Lisävalojen kiinnitys ja kytkentä
Lisävalojen kiinnitys ja kytkentä
Terve!
Sellaista murhetta olisi tällä kertaa että mites Paavoon kytketään lisävalot siten että pääsee helpolla ja ilman ylimääräisiä vikavaloja? Virran saanee otettua konehuoneesta siitä ns. latausliitoksesta ja maan nyt mistä vaan mutta lähinnä heräte kiinnostaa. Pitkien johdotkin kun on kotelon sisällä niin pitäisi jättää se suojamuovi pois jos sieltä ottaisi ja umpioon menevästä johtosarjasta näytti myös vaikealta kun pikaiseen kattelin. Onko jossaki joku valmis pistoke vai täytyykö vaan johtosarja purkaa?
Entäs sitten kiinni ruuvaus? Ajattelin kilvenalustelineen laittaa mutta uskaltaako tuota puskuria hirveästi porailla että saa pultit läpi vai laukeaako turvatyynyt? Toinen vaihtoehto olisi tieten näperrellä kiinnitys maskiin.
Mites sumuvalot? Saako puskuriin niille helposti kiinnikkeet kiinni kun ajatus olisi laittaa orkkissumareiden eteen?
Sellaista murhetta olisi tällä kertaa että mites Paavoon kytketään lisävalot siten että pääsee helpolla ja ilman ylimääräisiä vikavaloja? Virran saanee otettua konehuoneesta siitä ns. latausliitoksesta ja maan nyt mistä vaan mutta lähinnä heräte kiinnostaa. Pitkien johdotkin kun on kotelon sisällä niin pitäisi jättää se suojamuovi pois jos sieltä ottaisi ja umpioon menevästä johtosarjasta näytti myös vaikealta kun pikaiseen kattelin. Onko jossaki joku valmis pistoke vai täytyykö vaan johtosarja purkaa?
Entäs sitten kiinni ruuvaus? Ajattelin kilvenalustelineen laittaa mutta uskaltaako tuota puskuria hirveästi porailla että saa pultit läpi vai laukeaako turvatyynyt? Toinen vaihtoehto olisi tieten näperrellä kiinnitys maskiin.
Mites sumuvalot? Saako puskuriin niille helposti kiinnikkeet kiinni kun ajatus olisi laittaa orkkissumareiden eteen?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Herätteen voi ottaa umpion takaa, pistoke irti umpiosta niin on johdoissa varaa värkätä. Vikavaloja ei syty.
Jos laittaa kilvenalustelineellä pitää vetää pitkillä (noin 10 cm) porakärkiruuveilla jotta tarttuu myös puskurin rautaan, muuten kiinnitys on varsin heppoinen. Neljä pitkää ruuvia levyn nurkimmaisiin reikiin on jo melko tukeva, muihin reikiin vielä lyhyet ruuvit joilla muoviin kiinni.
Tarvittaessa lisätuet puskurin päältä niin että etupää tulee sen pultin/mutterin alle jolla valoumpio kiinnitetään telineeseen ja takapää mutkaa alas puskurin rautaan.
Sumareiden osalta voisi vilkaista millaisen kiinnityksen saa jos ottaa orkkisvalot kokonaan pois, ei ole koskaan tullut asenneltua niin ei osaa tarkemmin neuvoa.
Jos laittaa kilvenalustelineellä pitää vetää pitkillä (noin 10 cm) porakärkiruuveilla jotta tarttuu myös puskurin rautaan, muuten kiinnitys on varsin heppoinen. Neljä pitkää ruuvia levyn nurkimmaisiin reikiin on jo melko tukeva, muihin reikiin vielä lyhyet ruuvit joilla muoviin kiinni.
Tarvittaessa lisätuet puskurin päältä niin että etupää tulee sen pultin/mutterin alle jolla valoumpio kiinnitetään telineeseen ja takapää mutkaa alas puskurin rautaan.
