facelift 00- 220cdi,ecu,egs,eis,esl ---> -99 preface 200

Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:nyt on auto käynnissä. ja siitä kuuluu isokiitos -jorkki- nimiselle jäsenelle ja muillekkin jotka aiheessa mukana sekä cdi203 iso kiitos. =)

osat ovat 2000vm 220cdi ja faceliftistä, ja kysymys kuuluukin kone ottaa kiekkoja vain 1000,

eli mitä kaikkea minun pitää nyt vaihtaa omasta faceliftistä tähän, turbo nyt ainakin kun yksikkö on muuttuvasiipisestä joka ei juuri haittaa :D mittaristo?kaasupolin anturia?ilmamäärä mittaria?

mitä kaikkea on muuttunut tekniikan osalta 99 versus 2000 faceliftiin?


tais tulla nyt ihan perusteellinen faceliftaus tälle autolle :D ulkokuorihan onkin jo hoidettu :D
Suurin osa onkelimista johtuu melkoisella varmuudella tästä ikä erosta ja vielä jos on eri vaihteisolla olevasta

E: tuolla jo eroja lueteltiinkin
tuurilla onnistuu johtojen paikkoja kytkentä kaaviosta vertailemalla ja sitten liitimissä vaihtelemalla
saada toimimaan paljon joutuu hommia tekemään
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

CDI203 kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:nyt on auto käynnissä. ja siitä kuuluu isokiitos -jorkki- nimiselle jäsenelle ja muillekkin jotka aiheessa mukana sekä cdi203 iso kiitos. =)

osat ovat 2000vm 220cdi ja faceliftistä, ja kysymys kuuluukin kone ottaa kiekkoja vain 1000,

eli mitä kaikkea minun pitää nyt vaihtaa omasta faceliftistä tähän, turbo nyt ainakin kun yksikkö on muuttuvasiipisestä joka ei juuri haittaa :D mittaristo?kaasupolin anturia?ilmamäärä mittaria?

mitä kaikkea on muuttunut tekniikan osalta 99 versus 2000 faceliftiin?


tais tulla nyt ihan perusteellinen faceliftaus tälle autolle :D ulkokuorihan onkin jo hoidettu :D
Suurin osa onkelimista johtuu melkoisella varmuudella tästä ikä erosta ja vielä jos on eri vaihteisolla olevasta

E: tuolla jo eroja lueteltiinkin
tuurilla onnistuu johtojen paikkoja kytkentä kaaviosta vertailemalla ja sitten liitimissä vaihtelemalla
saada toimimaan paljon joutuu hommia tekemään

juurikin kävin kattelemassa ja irrotin moottorin johtosarjan jo tuosta varaosa faceliftistä, näppärästi tehty kyllä tuo johtosarja niinkuin ihan oikiastikkin vaihettavaksi helposti, sen jälkeen pitänee vaihtaa vielä abs pumppu,jarru tehostin ja luistonesto yksikön johtosarja, ei tuo nyt niin paha rasti ole, hullu pitää vähän olla että tähän ryhtyy mutta ja edellytykset siihen, multahan löytyy kaikki faceliftiin tarvittavat varaosa vehkeestä.

läppämoottorinhan pysty jättään vaan johon nokkaan kiinni? en haluais tuota muovista imusarjaa laittaa tähän, ja kun tästä jo läpät poistanut ja tulpannut.

ja egr sehän pelaa kummassakin alipaineella joten siihen ei ilmeisesti tarvitse kajota?
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Itsellä on tuo eis nyt kanssa pöydällä ja pohdin alanko itse sitä sorkkimaan vai pitäisikö tulla kuusen alle sitä tutkimaan vai lähettelisikö sitä vaikka elehuoltoon?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Itsellä on tuo eis nyt kanssa pöydällä ja pohdin alanko itse sitä sorkkimaan vai pitäisikö tulla kuusen alle sitä tutkimaan vai lähettelisikö sitä vaikka elehuoltoon?
kannattaa avata ja katsoa onko likaa kuin, kun ilmeisesti toimii jotenkin autossa kuitenkin?

