Leasing-Skoda vaihtoon ja oikea auto alle

Vastaa Viestiin
specialsmith
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2015 23:07

Leasing-Skoda vaihtoon ja oikea auto alle

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Hyvää iltaa,

Viiden vuoden jälkeen on aika mukava taas tulla lueskelemaan meseläisiä ketjuja. Viime kerran pohdiskelujen jälkeen ajelin auringonlaskuun W208 CLK320:sen kanssa ja kyllä vain hymyilytti.

Sitten tuli liisari ja motti meni puoliksi, ja polttoaine vaihtui halvempaan. "Ihan jees" on mennyt viimeiset melkein 4 vuotta, mutta nyt on onneksi aika vaihtaa taas, tai siis kohta. Ja kun omaa lähdetään ostamaan niin merkkejä on vain yksi. Malli ja yksilö vaan pitäisi löytää.

Nyt päälimmäisenä mielessä on W211, sellainen minkä sais vaikka alta kahdenkympin. Toki aina uniin kurvaa myös W220 ja oikein iso Ässä W140:kin, mutta W211 nyt ensimmäisenä on haussa.

Suomessakin noita on hyvänoloisia pelejä myynnissä, ja pääkaupunkiseudullakin oikein sopivasti. Saksaan lähden, jos jaksan.

Alkuun ajattelin, että tässä "Greenlineen" tottuneena joku pieni diesel-kiesi taas lähtis ostoon, mutta jotenkin se veri vetää noiden isompien mottien perään.

Sanokaas nyt, onko ihan liian kova veto ostaa tommonen viissatanen? Pitäiskö sitä vaan tyytyä tavallisempaan? Auto tulee ainakin ensin ainoaksi autoksi ja kuljettelee työmatkan ulkopuolella 2+2-kokoonpanoista perhettä.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Riippuu sinusta, mutta eipähän katse ala etsiä taksamittaria, kun V-kasin käynnistää.
Kannatetaan.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
specialsmith
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2015 23:07

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

ram kirjoitti:Riippuu sinusta, mutta eipähän katse ala etsiä taksamittaria, kun V-kasin käynnistää.
Kannatetaan.
Missä tässä on "tykkää"-nappula. 8)

Niin, ja kun vaimokin E 200:sen nähdessään kysyi "mutta tuohan on vain kakssatanen?" :D Pyysin allekirjoituksella mustaa valkoisella siitä lausunnosta.

edit. En muuten ole ihan näin tuore meseläinen. Vanha tili samalla nimellä on kuivahtanut jossain vaiheessa...
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos 20k€:n budjetilla lähtee 211 korista ostamaan niin mahdollisuudet on aika laajat, mikäli E500 kiinnostaa niin ei muuta kuin osta pois vaan :ope:
Kyllä noita ompelukoneita on jo aivan tarpeeksi!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
specialsmith
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2015 23:07

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

"Ompelukoneita..." xD

Kiinnostais tietää, josko joku asiantuntija täällä jaksais kertoa noin käytännössä että mitkä tavallisesti hajoavat / kuluvat osat ovat 500:ssa paljon kalliimpia kuin esim 320:ssä? Voi tuntua vähän laajalta kysymykseltä, mutta onko jotain ei niin itsestäänselviä eroja, jotka saattaisi sitten korjauskeikan eteen tullessa yllättää?

Jokainen tiedonmurunen on arvossa. Kiitän kaikkia.

Entäs sitten kun on niin kamalan loistava peli löytynyt ja rahat taskussa polttelee jo, niin olisko täällä meseläisissä ketään kuka korvausta vastaan haluaisi näyttää autolle STARia ja ehkä muuten mulkasta? Ja siis oma osoite on Espoossa, mutta kaikki PK-seudulla kiinnostaa. Mieluummin näyttäisin mahdollista hankintaa meseläiselle kuin satunnaiselle autotohtorille, luulen.


PS. Nyt on taas pari aika messevää W220:stä myynnissä Nettiautossa. *kuolaa* Kilsoja alle 100k.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Jos moottorit ovat M112 (320) ja M113 (500), ovat ne samoja moottoreita, joista toisessa on vaan mittaa sylinterin verran enemmän. Eikä niissä oikein tyyppivikoja ole. Huohotinkoppia saa vuosikymmenen välein tiivistää uusiksi ja joitain tiivisteitä vaihtaa.

Vai oliko niin, että M112 moottorissa on tasapainoakseli?
Mulla on vaan viissatkuja, niin joku saa kertoa tarkemmin.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

ram kirjoitti:Vai oliko niin, että M112 moottorissa on tasapainoakseli?
Mulla on vaan viissatkuja, niin joku saa kertoa tarkemmin.
On, joo.

Katselin huvikseni, mitä nettiautossa oisi suurin piirtein tuohon haarukkaan, niin löytyi vain E 500 4Maticceja (noin vuosimalleja 2003 / 2004). Mihinkähän hintaan & mistä löytyisi ensimmäinen M273:lla oleva peli? :wink:

Tuosta rouvasta kannattaa pitää kiinni. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
specialsmith
Viestit: 4
Liittynyt: 10.9.2015 23:07

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Heheh... 8) Joo, toi faceliftissä viissatasen moottorin päivitys 5,5 litraiseksi on melko erikoinen ratkaisu. :D Tai ainakin nykyään tuo olisi varsin epätavanomainen.

Vaimosta todella kannattaa pitää kiinni kaksin käsin. Viimeksi kun meinasin 2010 ostaa W203-koppaisen niin ekassa liikkeessä rouva näki W208:n ja istui hanttikuskin paikalle. Ei ostettu C-mersua. 8)

Varmaan tässä joku ilta tulee taas niin kylmä hiki otsalle, että alkaa miettimään pieniä dieselkoneita. Sitten taas kun aurinko paistaa, niin mieli muuttuu ja sylintereiden määrä haaveissa kasvaa.

PS. kattelinkin just päivällä, että pitännee lukea Roisto tuo sinun threadi läpi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”