Ihan kylmää hikeä pukkasi otsalle, kun katsoin kommenttejanne liittyen mersun M271 moottoriin. Seuraava teksti menee jo vähän aiheen ulkopuolelle, mutta ehkä jollakin tapaa liittyy aiheeseen. Nappisilmä Lada oli oikein hyvä ja luotettava auto aikoinaan ja varmasti vieläpä tänäänkin. Ruuvimeisseli, jakoavain sekä kieppi rautalankaa takakontissa auttoi jo monessa tilanteessa selviytymään eteenpäin niillä seuduilla, missä korjaamoa ei ollut edes horisontissa nähtävissä. Itselläni on ollut ihan uudesta asti ja nykyään museorekisterissa oleva ja jollakin tavalla Ladaankin liittyvä vuoden 1970 mallia oleva Fiat 125 Special. Lada ja Fiat 124 olivat melkein se ja sama auto. Fiat 125:n sukulaismalli oli taasen Polski Fiat 125P. 125 S:n moottori oli aikoinaan erittäin edistyksellinen ja nykyaikainen 1608 ccm / twincam moottori 100 HV tehoineen. Silloin lähes 45 vuotta sitten tätä autoa ostaessani ei tullut edes mieleeni nämä monimutkaiset ja hankalat rakenteet ja huollot konetilassa. Tähän päivään mennessä autoni moottorissa ei ole ollut pienintäkään vikaa. Huollot olen tehnyt ihan itse mutu-tuntumalla ja niillä välineillä mitä tallista on löytynyt.
Fiiatistani on melko kattava tarina äskettäin ilmestyneessä Juha Vartiaisen kirjoittamassa ja Alfamerin kustantamassa kirjassa "Harrastuksena Museoajoneuvo". Pitää opetella ensin kuvien lähettämisen tekniikka, ennen kuin uskallan niitä edes yrittää liittää posteihini. Olen vielä vähän noviisi näissä tietokonehommissa. Kirjassa toki on useita kuvia autostani.