edellisellä sivulla kuvia lukosta jollet huomannut, on ihan helppo homma avata.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Joo toimii kyllä mutta joskus hankaluuksia kunnolla. Viimeksi 2 vuotta sitten ahdisti huolella ja nyt taas samanlainen ahdistus päällä. Ehkä tuota voisi varovasti itse vilkaista.
Viimeksi muokannut juu-zo, 27.1.2018 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

avaa ja putsaile se ja paa paikalleen, pane rattilukko johtoon kiinni ja nipparilla roikkumaan johonkin, jos loppuu tunnistus niin et joudu taisteleen lukon kanssa, jotta saa autoa käänneltyä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

läppämoottorinhan pysty jättään vaan johon nokkaan kiinni? en haluais tuota muovista imusarjaa laittaa tähän, ja kun tästä jo läpät poistanut ja tulpannut.
Juu toki, suotta vaihtaa imusarjaa
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:
läppämoottorinhan pysty jättään vaan johon nokkaan kiinni? en haluais tuota muovista imusarjaa laittaa tähän, ja kun tästä jo läpät poistanut ja tulpannut.
Juu toki, suotta vaihtaa imusarjaa

oolrait siellä riippuu nippusiteillä imusarjan alapuolella =)

huomenna vielä vaihtaa sisustan puolelle menevä luistoneston johtonippu, niin alkas oleen vaihdettu kaikki faceliftin johdot ja jo suurin osa osistakin.

mutta mutta, onko merkitystä tuolla huohottimen esilämmityksen vastuksen johdolla kun preessa ei semmosta ole ja en välttämättä sitäkään haluaisi tähän? ja toinen kun tosiaan uudemmassa menee kaksi johtoa laturille vihree ja vihree/valko raitanen, mikähän niien tarkoitus on? auto kyllä lataa ja merkkivalokin toimii vaikkei ne missään olekkaan kiinni.

siinähän sitä taas olikin kysymystä
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Eis availtu ja putsailtu. Oli aivan saman näköisessä pölyssä kuin mesemiehen kuvissa. Pitää huomenna laittaa takaisin kiinni ja testailla auttoiko pelkkä puhdistus.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Eis availtu ja putsailtu. Oli aivan saman näköisessä pölyssä kuin mesemiehen kuvissa. Pitää huomenna laittaa takaisin kiinni ja testailla auttoiko pelkkä puhdistus.
seuraavana sitten avain syyniin. oletettavasti puhdistit tietenkin sen puolen myös mihin avain pukataan.

onko muuten avaimessa napit ehjät? tai kuori ehjä?
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Juu putsailin myös se avaimen kanssa sisään työntyvän osan. Pitää testata ensin ja sitten syynätä avainta jos tarvii. Avaimessa kuoret ehjät ja kaikki napit pelaa normaalisti, mutta ei tietysti ole kuin tuo yksi avain.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Juu putsailin myös se avaimen kanssa sisään työntyvän osan. Pitää testata ensin ja sitten syynätä avainta jos tarvii. Avaimessa kuoret ehjät ja kaikki napit pelaa normaalisti, mutta ei tietysti ole kuin tuo yksi avain.
kannattaa myös käyttää avaimesta levy ulkona ja puhistaa sisältä voi olla skakkaa sisällä, ja samalla tarkastaa kelan juotokset, toki kela ei vaikuta muuhunkuin virran antiin autosta avaimeen.
Viimeksi muokannut mesemies89, 29.1.2018 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

...
Viimeksi muokannut mesemies89, 29.1.2018 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

...
Viimeksi muokannut mesemies89, 29.1.2018 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juu-zo
Viestit: 371
Liittynyt: 25.12.2013 11:42
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Tänään laitoin eissin paikalleen ja pääsin testailemaan. Tuntui toimivan hyvin. Laitoin rattilukon vielä nippusiteellä roikkumaan jos tuo nyt tuppaa vielä vihoittelemaan. Testasin kyllä useamman kerran avainta sisään sekä ulos ja joka kerta imaisi kyllä avaimen hyvin. Ehkä voisi nyt investoida vielä toiseen avaimeen kun tämän hetkinen korjaus maksoi 0€ niin saisi sitten ainakin avaimen ongelmat kuitattua pois laskuista.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu-zo kirjoitti:Tänään laitoin eissin paikalleen ja pääsin testailemaan. Tuntui toimivan hyvin. Laitoin rattilukon vielä nippusiteellä roikkumaan jos tuo nyt tuppaa vielä vihoittelemaan. Testasin kyllä useamman kerran avainta sisään sekä ulos ja joka kerta imaisi kyllä avaimen hyvin. Ehkä voisi nyt investoida vielä toiseen avaimeen kun tämän hetkinen korjaus maksoi 0€ niin saisi sitten ainakin avaimen ongelmat kuitattua pois laskuista.
kannattaa investoida siihen toiseen avaimeen niin ompahan varalla kuitenkin,jos tulee vikaa avaimeen tai oikuttelut avaimesta johtuu.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja kysymys airbagista ratin, tuleeko ongelmia preen airbagin yksikön kanssa jos laitan uudemman ratin ja bagin?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin vihdoin ja viimein sain abs ja sen ohjausyksikön johdot vaihdettua, ja kierroksia ottaa 3000 vikatilassa ja ilman ilmamäärä mittaria, mutta yksi johto jäi irti ohjausyksikkö lootasta punanen jossa keltanen raita? niitä useampikin autossa mitä johtoja ovat?

olisko egs poksille kytkentä kaaviota? liittyy toden näkösesti sinne suunnille se johto ja laatikkokin vikatilassa?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:noniin vihdoin ja viimein sain abs ja sen ohjausyksikön johdot vaihdettua, ja kierroksia ottaa 3000 vikatilassa ja ilman ilmamäärä mittaria, mutta yksi johto jäi irti ohjausyksikkö lootasta punanen jossa keltanen raita? niitä useampikin autossa mitä johtoja ovat?

olisko egs poksille kytkentä kaaviota? liittyy toden näkösesti sinne suunnille se johto ja laatikkokin vikatilassa?

itse itselle vastaten väyläjohtohan se oli kun kurkkasi vikakoodit, ja ne poistu, mutta nyt tietäjät, pitääkö minun vaihtaa vanha moottorin johto sarja takaisin koska tulee vika koodia sammutin solenoidista ja alipaine läppä koneen toiminnasta? eli onko 2000vm vielä tuo sammutin solenoiti?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ecusta kai se on kiinni eikä johtosarjasta että vikakoodi tulee. Eikö sinulla ollut koko auto purussa, laita siitä sammutin ?
Mitäkä että "alipaine läppä koneen toiminnasta" ? :?
oulaistenliikenne.fi
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Ecusta kai se on kiinni eikä johtosarjasta että vikakoodi tulee. Eikö sinulla ollut koko auto purussa, laita siitä sammutin ?
Mitäkä että "alipaine läppä koneen toiminnasta" ? :?
niin siis ilmeisesti imusarjan läpistä herjaa tai siis alipaineesta,

muttakun tuossa minun varaosa vehkeessä ei ole alunperinkään tuota pumpun vieressä olevaa mötikkää?

ja ilmamäärä mittarista olis kiva tietää mitä pitkin kulukeen, preessä sen johto ei kuulu moottorin johtosarjaan kun taas facessa kuuluu?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

eli aiemmin carsoft anto koodin P1622, ja panin vanhan johto sarjan takasin sekä tuon pömpelin, ja sitä koodia ei tule enään, mutta sitten jäi vielä tämä P1189

onko facelifteissä alipaineella toimivia läppiä? vai pitääkö nyt alkaa kaiveleen jostain ecun liittimien tietoja että saa tuohon vanhaan lisättyä mahdollisesti uudemman läppämoottorin sekä ilmamäärämittarin kenties?

nämäkun saisi pois niin olisi CDI puoli viaton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

P1189
Imusarjan läppämoottorista näyttäisi tuo olevan.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:
P1189
Imusarjan läppämoottorista näyttäisi tuo olevan.
eli voisi olettaa että tuo ohjain yksikkö ei osaa ohjata tuota alipaine härdelliä, eli pitäisi tuosta uudemmasta laittaa läppämoottorin johdot tuohon ja se moottorikin. pystyykö tuota läppämoottoria ohjelmoimaan pois? ja vaatiko sen jälkeenkin sen kuitenkin?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:
dealer kirjoitti:
P1189
Imusarjan läppämoottorista näyttäisi tuo olevan.
eli voisi olettaa että tuo ohjain yksikkö ei osaa ohjata tuota alipaine härdelliä, eli pitäisi tuosta uudemmasta laittaa läppämoottorin johdot tuohon ja se moottorikin. pystyykö tuota läppämoottoria ohjelmoimaan pois? ja vaatiko sen jälkeenkin sen kuitenkin?
kyllähän sitä ohjelmastakin voi koitta ronkkia pois
helpompi laitaa vaikka sinne samaan mustaan muovi lootan missä ECU majailee lyhyiden johtojen päähän se läppä moottori
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