Sumareiden osalta voisi vilkaista millaisen kiinnityksen saa jos ottaa orkkisvalot kokonaan pois, ei ole koskaan tullut asenneltua niin ei osaa tarkemmin neuvoa.
oulaistenliikenne.fi
Kiitoksia tiedosta. Tuohon tulee sellaiset pienet Boschin lamput (190 tai 175 en muista just nyt tarkemmin) kun ei viitsi laittaa 225:sia kun puolivalot on niin hemmetin huonot tai sitten vaihtoehtoisesti Motonetistä näppään h4-lisävalot niin keveytensä puolesta voisi helposti mennä myös maskiin kiinnitettynä, täytyy perehtyä tuossa viikonloppuna tuohon paremmin kun auto on valoisaan aikaan pihalla.
Onkos nuihin puolivaloihin mitään laillista parannuskonstia olemassa, ne kun on melko hanurista. Xenonit tieten saisi jälkiasennettua mutta laillisethan ne ei ole. Umpioista toisen hioin ja kiillotin viime viikonloppuna ja toiselle edessä on sama operaatio tulevana viikonloppuna niin se tietenkin hieman parantaa valotehoa mutta silti ne on vaan huonot...
Onkos nuihin puolivaloihin mitään laillista parannuskonstia olemassa, ne kun on melko hanurista. Xenonit tieten saisi jälkiasennettua mutta laillisethan ne ei ole. Umpioista toisen hioin ja kiillotin viime viikonloppuna ja toiselle edessä on sama operaatio tulevana viikonloppuna niin se tietenkin hieman parantaa valotehoa mutta silti ne on vaan huonot...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Itelle sutaisin keulalle bilteman lisäpitkät, niissä xenon hyväksyntä.
Tuossa oli sen verta ahdasta ettei näpit taipunu irrottamaan lampun päästä liitintä, releelle ohjausvirran otin suoraan valokatkaisijan takaa johdoista, ohut keltanen pitkille.
Mites siellä puskimessa törmäysanturit tms menee, voiko ihan huoletta pistää noin pitkät ruuvit vai pitääkö katella paikka tarkemmin?
Tuossa oli sen verta ahdasta ettei näpit taipunu irrottamaan lampun päästä liitintä, releelle ohjausvirran otin suoraan valokatkaisijan takaa johdoista, ohut keltanen pitkille.
Mites siellä puskimessa törmäysanturit tms menee, voiko ihan huoletta pistää noin pitkät ruuvit vai pitääkö katella paikka tarkemmin?
Jo tekemäsi kiillotuksen lisäksi jännitteenalennin-välijohdon poistaminen umpion takaa, jos sellainen on. Laadukkaat polttimot.Jani kirjoitti:Onkos nuihin puolivaloihin mitään laillista parannuskonstia olemassa, ne kun on melko hanurista. Xenonit tieten saisi jälkiasennettua mutta laillisethan ne ei ole.
Mikäli umpioissa on D-merkintä - kuten usein väyrysessä - ja autossa ajovalopesurit niin xenonitkin taitaa olla sen verran lailliset ettei niistä pääse sakottamaan...
Parkkitutkien johdot on, jos sellaiset on, jossain en tiedä missä. Pesurien letkut ? Kolmeen autoon olen laittanut ongelmitta.Mites siellä puskimessa törmäysanturit tms menee, voiko ihan huoletta pistää noin pitkät ruuvit vai pitääkö katella paikka tarkemmin?
oulaistenliikenne.fi
Jännitteenalenninvälijohto? Kerros lisää Umpion kun käytin toisen irti niin en mitään välijohtoa huomannut, onko siis umpiossa sisällä? Tuo on saksantuontipeli, vaikuttaako asiaan? Lampunpesureita tuossa ei ole joten lie xenon-haaveet kaatua?
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
http://www.led-valot.fi/led_lisavalot_a ... cgodiwIA-w
tuollaset sipsautin väykyn keulalle kilvenalustelineeseen jonka laitoin poraruuvveilla ja possuliimalla kiinni. on tehokkaat ja näppärän kokoiset
ei häpee xenonvokkipannuille
tuollaset sipsautin väykyn keulalle kilvenalustelineeseen jonka laitoin poraruuvveilla ja possuliimalla kiinni. on tehokkaat ja näppärän kokoiset
ei häpee xenonvokkipannuille
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4884-3789/
Onko nämä samanlaiset?
