Lisävalojen kiinnitys ja kytkentä

Vastaa Viestiin
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Lisävalojen kiinnitys ja kytkentä

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Terve!
Sellaista murhetta olisi tällä kertaa että mites Paavoon kytketään lisävalot siten että pääsee helpolla ja ilman ylimääräisiä vikavaloja? Virran saanee otettua konehuoneesta siitä ns. latausliitoksesta ja maan nyt mistä vaan mutta lähinnä heräte kiinnostaa. Pitkien johdotkin kun on kotelon sisällä niin pitäisi jättää se suojamuovi pois jos sieltä ottaisi ja umpioon menevästä johtosarjasta näytti myös vaikealta kun pikaiseen kattelin. Onko jossaki joku valmis pistoke vai täytyykö vaan johtosarja purkaa?

Entäs sitten kiinni ruuvaus? Ajattelin kilvenalustelineen laittaa mutta uskaltaako tuota puskuria hirveästi porailla että saa pultit läpi vai laukeaako turvatyynyt? Toinen vaihtoehto olisi tieten näperrellä kiinnitys maskiin.

Mites sumuvalot? Saako puskuriin niille helposti kiinnikkeet kiinni kun ajatus olisi laittaa orkkissumareiden eteen?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Herätteen voi ottaa umpion takaa, pistoke irti umpiosta niin on johdoissa varaa värkätä. Vikavaloja ei syty.

Jos laittaa kilvenalustelineellä pitää vetää pitkillä (noin 10 cm) porakärkiruuveilla jotta tarttuu myös puskurin rautaan, muuten kiinnitys on varsin heppoinen. Neljä pitkää ruuvia levyn nurkimmaisiin reikiin on jo melko tukeva, muihin reikiin vielä lyhyet ruuvit joilla muoviin kiinni.
Tarvittaessa lisätuet puskurin päältä niin että etupää tulee sen pultin/mutterin alle jolla valoumpio kiinnitetään telineeseen ja takapää mutkaa alas puskurin rautaan.

Sumareiden osalta voisi vilkaista millaisen kiinnityksen saa jos ottaa orkkisvalot kokonaan pois, ei ole koskaan tullut asenneltua niin ei osaa tarkemmin neuvoa.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Kiitoksia tiedosta. Tuohon tulee sellaiset pienet Boschin lamput (190 tai 175 en muista just nyt tarkemmin) kun ei viitsi laittaa 225:sia kun puolivalot on niin hemmetin huonot tai sitten vaihtoehtoisesti Motonetistä näppään h4-lisävalot niin keveytensä puolesta voisi helposti mennä myös maskiin kiinnitettynä, täytyy perehtyä tuossa viikonloppuna tuohon paremmin kun auto on valoisaan aikaan pihalla.

Onkos nuihin puolivaloihin mitään laillista parannuskonstia olemassa, ne kun on melko hanurista. Xenonit tieten saisi jälkiasennettua mutta laillisethan ne ei ole. Umpioista toisen hioin ja kiillotin viime viikonloppuna ja toiselle edessä on sama operaatio tulevana viikonloppuna niin se tietenkin hieman parantaa valotehoa mutta silti ne on vaan huonot...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Itelle sutaisin keulalle bilteman lisäpitkät, niissä xenon hyväksyntä.

Tuossa oli sen verta ahdasta ettei näpit taipunu irrottamaan lampun päästä liitintä, releelle ohjausvirran otin suoraan valokatkaisijan takaa johdoista, ohut keltanen pitkille.

Mites siellä puskimessa törmäysanturit tms menee, voiko ihan huoletta pistää noin pitkät ruuvit vai pitääkö katella paikka tarkemmin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jani kirjoitti:Onkos nuihin puolivaloihin mitään laillista parannuskonstia olemassa, ne kun on melko hanurista. Xenonit tieten saisi jälkiasennettua mutta laillisethan ne ei ole.
Jo tekemäsi kiillotuksen lisäksi jännitteenalennin-välijohdon poistaminen umpion takaa, jos sellainen on. Laadukkaat polttimot.
Mikäli umpioissa on D-merkintä - kuten usein väyrysessä - ja autossa ajovalopesurit niin xenonitkin taitaa olla sen verran lailliset ettei niistä pääse sakottamaan...
Mites siellä puskimessa törmäysanturit tms menee, voiko ihan huoletta pistää noin pitkät ruuvit vai pitääkö katella paikka tarkemmin?
Parkkitutkien johdot on, jos sellaiset on, jossain en tiedä missä. Pesurien letkut ? Kolmeen autoon olen laittanut ongelmitta.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Jännitteenalenninvälijohto? Kerros lisää :) Umpion kun käytin toisen irti niin en mitään välijohtoa huomannut, onko siis umpiossa sisällä? Tuo on saksantuontipeli, vaikuttaako asiaan? Lampunpesureita tuossa ei ole joten lie xenon-haaveet kaatua?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

http://www.led-valot.fi/led_lisavalot_a ... cgodiwIA-w

tuollaset sipsautin väykyn keulalle kilvenalustelineeseen jonka laitoin poraruuvveilla ja possuliimalla kiinni. on tehokkaat ja näppärän kokoiset :D

ei häpee xenonvokkipannuille 8)
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4884-3789/

