s211 220cdi puljausta
vianorilla, mersuforumilla jotkut kehuivat oulun vehoa osaavaksi paikaksi? ei mitenkään pahasti vedä oikealle mutta häiritsevästi kuitenkin
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kysypä siitä läheltä vihannin st1:seltä niillä on ainkin ollut hyvät vekotimet tuohon homman ja tulos ollut hyväMultiviri kirjoitti:vianorilla, mersuforumilla jotkut kehuivat oulun vehoa osaavaksi paikaksi? ei mitenkään pahasti vedä oikealle mutta häiritsevästi kuitenkin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Lintosta on kehuttu kyllä paljon, esteeksi muodostuu vain se että ei ole mahdollisuutta oikein saada autoa sinne Tulisi kerrasta hyvä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tänään oli taas kaikki viat yhtäaikaa päällä Molemmat sammuivat ku parikertaa uudelleen starttaili... Jos sais aikaan niin käyttäs starin perässä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4257
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin... lienee kuitenkin helpompi järjestellä autoa piuhan päähän
Kun vielä jontenkin toimii (sitten kun ei enään toim ollenkaan aikaa joutuu ylensä järjestämään hiukan enemän)
Kun vielä jontenkin toimii (sitten kun ei enään toim ollenkaan aikaa joutuu ylensä järjestämään hiukan enemän)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jep. Täytyy ottaa asiakseen vaikka viikonloppuna.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nonii nytte on koodit luettu. Parkkitutkissa takaoikea ulommainen anturi sökö. SRS valoa sytyttelee matkustajan puoleinen kiihtyvyysanturi B48/2. Moottorin vikavalon aiheuttanee DPF:n paine-erotunnistin. Jos löytyy jotain nuita niin saa tarjota
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
PTS:n ja DPF:n anturi löytyy veholta hyllystä. Tuota kiihtyvyysanturia on kahta eriä, bosch ja temic. Mistähän tuon näkis kumpi tuossa on, konehuoneesta en löytäny tuota anturia, keskikonsolin alta en hoksinu srs ohjainboksia, takapenkkien alla olevaa verhoilua en kehdannut alkaa irroittamaan kokonaan...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Se anturihan on siellä lampun ja jäähdyttäjän välissä pellissä kiinni.Multiviri kirjoitti:PTS:n ja DPF:n anturi löytyy veholta hyllystä. Tuota kiihtyvyysanturia on kahta eriä, bosch ja temic. Mistähän tuon näkis kumpi tuossa on, konehuoneesta en löytäny tuota anturia, keskikonsolin alta en hoksinu srs ohjainboksia, takapenkkien alla olevaa verhoilua en kehdannut alkaa irroittamaan kokonaan...
Eipä hoksannut katsoa merkkiä kun kävit.
Tähdellisen parantola
etsin tietenkin väärästä paikkaa, etsin siitä lampun takaa. Noh, Täytyypäs koittaa uudestaan :d
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
mistähäö Boksi loytyy.... käytin keskikonsolin puuta pois eikä loytyny
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ei löytynnä anturia, pitääköhä purkaa keulaa että löytyy? Tuhkakuppia en kehannu irroitella kun en ruuveja nähny missään? Onkohan siinä jotkin klipsut, ei kehtaa vain rykäistä, särkyy vielä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Katsoppa tuosta videosta: Vaihdekepin kehys pois paikoiltaan ja sitten pitäisi lähteä ihan vetämällä.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRR7H6rwpuA[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRR7H6rwpuA[/youtube]
Kiitos linkistä, itsellä ei jälleen kerran sytyttänyt että youtubehan on ohjeita pullollaan. Pitääpäs varovasti kokeilla irroittamista kunhan kerkeää auton ääreen, tänäänkin koulussa kuunneltiin luentoa kaheksaan saakka
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Sellasta se on siellä AMK:ssa... Koita tottua, itellä oli eka vuonna joka päivä yhen periodin ajan 8-18 päiviä (paitsi perjantai vapaa)...Multiviri kirjoitti:Kiitos linkistä, itsellä ei jälleen kerran sytyttänyt että youtubehan on ohjeita pullollaan. Pitääpäs varovasti kokeilla irroittamista kunhan kerkeää auton ääreen, tänäänkin koulussa kuunneltiin luentoa kaheksaan saakka
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Siis lähtee ilman työkaluja, ei välttämättä ehjänä pelkästään vetämällä ellei ensin vapauta niitä kiinnitysklipsuja (kuten videossa, pitää katsoa tarkkaan missä ne sormet tekee töitä).Meissenkeri kirjoitti:Katsoppa tuosta videosta: Vaihdekepin kehys pois paikoiltaan ja sitten pitäisi lähteä ihan vetämällä.
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 29.9.2012 9:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen tuli ajeltua miltei 250km tuolla ja ei sytytellyt moottorin vikavaloa. Tuntuu ettei ole nyt vähään aikaan sitä sytytellyt. Kaukovaloja säädettiin ylemmäs eilen, nyt niistäkin on kaikki hyöty käytössä eivätkä näytä aivan nokan eteen. Xenonit hiukan kiinnostaisi laittaa tuonne pitkiin, tois varmaan melko paljon lisätehoa. Toinen vaihtoehtohan olisi tietenkin vaihtaa uudet polttimot, ei tietoa milloin vaihdettu.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Boschin systeemit siellä oli. Tuhkis nousee pois kun nostaa vaihdekepin päästä ylös. Helppo ja yksinkertainen kiinnityssydeemi vaikkapa 124:een verrattuna.
Veholta kävin anturin tilaamassa, 201e ja tiistaina pitäis olla. Täytyypä etsiä missä se anturi oikein on, ei sattunut viimeksi silmään. Parktronicin anturi tulee samassa kuormassa, miten vaihto onnistuu? Pitääkö puskuri irroittaa
Veholta kävin anturin tilaamassa, 201e ja tiistaina pitäis olla. Täytyypä etsiä missä se anturi oikein on, ei sattunut viimeksi silmään. Parktronicin anturi tulee samassa kuormassa, miten vaihto onnistuu? Pitääkö puskuri irroittaa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Anturit haettu, pitää viikonloppuna kahtella vaihtamista. Pitääköhän puskuri irroittaa tuon SRS:n anturin vaihtoa varten? Takapään tutkaan ei tartte puskuria irroitella ilmeisesti.
Ja olipa joku sitten ajanu päin p*rsettä kaupan parkkipaikalla, takapuskuri toiselta reunalta irti ja komeet vauhtirannut puskurin vasemmassa nurkassa. Eikä tietenkään mitään lappuja tms. No voihan se tieten olla ettei ole huomannut tai jotakin mutta puskuri kuitenkin pomppaillu kiinnikkeistään irti nii ei se ihan pelkkä pintahipaisu ole ollut
Ja olipa joku sitten ajanu päin p*rsettä kaupan parkkipaikalla, takapuskuri toiselta reunalta irti ja komeet vauhtirannut puskurin vasemmassa nurkassa. Eikä tietenkään mitään lappuja tms. No voihan se tieten olla ettei ole huomannut tai jotakin mutta puskuri kuitenkin pomppaillu kiinnikkeistään irti nii ei se ihan pelkkä pintahipaisu ole ollut
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
WIS:stä kahtelin ohjeet nuitten vaihtoon, eipä vaikuttanut ainakaan haasteelliseslta Mitenkä näistä uskaltaa käyttää akunkengän irti ku sitä suositeltiin?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Entä jos nyppäät vaan sulakkeen irti? Vaikka näyttää tuolle ohjainpurkille tulevan vain "15-sähköä" eli eipä siitä akun irrotuksesta kauheasti hyötyä ole vaikka ohjeet sen akun käskeekin irrottaa.Multiviri kirjoitti:WIS:stä kahtelin ohjeet nuitten vaihtoon, eipä vaikuttanut ainakaan haasteelliseslta Mitenkä näistä uskaltaa käyttää akunkengän irti ku sitä suositeltiin?