CDI203 kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:
dealer kirjoitti: Imusarjan läppämoottorista näyttäisi tuo olevan.
eli voisi olettaa että tuo ohjain yksikkö ei osaa ohjata tuota alipaine härdelliä, eli pitäisi tuosta uudemmasta laittaa läppämoottorin johdot tuohon ja se moottorikin. pystyykö tuota läppämoottoria ohjelmoimaan pois? ja vaatiko sen jälkeenkin sen kuitenkin?
kyllähän sitä ohjelmastakin voi koitta ronkkia pois
helpompi laitaa vaikka sinne samaan mustaan muovi lootan missä ECU majailee lyhyiden johtojen päähän se läppä moottori
pitääpä tänään kokeilla, josko sais sen vian pois,

miten paljon tiptronic keppi yksikkö eroaa sähköiltään preen kepistä? saako siittä periaatteessa samat tiedot ulos entä uudemmasta? ei huvittas panna tuota tiptronikkia kun se ei ole kunnossa ja tuo pakko vaihteinen olis kivempi =) tällä hetkellä puuttuu valitsin tieto? eli ei tierä mikä on päällä ja kokee vikatilan ainoaksi mahdollisuudeksi?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nyt on sähkönen läppämoottori johtoineen paikallaan ja surisee, mutta edelleen tuo koodi P1189 joka on päällä carsoftin mukaan, ja valittaa alipaineesta, prkl kun ei sähkökaavioita näihin löydy ilmatteeksi.

kun tuon preen läppäkoneiston alipaine ohjaus venttiilin johdot taas menee ihan eri paikkaan entä facessa, nyt on siis periaatteessa kaks läppäkoneistoa joista toisessa vikakoodi.

mistähän saa halvimmillaan starin nopeimmin ja onko ne kuinka tietokone kohtasia?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

juu enää ei auta seurailla johtoja ja vertailla, sähkökaaviotten avulla sen saa kuntoon mutta niitä ei löydy mistään uudemman ja vanhemman keppiyksikölle samoten kuin eculla.

moottoria vaivaa enään vikatila läppämoottorista tai alipaine läppähärdellin solenoidista (kumpa tietäisi kumpi siinä 220cdi 00vm on ollut), ja lootaa vikatila puuttuvasta kepin asento tiedosta joka on osallisena jarruvalokatkaisijaan.

onneksi en purkanut asr johtoja pois. palautan vielä senkin järjestelmän takaisin josko laatikko ongelmat loppuisi siihen, sitten ei jäisi muutakuin kuin cdi puolen läppä moottorin/solenoidin vika. kumpi nyt sitten kuuluu ollakkaan
Viimeksi muokannut mesemies89, 30.1.2018 12:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

dealer kirjoitti:Moottorin johtosarja ? Eikö suuttimillekin ole johdotus erilailla ecusta ? Kaikki ? :shock:
Olen kertaalleen kokeillut faceliftin ecua vanhempaan ja taisi olla sama juttu että kävi muttei kaasusta piitannut juurikaan. Valitettavasti minusta ei taida olla apuja tässä, paitsi että löytyy tarvittaessa prefaceliftin ecu, rattilukko, virtalukko ja avaimet.
(Ja löytyisi faceliftiinkin)

tuohon minkä takia ei ota kierroksia uudemman ecu vanhemmassa, on syy että vaatii laatikon ohjaus yksikön myös uudemman sen jälkeen ottaa kiekkoja. vielä en tiedä toimiiko oikein laatikko, mutta se selviää tänään.

ei nimittäin luiston esto järjestelmällä ollut siihen vaikutusta, mutta vaihdoin viimeisen boksin eli laatikon ohjauksen niin ottaa kiekkoja. olis vaan tajunnut heti kokeilla, niin ei tartteis taistella ees taas vanhoja ja uudempia johto sarjoja

muokkasin otsikon likemmäs aihetta.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

oli se asr tai esp niin vikatilassa pysyy laatikko, asr järjestelmällä vikoo uudempaa laatikon ohjainta, ja taas esp järjestelmällä vikoo puuttuvia tietoja jarrukatkasialta ja keppiyksiköltä. mahoton homma tuli tuosta kun ei ole sähkökaavioita, ja pakkaset alkaa ja leima vanhenee.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”