s211 220cdi puljausta

Vastaa Viestiin
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

vianorilla, mersuforumilla jotkut kehuivat oulun vehoa osaavaksi paikaksi? ei mitenkään pahasti vedä oikealle mutta häiritsevästi kuitenkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Multiviri kirjoitti:vianorilla, mersuforumilla jotkut kehuivat oulun vehoa osaavaksi paikaksi? ei mitenkään pahasti vedä oikealle mutta häiritsevästi kuitenkin
kysypä siitä läheltä vihannin st1:seltä niillä on ainkin ollut hyvät vekotimet tuohon homman ja tulos ollut hyvä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Tai samalla vaivalla ajelee yyperwiescaan ja antaa Tiilerin säädellä kulmat kohilleen.
S204, AZT250
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Lintosta on kehuttu kyllä paljon, esteeksi muodostuu vain se että ei ole mahdollisuutta oikein saada autoa sinne :cry: Tulisi kerrasta hyvä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kuva

Tänään oli taas kaikki viat yhtäaikaa päällä :D Molemmat sammuivat ku parikertaa uudelleen starttaili... Jos sais aikaan niin käyttäs starin perässä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Niin... lienee kuitenkin helpompi järjestellä autoa piuhan päähän
Kun vielä jontenkin toimii (sitten kun ei enään toim ollenkaan aikaa joutuu ylensä järjestämään hiukan enemän)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jep. Täytyy ottaa asiakseen vaikka viikonloppuna.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Nonii nytte on koodit luettu. Parkkitutkissa takaoikea ulommainen anturi sökö. SRS valoa sytyttelee matkustajan puoleinen kiihtyvyysanturi B48/2. Moottorin vikavalon aiheuttanee DPF:n paine-erotunnistin. Jos löytyy jotain nuita niin saa tarjota :)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

PTS:n ja DPF:n anturi löytyy veholta hyllystä. Tuota kiihtyvyysanturia on kahta eriä, bosch ja temic. Mistähän tuon näkis kumpi tuossa on, konehuoneesta en löytäny tuota anturia, keskikonsolin alta en hoksinu srs ohjainboksia, takapenkkien alla olevaa verhoilua en kehdannut alkaa irroittamaan kokonaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Multiviri kirjoitti:PTS:n ja DPF:n anturi löytyy veholta hyllystä. Tuota kiihtyvyysanturia on kahta eriä, bosch ja temic. Mistähän tuon näkis kumpi tuossa on, konehuoneesta en löytäny tuota anturia, keskikonsolin alta en hoksinu srs ohjainboksia, takapenkkien alla olevaa verhoilua en kehdannut alkaa irroittamaan kokonaan...
Se anturihan on siellä lampun ja jäähdyttäjän välissä pellissä kiinni.
Eipä hoksannut katsoa merkkiä kun kävit.
Tähdellisen parantola
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

etsin tietenkin väärästä paikkaa, etsin siitä lampun takaa. Noh, Täytyypäs koittaa uudestaan :d
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Muistelisin että anturi on samaa merkiä kuin boxsi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

mistähäö Boksi loytyy.... käytin keskikonsolin puuta pois eikä loytyny
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