Onko nämä samanlaiset?
Huomaako valotehon parantumisen kuinka hyvin?
Viimeksi muokannut 204, 21.11.2014 18:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

JaniH kirjoitti:Jännitteenalenninvälijohto? Kerros lisää :) Umpion kun käytin toisen irti niin en mitään välijohtoa huomannut, onko siis umpiossa sisällä? Tuo on saksantuontipeli, vaikuttaako asiaan? Lampunpesureita tuossa ei ole joten lie xenon-haaveet kaatua?
No mulla oli väyrysessä sellainen alkuperäisviritys...umpion takana oleva liitin, siitä 5-10cm johtoa, jokin kantikas purkki välissä, saman verran johtoa, liitin. Viimeisimmässä liittimessä oli taas johtosarjasta sellainen liitin joka sopi välijohdon poistamisen jälkeen suoraan umpion per*iiseen.

Lampunpesurit pitäisi olla laillisille lähivaloxenoneille.
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Täytyypäs tuota huomenna tutkailla tarkemmin kun näppään umpion kouraan muutenkin. Nuihin Nightbreaker yms +80-100% enemmän valotehoa polttimoihin en haaskaa enään rahojani, antaahan ne toki valoa lisää hieman mutta kesto niissä on aivan olematon. W202 koppaseen laitoin moisia tuikkuja yli 70€ edestä, valoa tuli ihan aavistus enemmän mutta alle vuosi oli vaihtoväli puolivalojen polttimoilla, parin vuoden jälkeen tulin siihen tulokseen että peruspolttimot kelpaa vallan hyvin.

Onkos väykyissä valot jo releellä vai mahtaisiko releytys ja pykälää järeämpi johdotus vaikuttaa asiaan? Toki polttimon käyttöikä putoaa samalla mutta hyvälaatuinen peruspolttimo lie sen vuoden kestävän kovempaakin jännitettä, nuo + jotaki polttimot ei niitä kestä 3-6 kuukautta kauempaa :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Tuolla oli tuollainen johto:

Linkki.

Enhään ei ole :)
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin :idea: valot paranivat varmasti jonkin verran.
Varovasti voisi suositella GE polttimoita, olen tykännyt ... ja tuntuu kestävänkin, ainakin paremmat kuin NB:t...
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Onhan niissä nyt eroa niinkö yöllä ja päivällä, näkee muunmuuassa sen että on pitkät päällä muutenkin kuin valosta mittaritaulussa :)

Tuolla näkyi olevan Wurthin polttimot, ainaki toisessa. Mie olen nykyhhään ostellu oikeastaan merkkiä kattomatta sitä mitä on tullu vastaan ko on ollu tarve ja pysyny nuista +miljoonaprosenttia polttimoista kaukana, Philipsiä, GE:tä ynnä muuta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

tuo jännitteenalennin :evil: se on saatanasta :x vaihdoin nuo osramin nait preikkerit vaikka niitten kesto on niin ja näin...näköjään katsuri katselee eri silmin täälä päin,kun kyselin xsenonien laillisuutta omaan väykkyyn :roll: vetosin lampun pesiöihin,mutta se vaan räpytti silmiään ja sanoi olevan laittomat :contract: kyllä nuolla normipolttimoilla pitää ilmeisesti jatkossakin tihrustaa maantietä :roll:
mihinä kuhuna mies
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

sanoi olevan laittomat
Jos on umpiossa D merkintä ja pesurit, kysy miksi on laiton.
keltsi
Viestit: 953
Liittynyt: 25.9.2007 20:03
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja keltsi »

nojasi johonkin lakipykälään,no toisaalta täälä on ennenkin ollut ongelmaa laintulkitsemisen suhteen.
mihinä kuhuna mies
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Miten mersuihin on paras/tukevin tapa laittaa rekkarin taakse teline?
Tässä tapauksessa 204 2012 vm

Onko tuo rosteri teline näistä paras,vai ruotsin kolmi reikäinen?
:whisper:
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

204 kirjoitti:http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4884-3789/

Onko nämä samanlaiset?
Huomaako valotehon parantumisen kuinka hyvin?
kyllä huomattavasti vaikka xenonit ennestään joka reijässä.
nyt näköjään tehokkaampiaki tuolla

http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010130030/
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”