Elikkä kunhan pitää avaimet pois virtalukosta nii ei pitäs saaha SRS-järjestelmän mistään sähköä. ?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
211:stäkö olet irrotellut akkuja? Miksi plus-napa irti kun kaikissa ohjeissa käsketään ottamaan maajohto? Ohjainlaitteiden hajoamisen kannalta eroa ei ole jos tuon tekee huolellisesti mutta maajohdon kanssa virheen vaara on pienempi, tai virheen aiheuttama vahinko pienempi.Meissenkeri kirjoitti:Kyllä se akku kannattaisi irroittaa. Kymmenen minuuttia odottelua niin että avaimet ei ole virtalukossa, sisävalot samuutettuna ja sen jälkeen plus-napa irti. Ei ole minulla ainakaan ollut mitään ongelmia, vaikka olen useamman kerran käyttänyt akun irti.
Itse johtojen irrottamiseen en ota kantaa, kaavioita tutkimalla syytä itse päätellä mikä on tarpeen ja mitkä varotoimet ovat paikallaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Joo 211:stä on akkuja irroiteltu.
Se että kumpi napa otetaan ensin, niin voi ottaa pelkästään plussan irti tai sitten jos aloittaa miinuksesta, niin silloin pitää ottaa molemmat. Plus-navan, jos ottaa irti, niin silloin kaikki auton sähkölaitteet ovat sähköttömät ja se riittää vaikkapa boksin vaihtoon. Vanhoja peruja olevissa ohjeissa kehoitetaan ottamaan ensin miinus irti, ja sitten plussa, sen takia että miinuksen irroituksen jälkeen ei jakoavaimella saa oikosulkua aikaseksi vaikka se lipsahtaisikin plus-navan irroituksessa niin että tulisi kosketus plusnavalta runkoon.
Se että kumpi napa otetaan ensin, niin voi ottaa pelkästään plussan irti tai sitten jos aloittaa miinuksesta, niin silloin pitää ottaa molemmat. Plus-navan, jos ottaa irti, niin silloin kaikki auton sähkölaitteet ovat sähköttömät ja se riittää vaikkapa boksin vaihtoon. Vanhoja peruja olevissa ohjeissa kehoitetaan ottamaan ensin miinus irti, ja sitten plussa, sen takia että miinuksen irroituksen jälkeen ei jakoavaimella saa oikosulkua aikaseksi vaikka se lipsahtaisikin plus-navan irroituksessa niin että tulisi kosketus plusnavalta runkoon.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1918
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Hyvä että tuli tuo 211-tarkennettua. Toki muutkin niistä akkuja irrotellut, jotkut foorumin expertit (korjaamoalalta) kyllä suosittelevat akun irrottelun välttämistä jos mahdollista ettei tarvitse niitä SAMeja uusia. Mutta eihän se auto aina rikki mene akun irrotuksesta, ei lottovoittokaan aina osu kohdalle. Kuten ohjeistit, oikea tapa johtojen irrotuksessa on tärkeintä että kuluttajat on levossa johtoa irrotettaessa. Sitten pitää jo olla huonoa onnea jos vielä jotain hajoaa.Meissenkeri kirjoitti:Joo 211:stä on akkuja irroiteltu.
Se että kumpi napa otetaan ensin, niin voi ottaa pelkästään plussan irti tai sitten jos aloittaa miinuksesta, niin silloin pitää ottaa molemmat. Plus-navan, jos ottaa irti, niin silloin kaikki auton sähkölaitteet ovat sähköttömät ja se riittää vaikkapa boksin vaihtoon. Vanhoja peruja olevissa ohjeissa kehoitetaan ottamaan ensin miinus irti, ja sitten plussa, sen takia että miinuksen irroituksen jälkeen ei jakoavaimella saa oikosulkua aikaseksi vaikka se lipsahtaisikin plus-navan irroituksessa niin että tulisi kosketus plusnavalta runkoon.
Nuo maajohdon irrotusohjeet ei niin kauhean vanhoja ole. Vielä syyskuun/2012 WIS käskee irrottamaan maakaapelin.
Vai meinaat että pelkän maajohdon irrottaminen ei riitä? Käyhän siinä tosiaan niin että sähkölaitteille jää se plus-potentiaali, menee vielä runkokin plussaan kuluttajien kautta. Siis aika vähän mihinkään osaan jää potentiaalieroja jos akun jompikumpi johto on irti (unohdetaan se SBC-akku jos sellainen on, se on isolointireleellä irti tässä vaiheessa automaattisesti). Samalla tavalla se taskulamppukin sammuu jos irrottaa plus-navan tai miinus-navan.