Huomaako valotehon parantumisen kuinka hyvin?
Onko nämä samanlaiset?
Huomaako valotehon parantumisen kuinka hyvin?
Viimeksi muokannut 204, 21.11.2014 18:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No mulla oli väyrysessä sellainen alkuperäisviritys...umpion takana oleva liitin, siitä 5-10cm johtoa, jokin kantikas purkki välissä, saman verran johtoa, liitin. Viimeisimmässä liittimessä oli taas johtosarjasta sellainen liitin joka sopi välijohdon poistamisen jälkeen suoraan umpion per*iiseen.JaniH kirjoitti:Jännitteenalenninvälijohto? Kerros lisää Umpion kun käytin toisen irti niin en mitään välijohtoa huomannut, onko siis umpiossa sisällä? Tuo on saksantuontipeli, vaikuttaako asiaan? Lampunpesureita tuossa ei ole joten lie xenon-haaveet kaatua?
Lampunpesurit pitäisi olla laillisille lähivaloxenoneille.
Täytyypäs tuota huomenna tutkailla tarkemmin kun näppään umpion kouraan muutenkin. Nuihin Nightbreaker yms +80-100% enemmän valotehoa polttimoihin en haaskaa enään rahojani, antaahan ne toki valoa lisää hieman mutta kesto niissä on aivan olematon. W202 koppaseen laitoin moisia tuikkuja yli 70€ edestä, valoa tuli ihan aavistus enemmän mutta alle vuosi oli vaihtoväli puolivalojen polttimoilla, parin vuoden jälkeen tulin siihen tulokseen että peruspolttimot kelpaa vallan hyvin.
Onkos väykyissä valot jo releellä vai mahtaisiko releytys ja pykälää järeämpi johdotus vaikuttaa asiaan? Toki polttimon käyttöikä putoaa samalla mutta hyvälaatuinen peruspolttimo lie sen vuoden kestävän kovempaakin jännitettä, nuo + jotaki polttimot ei niitä kestä 3-6 kuukautta kauempaa
Onkos väykyissä valot jo releellä vai mahtaisiko releytys ja pykälää järeämpi johdotus vaikuttaa asiaan? Toki polttimon käyttöikä putoaa samalla mutta hyvälaatuinen peruspolttimo lie sen vuoden kestävän kovempaakin jännitettä, nuo + jotaki polttimot ei niitä kestä 3-6 kuukautta kauempaa
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Onhan niissä nyt eroa niinkö yöllä ja päivällä, näkee muunmuuassa sen että on pitkät päällä muutenkin kuin valosta mittaritaulussa
Tuolla näkyi olevan Wurthin polttimot, ainaki toisessa. Mie olen nykyhhään ostellu oikeastaan merkkiä kattomatta sitä mitä on tullu vastaan ko on ollu tarve ja pysyny nuista +miljoonaprosenttia polttimoista kaukana, Philipsiä, GE:tä ynnä muuta.
Tuolla näkyi olevan Wurthin polttimot, ainaki toisessa. Mie olen nykyhhään ostellu oikeastaan merkkiä kattomatta sitä mitä on tullu vastaan ko on ollu tarve ja pysyny nuista +miljoonaprosenttia polttimoista kaukana, Philipsiä, GE:tä ynnä muuta.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
tuo jännitteenalennin se on saatanasta vaihdoin nuo osramin nait preikkerit vaikka niitten kesto on niin ja näin...näköjään katsuri katselee eri silmin täälä päin,kun kyselin xsenonien laillisuutta omaan väykkyyn vetosin lampun pesiöihin,mutta se vaan räpytti silmiään ja sanoi olevan laittomat kyllä nuolla normipolttimoilla pitää ilmeisesti jatkossakin tihrustaa maantietä
mihinä kuhuna mies
kyllä huomattavasti vaikka xenonit ennestään joka reijässä.204 kirjoitti:http://www.jussinmaki.net/verkkokauppa/ ... 4884-3789/
Onko nämä samanlaiset?
Huomaako valotehon parantumisen kuinka hyvin?
nyt näköjään tehokkaampiaki tuolla
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/le ... 010130030/
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti