w210 ajonesto kytkeytyy päälle itsekseen

Vastaa Viestiin
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

w210 ajonesto kytkeytyy päälle itsekseen

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Nyt on henkimaailman juttuja.

Elikä kaikki alkoi eräänä aamuna, kun en saanut Väykän ovia auki avaimella. "Murtauduin" sit manuaalisesti apukuljettajan puolelta autoon. Kuskin puolellahan ei ole avaimelle lukkopesää laisinkaan syystä että.. :roll:
Käyntiin yrittäessä punavihreet vilkkui taustapeilissä, eli ajonesto päällä.
Myöhemmin sit toimi taas moitteettomasti. Ovet auki kaukolla ja eiku Eemeli käyntiin.

Eilen rupes sit taas vittuilemaan. Ei anna avata ovia ja ajonesto päällä jos yrittää startata. Taas hävisi ongelma itsestään hetken päästä. Vartin päästä paikallisen vähittäismyymälän pihassa jälleen sama homma. Tupakin mittanen ja pari voimasanaa, niin toimi taas.

Elikä tuota meneekö tossa keksinnössä nyt ajonesto päälle milloin sitä huvittaa ja siitä syystä ei sitten aukee ovetkaan avaimella? Vai onko vika avaimen piirilevyssä ja manuaalisesti autoon mentäessä Väykkä olettaa, että kyseessä on luvaton käyttöönotto ja riipasee ajoneston silmään?

Vittu näiden sähköjen kanssa, kun ei ymmärrä sitäkään vähää. Pitäs olla vaan valot edessä ja takana. Ei muuta.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Useimmiten tuollainen oikkuilu johtuu konetilassa vänkärin puolella olevan ylijännitesuojan viallisuudesta. Ison muovikannen alla pitkulainen boksi jossa päällä yksi rele ja sulakkeita.
wiimax.fi
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Löyty potikka. Kävin äsken huvikseni vilkasemassa.

Voikos tuollasen maallikko testata jollain tapaa? Vai onko fiksumpi hakee hajottamolta kokonaan uusi osa koekäyttöön..
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testaaminen on vaikeaa, en muista saiko Starillakaan varmuudella selville onko vika siinä kun tulee itse aina kokeiltua uudella osalla.
Kuulemma ovat tinailleet uusiksi ja silläkin saaneet kuntoon.
wiimax.fi
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Jeps. Täytyy käydä ens viikolla hajottamolla. Käyköhän dieselistä päikseen bensakoneeseen ja onkohan vuosimallien välillä erilaiset pötikät?

Uutta kun ei kehtais kustantaa ihan pelkästään kädet ristissä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uudemmassa on erilainen, vaihtuu joskus -97-98.
Kun löydät päältäpäin samannäköisen se sopii. Johtoliittimet on erilaiset uudemmassa ja vanhemmassa, niistä näkee heti sopiiko.
wiimax.fi
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Jes. Kiitos paljon : ) Kokeillaan näillä eväillä. Palailen aiheeseen kävi miten kävi.
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Ei löytynyt samanlaista paikalliselta käytettyjen varaosien vähittäismyyjältä :roll:
Nappasin äsken boksin irti ja kuorin releyksikön esiin. Ei ainakaan palanutta pintaa löytynyt, mutta jotain kummallista pölyntapaista, joka irtosi hihankärjellä pyyhkäsemällä.
Napsin pari kuvaakin, jos joku teräväsilmänen löytäs poikkeamia.

http://imgur.com/a/ArNpJ
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Vaikea sanoa onko vikaa vai ei mutta juotokset voi varmuuden vuoksi lämmitellä läpi mitkä vähänkin epäilyttää tai miksei vaikka kaikki. Hapettumat voi ylittää hyppylangalla tinakohdasta toiseen jos sähkön valtaväylällä tie näyttää olevan tukossa eli tekee ohitustien. Sellaiset kohdat missä juotos on repeytynyt irti eli näkyy sellainen rengas tai raja tinapallukan keskellä on niitä helppoja korjattavia mitä silmällä näkee jotka pitää juottaa.
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

On niin monta vuotta aikaa, kun olen viimeks kolviin koskenut, että en taida ainakaan viel uskaltaa ruveta kokeilemaan. Todennäkösesti rötvään vian vaan pahemmaks.

Hyvin on käynnistynyt nyt, kun sulkee ja avaa ovet manuaalisesti ja jättää tuon keskuslukituksen käytön pois kokonaan.
Hämärä homma, että jos sulkee ovet kauko-ohjauksella, niin ne on myös avattava sillä tai ajonesto kytkeytyy päälle. :nocando:
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Lainataanpa tätä topikkia kun on ajonestosta kysyttävää. Auto 290td -96, kolaroitu vänkärin etukulmasta ja kuskin bägi on räjähtänyt. Meneekö tästä syystä ajonesto päälle?