pitää varmaankin käyttää tuhkis pois. Löytyy etiämpää kuin se keskipuu.
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuhkakupi pois niin voi alkaa kurkistelemaan
Toinen konsti on autojos sattuu olemaan *:rin piuhan päässä
Niin näkyy boxsin tiedot
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Ei löytynnä anturia, pitääköhä purkaa keulaa että löytyy? Tuhkakuppia en kehannu irroitella kun en ruuveja nähny missään? Onkohan siinä jotkin klipsut, ei kehtaa vain rykäistä, särkyy vielä :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Katsoppa tuosta videosta: Vaihdekepin kehys pois paikoiltaan ja sitten pitäisi lähteä ihan vetämällä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRR7H6rwpuA[/youtube]
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kiitos linkistä, itsellä ei jälleen kerran sytyttänyt että youtubehan on ohjeita pullollaan. Pitääpäs varovasti kokeilla irroittamista kunhan kerkeää auton ääreen, tänäänkin koulussa kuunneltiin luentoa kaheksaan saakka :?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Multiviri kirjoitti:Kiitos linkistä, itsellä ei jälleen kerran sytyttänyt että youtubehan on ohjeita pullollaan. Pitääpäs varovasti kokeilla irroittamista kunhan kerkeää auton ääreen, tänäänkin koulussa kuunneltiin luentoa kaheksaan saakka :?
Sellasta se on siellä AMK:ssa... :lol: Koita tottua, itellä oli eka vuonna joka päivä yhen periodin ajan 8-18 päiviä (paitsi perjantai vapaa)...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Katsoppa tuosta videosta: Vaihdekepin kehys pois paikoiltaan ja sitten pitäisi lähteä ihan vetämällä.
Siis lähtee ilman työkaluja, ei välttämättä ehjänä pelkästään vetämällä ellei ensin vapauta niitä kiinnitysklipsuja (kuten videossa, pitää katsoa tarkkaan missä ne sormet tekee töitä).
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 29.9.2012 9:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Eilen tuli ajeltua miltei 250km tuolla ja ei sytytellyt moottorin vikavaloa. Tuntuu ettei ole nyt vähään aikaan sitä sytytellyt. Kaukovaloja säädettiin ylemmäs eilen, nyt niistäkin on kaikki hyöty käytössä eivätkä näytä aivan nokan eteen. Xenonit hiukan kiinnostaisi laittaa tuonne pitkiin, tois varmaan melko paljon lisätehoa. Toinen vaihtoehtohan olisi tietenkin vaihtaa uudet polttimot, ei tietoa milloin vaihdettu.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Boschin systeemit siellä oli. Tuhkis nousee pois kun nostaa vaihdekepin päästä ylös. Helppo ja yksinkertainen kiinnityssydeemi vaikkapa 124:een verrattuna.

Veholta kävin anturin tilaamassa, 201e ja tiistaina pitäis olla. Täytyypä etsiä missä se anturi oikein on, ei sattunut viimeksi silmään. Parktronicin anturi tulee samassa kuormassa, miten vaihto onnistuu? Pitääkö puskuri irroittaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Anturit haettu, pitää viikonloppuna kahtella vaihtamista. Pitääköhän puskuri irroittaa tuon SRS:n anturin vaihtoa varten? Takapään tutkaan ei tartte puskuria irroitella ilmeisesti.

Ja olipa joku sitten ajanu päin p*rsettä kaupan parkkipaikalla, takapuskuri toiselta reunalta irti ja komeet vauhtirannut puskurin vasemmassa nurkassa. Eikä tietenkään mitään lappuja tms. No voihan se tieten olla ettei ole huomannut tai jotakin mutta puskuri kuitenkin pomppaillu kiinnikkeistään irti nii ei se ihan pelkkä pintahipaisu ole ollut :roll:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

WIS:stä kahtelin ohjeet nuitten vaihtoon, eipä vaikuttanut ainakaan haasteelliseslta :D Mitenkä näistä uskaltaa käyttää akunkengän irti ku sitä suositeltiin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Multiviri kirjoitti:WIS:stä kahtelin ohjeet nuitten vaihtoon, eipä vaikuttanut ainakaan haasteelliseslta :D Mitenkä näistä uskaltaa käyttää akunkengän irti ku sitä suositeltiin?
Entä jos nyppäät vaan sulakkeen irti? Vaikka näyttää tuolle ohjainpurkille tulevan vain "15-sähköä" eli eipä siitä akun irrotuksesta kauheasti hyötyä ole vaikka ohjeet sen akun käskeekin irrottaa.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2933
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Elikkä kunhan pitää avaimet pois virtalukosta nii ei pitäs saaha SRS-järjestelmän mistään sähköä. ?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Kyllä se akku kannattaisi irroittaa. Kymmenen minuuttia odottelua niin että avaimet ei ole virtalukossa, sisävalot samuutettuna ja sen jälkeen plus-napa irti. Ei ole minulla ainakaan ollut mitään ongelmia, vaikka olen useamman kerran käyttänyt akun irti.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Kyllä se akku kannattaisi irroittaa. Kymmenen minuuttia odottelua niin että avaimet ei ole virtalukossa, sisävalot samuutettuna ja sen jälkeen plus-napa irti. Ei ole minulla ainakaan ollut mitään ongelmia, vaikka olen useamman kerran käyttänyt akun irti.
211:stäkö olet irrotellut akkuja? Miksi plus-napa irti kun kaikissa ohjeissa käsketään ottamaan maajohto? Ohjainlaitteiden hajoamisen kannalta eroa ei ole jos tuon tekee huolellisesti mutta maajohdon kanssa virheen vaara on pienempi, tai virheen aiheuttama vahinko pienempi.

