Mersun remontointi otti tuulta alle viime perjantaina kun hyvällä kaverilla oli tallissa rakoa saada mersu sisälle. Ensimmäiseksi ruuvasin käytetyn ahtimen paikoilleen, jonka kävin Helsingistä ostamassa ja vanha cooleri purettiin pois paikoiltaan. Seuraavaksi alkoi kylmä hiki puskea otsalle, kun auto halusi taas osoittaa mieltään tai itseasiassa jatkoi mielenosoitusta.
Kaikki lähti siitä kun irroitettiin vanha ahdin, minkä lähetin Turbotohtorille muokkaukseen. Laitoin autoon virrat päälle, jotta sen sai työnnettyä sivuun. Samalla hetkellä kun virrat käänsin päälle alkoi flekti huutamaan täysiä ja kaikki mahdolliset vikavalot paloi mittaristossa. Siinä kohtaa alkoi taas käyrä olemaan korkealla ja auto seisoikin sen johdosta 1,5kk pölyyntymässä hallin pihalla. Sitten koitti se päivä kun käytetty ahdin löysi pakoilleen konehuoneessa ja sitten fortet koneeseen. Noh sama vikavaloshow ja flekti huutaa täysiä. Meinasi taas hanskat lentää seinään, mersu oli turhan painava lentämään vaikka flekti täysiä huusikin. Siinä sitten mietintämyssy päähän kun avaimesta ei tapahdu mitään. Starilla autoa päästiin lopulta tutkimaan ja vikatiedot melkein kaikista ohjainlaitteista ja kylmähiki hiipii taas otsalle, että onkohan ECU mennyt. Konsultaatio Dealerin kanssa, tarkasta sulakkeet etusamista. Noh sieltä lopulta löytyikin palanut 25A sulake. Uusi tilalle ja mersu hörähti käyntiin ja starilla vikakoodien luku. Puhdasta näytti ja ei muutakun antaa auton käydä lämpöiseksi. Sitten koneeseen fortet ja reilu 30min käyttöä ohjeiden mukaan.Siitä auto nosturille ja öljyt pihalle koneesta.
Seuraavaksi coolerin mallailua paikoilleen. Cooleriksi valikoitui 550x180x65 do88 tuotos. Suoraltaan se ei mahtunut paikoilleen, vaan palkille piti näyttää lentävää, jotta saatiin tarpeeksi tilaa, sekä tukirautoja piti pajavasaralla muotoilla uusiksi ja hitsata jatkot, jotta ahtoputket mahtuu olemaan paikoillaan menemättä lyttyyn.
Nyt on coolerilla riittävästi tilaa ja kaveri maalasi päädyt mustaksi oem henkisesti.
Sinne se lopulta istui paikoilleen.
Samalla asentui vielä Turbotohtorin muokkaama ahdin. To do listalla on uuden ohjelman asennus ja rullilla käynti.
Yhteenveto tänhetkisestä kokoonpanosta:
-Turbotohtorin ahdin
-PT Racingin pakosarjat
-Do88 cooleri
-Hitupönttö tyhjätty
-Takapöntöt mallia suorat
-Imusarjanläpät poistettu ja tulpattu sekä imusarjat pesty.
-Egr off
Jatkuu...