Ovet aukeaa kaukosäädöllö normaalisti, mutta taustapeiliin jää valot vilkkumaan. Kun virrat kääntää päälle, mittaristossa palaa pelkkä srs valo ja jarrujen merkkivalo vilkahtaa satunnaisesti. Mitkään muut merkkivalot tai mittarit ei toimi. Starttaa ja lupailee, mutta ei käynnisty. Vänkärin puolen päävirtarelepaketti kokeiltu toisesta autosta, mutta ei vaikutusta. Saapiko tätä käyntiin?
Viimeksi muokannut Emersu, 02.12.2015 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Airbagit ei vaikuta ajonestoon. Virtapiirikaavioista löytyisi ehkä kohtuudella paikka josta mittariston oikkuilu johtuu :arrow: edelleen käynnistysongelman syy :?
wiimax.fi
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Mistäs löytyis virtapiirikaavio? Auto on muuten seissyt noin vuoden verran ja ainakin osan ajasta ilman akkua. Voiko tämä vaikuttaa ajonestoon tai mittariston sekoiluun?
Mittariston oikeanpuolen liittimelle tuleva sininen johto oli katkastu ja siitä vedetty suora johto laturille? Korjasin tämän kytkennän mutta ei vaikutusta. Auto ei ole minun omistuksen aikana ollut ajo/käyntikuntonen eikä tästä enää tieliikenteeseen autoa tule, mutta olishan tuo hyvä saada käyntiin moottorin ja laatikon kokeilua varten.
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Laitanpa huvikseni tuoreimmmat kuulumiset tuon alkuperäisen ongelman tiimoilta.
Ongelma on kierretty kokonaan jättämällä etälukituksen käyttö pois kokonaan. Kun ovia ei sulje taikka aukaise etälukijalla, niin ajonesto ei ole kytkeytynyt päälle kertaakaan. :roll:

Hieman ketuttaa sillon tällön, kun joutuu apukuljettajan puolelta kurkottelemaan kuskin oven auki ja kiinni, mutta pieni harmi siitä että pääsee liikkumaan.

Täytyy kelien lämmetessä syventyä ongelmaan uudestaan..
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

On nyt kumma homma. Pakkasten kiristyttyä alkanut vilkuttelemaan sinipunaisia taustapeilissä käynnistyksen jälkeen.

Aiemmin mainitsin, että oon jättänyt keskuslukituksen käytön kokonaan ja auto käynnistyy aina mainiosti. Nyt lämpötilan laskettua käynnistyy edelleen hyvin, mutta sinipunat välkkyy aivan kuin ajonesto kytkeytyisi päälle vasta käynnistyksen jälkeen..? :roll:

Onkohan dealerilla vielä asiantuntemusta aiheeseen liittyen. Oliskohan fiksu idea käydä uusi ylijännitesuoja/k40-relelätty, vai kokeilla jotakin muuta.
Vai odotellaanko kesää ja hitsaillaan ennen sitä :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaa-a, ei tule mieleen muuta. Tietysti jos testerin kanssa pääsisi autoon käsiksi voisi tulla paljonkin muuta :shock: :lol: mutta ei yksittäistä asiaa mikä tuollaista aiheuttaisi...
wiimax.fi
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

Laitetaanpas uudet kuulumiset keskuslukko-ongelman tiimoilta ja hajatelma, jos muilla on saman tyyppistä ongelmaa.

Kävi ilmi, että vika oli niinkin yksinkertainen kuin avaimen piirilevyn ja patterien välinen "jalka".
Avaimen kotelo ei siis tiivistänyt liitosta pattereille ja siksi koko homma ajoittain pimeänä. Käytännössä siis sama, kuin olis rapannut namikkaa ilman tai tyhjillä pattereilla..

Tuikkasin pienen palan tupakkifiltteriä kotelon ja jalaksen väliin tiivisteeksi. Nyt toiminut viikon verran moitteettomasti :kuski:
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5952
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mesenoviisi kirjoitti:Jeps. Täytyy käydä ens viikolla hajottamolla. Käyköhän dieselistä päikseen bensakoneeseen ja onkohan vuosimallien välillä erilaiset pötikät?

Uutta kun ei kehtais kustantaa ihan pelkästään kädet ristissä.

Minkä ihmeen takia käytön ja ikääntymisen rikkoma osa pitäisi korvata samanlaisella ja vielä jostain paistinrasvalla käyvästä rynkyttimestä ottaa? Sehän on rikki tai huonokuntoinen ennestäänvanha auki ja kuntoon korjaamalla tai uusi osa tilalle.

Jos kyseessä on vanha diesel lintta niin sitten ihan sama vaikka ottais purkamista lähes uudenhintaisen 😊
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Mesenoviisi
Viestit: 14
Liittynyt: 28.10.2015 6:09
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Mesenoviisi »

AK47 kirjoitti:
Mesenoviisi kirjoitti:Jeps. Täytyy käydä ens viikolla hajottamolla. Käyköhän dieselistä päikseen bensakoneeseen ja onkohan vuosimallien välillä erilaiset pötikät?

Uutta kun ei kehtais kustantaa ihan pelkästään kädet ristissä.

Minkä ihmeen takia käytön ja ikääntymisen rikkoma osa pitäisi korvata samanlaisella ja vielä jostain paistinrasvalla käyvästä rynkyttimestä ottaa? Sehän on rikki tai huonokuntoinen ennestäänvanha auki ja kuntoon korjaamalla tai uusi osa tilalle.

Jos kyseessä on vanha diesel lintta niin sitten ihan sama vaikka ottais purkamista lähes uudenhintaisen 😊
Toisella käytetyllä osalla koklaaminen oli idea karsintaprosessissa. Epätodennäköistä, että kaksi osaa olis täysin identtisesti viallisia.

Lisäksi viallahan ei ollut loppujen lopuksi mitään tekemistä tuon releyksikön kanssa, vaan se löytyi avaimesta itsestään, kuten tossa muutama päivä sitten kirjoittelin
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”