Itse johtojen irrottamiseen en ota kantaa, kaavioita tutkimalla syytä itse päätellä mikä on tarpeen ja mitkä varotoimet ovat paikallaan.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Joo 211:stä on akkuja irroiteltu.

Se että kumpi napa otetaan ensin, niin voi ottaa pelkästään plussan irti tai sitten jos aloittaa miinuksesta, niin silloin pitää ottaa molemmat. Plus-navan, jos ottaa irti, niin silloin kaikki auton sähkölaitteet ovat sähköttömät ja se riittää vaikkapa boksin vaihtoon. Vanhoja peruja olevissa ohjeissa kehoitetaan ottamaan ensin miinus irti, ja sitten plussa, sen takia että miinuksen irroituksen jälkeen ei jakoavaimella saa oikosulkua aikaseksi vaikka se lipsahtaisikin plus-navan irroituksessa niin että tulisi kosketus plusnavalta runkoon.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1918
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Joo 211:stä on akkuja irroiteltu.

Se että kumpi napa otetaan ensin, niin voi ottaa pelkästään plussan irti tai sitten jos aloittaa miinuksesta, niin silloin pitää ottaa molemmat. Plus-navan, jos ottaa irti, niin silloin kaikki auton sähkölaitteet ovat sähköttömät ja se riittää vaikkapa boksin vaihtoon. Vanhoja peruja olevissa ohjeissa kehoitetaan ottamaan ensin miinus irti, ja sitten plussa, sen takia että miinuksen irroituksen jälkeen ei jakoavaimella saa oikosulkua aikaseksi vaikka se lipsahtaisikin plus-navan irroituksessa niin että tulisi kosketus plusnavalta runkoon.
Hyvä että tuli tuo 211-tarkennettua. Toki muutkin niistä akkuja irrotellut, jotkut foorumin expertit (korjaamoalalta) kyllä suosittelevat akun irrottelun välttämistä jos mahdollista ettei tarvitse niitä SAMeja uusia. Mutta eihän se auto aina rikki mene akun irrotuksesta, ei lottovoittokaan aina osu kohdalle. :) Kuten ohjeistit, oikea tapa johtojen irrotuksessa on tärkeintä että kuluttajat on levossa johtoa irrotettaessa. Sitten pitää jo olla huonoa onnea jos vielä jotain hajoaa.

Nuo maajohdon irrotusohjeet ei niin kauhean vanhoja ole. Vielä syyskuun/2012 WIS käskee irrottamaan maakaapelin.

Vai meinaat että pelkän maajohdon irrottaminen ei riitä? Käyhän siinä tosiaan niin että sähkölaitteille jää se plus-potentiaali, menee vielä runkokin plussaan kuluttajien kautta. :) Siis aika vähän mihinkään osaan jää potentiaalieroja jos akun jompikumpi johto on irti (unohdetaan se SBC-akku jos sellainen on, se on isolointireleellä irti tässä vaiheessa automaattisesti). Samalla tavalla se taskulamppukin sammuu jos irrottaa plus-navan tai miinus-navan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”