Kattoyksikkö /sähköt sekaisin

Vastaa Viestiin
210rönttä
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2016 20:39
Paikkakunta: Kajaani

Kattoyksikkö /sähköt sekaisin

Viesti Kirjoittaja 210rönttä »

Morjens. Vuosikaudet täältä foorumilta oppia poimineena tuli eteen sellainen probleema, että täytyi liittyä kyselijöiden joukkoon.

Eli ongelmana se, että kattoyksikön (siis se jossa on sisävalot, kattoluukun ohjaus yms ) kaikki toiminnot pois pelistä. Ongelma alkoi n. vuosi sitten, kun vaihdoin pa-suodattimen, ja sen jälkeisessä starttauksessa akku loppui. Tyhmyyksissäni annoin toisella autolla virtaa, jolloin ko. kattoyksikkö pimahti.

Luin täältä foorumilta, että jollain vika korjaantui kattoyksikköä vaihtamalla. Niimpä minäkin romikselta hain käytetyn kattoyksikön, mutta edelleen pimeänä kaikki toiminnot. Eli ei siis toimi kattoluukun avaus, etummaiset sisävalot, keskuslukituksen kauko-ohjaus radiolla (infra-puna toimii normaalisti). Kauko-ohjauksen radiovastaanotin näyttikin sijaitsevan juurikin tässä kattoyksikössä.

Mistähän vikaa seuraavaksi etsimään. Oisko etu Sam ottanut itseensä apuvirtaa annettaessa vai liittyykö kyseinen sam moduuli mitenkään tähän kattoyksikköön. pääseekö kattoyksikön liittimistä mittaamaan mitään olennaista. Kohtalaisen paljon olen muutaman eri väyrysen kanssa paininut mutta on nämä sen verran henkimaailman vehkeitä, että välillä loppuu keinot kesken :P Ei huvittais alkaa osia vaihtamalla testaamaan missä vika.

Kiitoksia jo etukäteen


edit. sen verran vielä lisäystä että carsoftilla ei saa yhteyttä kattoyksikköön ja jokin aikaa sitten kävi starin päässä niin mitään koodeja kattoyksikköön liittyen ei ilmennyt
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29114
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väyrysestä ei muistikuvaa mutta 203:ssa noilla oireilla löytyy peräkontista taka-samista yksi palanut sulake :lol:
Väyrysessä sulake voisi olla takapenkin alla, ei nyt tässä ole millä tarkistaa kattoyksikön virransaannin kiemuroita...tai jossain muualla :?
wiimax.fi
MHe
Viestit: 1151
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

N10-1 Combination control module ohjaa...
http://mercedes-bulgaria.com/Download/r ... %20210.pdf
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
cemersu
Viestit: 74
Liittynyt: 21.8.2012 21:53

Viesti Kirjoittaja cemersu »

Itsellä korjaantui paavosta aikalailla samat vaivat kun suihkuttelin contact spraylla sulakepaikan. Oli huono kontakti ja sen jälkeen ei oo vika uusinu. Ainii unohtui mainita että tais olla sulake nro 4 takapenkin alla.
210rönttä
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2016 20:39
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja 210rönttä »

Kiitosta vastaajille. Huomenna jatkuu vian metsästys. Sulakevika pois suljettu kun virta kulkee ainakin osalle laitteista eli ohjauspuolella ongelma. Pitää kaivaa tuo N10-1 esille ja alkaa sitä tutkimaan/ mittailemaan. Ei huvita vaan tuonne pakkaseen lähtee roplaamaan mutta huomenna pääsen kylmästä lämpimään.
210rönttä
Viestit: 4
Liittynyt: 18.1.2016 20:39
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja 210rönttä »

No niin ilta tuli rattoisasti vietettyä auton kimpussa. Purin vielä kerran kattoyksikön ennen N10-1 rassausta. Mittailin vähän romikselta ostettua kattoyksikköä ja totesin että se on kabut. Otin oman vanhan kattoyksikön mikroskoopin alle ja kävin juotokset läpi suurelta osin. Yksikkö takaisin paikalleen ja homma skulaa niinku vanhoina hyvinä aikoina. Oli tällä kertaa tuuria mukana enemmän kuin ymmärrystä :D

Kiitokset vastaajille....ei näemmä kannata aina noihin romuttamojen osiin 100 prosenttisesti luottaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”